سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در دومین جلسه شورای اجتماعی محله مطرح شد

هویت‌بخشی به محله مهدی‌آباد با کمک اعضای شورای اجتماعی

  • کد خبر: ۲۹۴۸۷
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
  • ۱
هویت‌بخشی به محله مهدی‌آباد با کمک اعضای شورای اجتماعی
میترا صدر
خبرنگار شهرآرا محله
دومین جلسه شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد با موضوع بررسی مشکلات محله و برنامه‌ریزی برای ۳ ماه آینده در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای اجتماعی، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی، کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ شهرداری منطقه و هیئت امنای مسجد امیرالمؤمنین (ع) حضور داشتند.
کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ درابتدای جلسه گفت: از ۲۲ مصوبه‌ای که سال گذشته شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد تأیید کرده است، ۱۶ مصوبه اجرایی شد. برای اینکه امسال شورا بتواند تمام مصوبات خود را به اجرا برساند، باید مسئول پیگیری و اجرایی هر مصوبه را خود اعضا مشخص کنند. تقسیم کار بین اعضا شما را به رساندن به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. رئیس شورا نیز باید از افراد مشخص‌شده برای هر مصوبه گزارش‌کار دریافت کند. دقت کنید که مصوبات تأییدشده در شورا قابلیت اجرایی داشته باشد.
علیرضا حیدری در ادامه به تهیه بانک اطلاعاتی برای محله اشاره کرد و توضیح داد: اعضا با توجه به مسئولیتی که در شورا دارند، می‌توانند در تهیه بانک اطلاعاتی محله کمک کنند. این اطلاعات به برنامه‌ریزی بهتر برای محله و برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات کمک می‌کند.
حیدری یکی از اهداف تشکیل شورای اجتماعی محلات را هویت‌بخشی دوباره به محلات دانست و افزود: شورای اجتماعی محلات می‌تواند با برگزاری جلسات عمومی در معابر و مساجد محله دوباره احساس تعلق به محله را همچون گذشته بین ساکنان پررنگ کند و از آن‌ها بخواهد در اجرای برنامه‌ها در محله مشارکت کنند. علاوه بر این، شهروندان محلات می‌توانند از طریق شورای محله مشکلات خود را به سازمان‌های مختلف انتقال دهند و خواسته قانونی خود را از آنان مطالبه کنند. او در ادامه درباره طرح چشم‌انداز محله توضیح داد و افزود: در این طرح، اعضا در زمینه برنامه‌ریزی و نحوه ارتباط‌گیری با شهروندان محله‌شان از مشاوران روان‌شناسی آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند. این طرح کمک می‌کند اعضا برنامه جامع‌تری برای محله‌شان طراحی کنند.
طیبه زینعلیان، عضو ساکن محله، در ادامه جلسه به تشکیل کارگروه‌های محلی در عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: پیش از ماه مبارک رمضان با کمک رئیس شورا و آقای صبوری، کارگروه‌های محلی در عباس‌آباد شکل گرفت. این گروه‌ها تاکنون به بررسی مشکلات محله پرداختند و تا حد امکان به خانواده‌های نیازمند در محدوده عباس‌آباد کمک کردند.
زینعلیان در ادامه به وجود موش‌ها در محدوده عباس‌آباد اشاره کرد و توضیح داد: موش‌ها علاوه بر بیماری‌های زیادی که با خود به محله آوردند، مشکلات دیگری را نیز برای ساکنان ایجاد کردند. امیدواریم مرکز بهداشت و شهرداری در این‌باره چاره‌ای بیندیشند. ۲ عامل باعث رشد و تکثیر این موش‌ها در محله هستند. انبار ضایعات نزدیک به محله و لبنیاتی انتهای عباس‌آباد ۱۳ با ضایعات تولیدی‌شان امکان تغذیه و رشد این موش‌ها را مهیا کرده‌اند.
حجت‌الاسلام قلعه‌شیری، رابط روحانیان محله، به ارائه برنامه پیشنهادی‌اش برای ماه ذی‌القعده پرداخت و بیان کرد: شروع ماه ذی‌القعده مصادف است با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر. نیمه این ماه با دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) مصادف است. برگزاری مسابقات به‌صورت مجازی یا در مساجد و اماکنی که آیین‌نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود، حس رقابت و شور و نشاط اجتماعی را دوباره به کودکان و جوانان محله برمی‌گرداند.
قلعه‌شیری در ادامه خواستار نظافت بیشتر محدوده حجت‌آباد شد و گفت: از زمانی که پیمانکار محله تغییر کرده است، رفت‌وروب محله با مشکل مواجه شده است. کسبه و ساکنان از وجود زباله و بوی بد شکایت دارند.
حبیب‌ا.. صبوری، رابط کسبه، به مصوبات ماه گذشته شورا اشاره کرد و توضیح داد: زیباسازی پل ورودی و یکسان‌سازی پیاده‌رو‌های عباس‌آباد در جلسه ماه گذشته به تصویب اعضای شورا رسید، ولی هنوز هیچ اقدامی مبنی بر اجرای طرح‌ها انجام نشده است. علاوه بر این، آبیاری درختان در محدوده عباس‌آباد زمان نامناسبی انجام می‌شود. تانکر حمل آب به دلیل عبور و مرور خودرو‌های پارک‌شده امکان آبیاری درختان را ندارد و بیشتر آن‌ها در حال خشک شدن هستند. حسین صفدری، رابط خیران، گفت: محله مهدی‌آباد به فرهنگ‌سرا و مجموعه ورزشی نیاز دارد. شورای اجتماعی، ستاد ازدواج آسان، خیران و کتابخانه محله به مکان نیاز دارند. با افتتاح فرهنگ‌سرا می‌توان اتاق‌هایی را برای این نهاد‌ها در نظر گرفت.
مجید علیزاده، نایب‌رئیس شورا، در ادامه جلسه به دزدی کابل‌های تلفن در محله اشاره کرد و گفت: با استفاده از فیبر نوری می‌توان این مشکل را برطرف کرد. شرکت مخابرات می‌تواند با استفاده از فناوری روز این مشکل ساکنان و کسبه را برطرف کند.
خلیل‌ا... نیازی، رئیس شورا، در پایان جلسه گفت: یکی از مشکلات مهم محله افزایش زنان مطلقه و بی‌سرپرست است که با شیوع کرونا و از دست دادن شغل خود با مسائل زیادی مواجه شده‌اند. از طرفی مردان بیکار که دچار اعتیاد نیز شده‌اند، مشکلات اقتصادی را بین خانوار‌ها افزایش داده است. تشکیل بازارچه‌های محلی به رونق اقتصادی خانواده‌ها کمک می‌کند. ایجاد کارخانه‌های چندمنظوره در اطراف حاشیه شهر در حوزه کشاورزی به جذب نیروی کار از همین محلات کمک می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید داود سجادیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این روشهای پیشفروش خودرو از طرف سایپا و ایرانخودرو بدلیل طولانی مدت بودن تحویل و مشخص و شفاف نبودن آنلاین و ثانیه ای قیمتها یک کلاه برداری محسوب میشه.و هییییچ کمکی به از بین رفتن حباب قیمت در کف بازار و کنار رفتن دلالان نمیشه..چون یک دلال (ایران خودرو و سایپا)هرکاری میکنه که خودشو کنار نزنه!!!!!!! لذا من به شخصه کاملا از قوه قضایه ی جدید ناامید شدم.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->