تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان
سرخط خبرها

آیا تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از کاربرانشان جاسوسی می‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۹۴۹۲۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
آیا تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از کاربرانشان جاسوسی می‌کنند؟
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تلویزیون‌های دو شرکت سامسونگ و ال جی از فناوری ACR عادت تماشای کاربران را رصد می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو غول تکنولوژی سامسونگ و ال جی به‌عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان شناخته می‌شوند و بسیاری از محصولات این دو شرکت در ایران نیز طرفداران بیشماری دارد. با این حال یک فناوری جدید درون این محصولات می‌تواند به یک مهمان ناخوانده در خانه‌های ما تبدیل شده و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.

به تازگی محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس مادرید و دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تحلیل وسیعی در مورد فناوری «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) برای درک عادت‌های تماشای کاربران در تلویزیون‌های هوشمند انجام داده‌اند. اما این فناوری چگونه می‌تواند از مردم جاسوسی کند؟

طبق یافته‌های محققان، تلوزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال جی، و همچنین سایر دستگاه‌ها و نمایشگر‌های مجهز به تکنولوژی «شناسایی خودکار محتوا» (ACR)، داده‌هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می‌کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم‌های پخش محتوا یا دستگاه‌های خارجی متصل شده از طریق پورت HDMI است را رصد می‌کنند.

اکثر مدل‌های تلویزیونی محبوب از ACR، نوعی فناوری نظارت بر تبلیغات استفاده می‌کنند که اطلاعات مربوط به هر چیزی را که تماشا می‌کنید جمع‌آوری می‌کند و آن را به یک پایگاه داده متمرکز منتقل می‌کند. سپس تولیدکنندگان از داده‌های بدست آمده برای شناسایی اولویت‌های مشاهده کاربران استفاده می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد تا تبلیغات بسیار هدفمندی ارائه دهند.

این تحقیقات نشان داد تمام تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون‌های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می‌گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی‌شود، نیز فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی‌شود. جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی و سایر تولیدکنندگان، نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی ایجاد کرده، زیرا ممکن است کاربران ندانند عادت‌های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می‌شود.

به گفته شرکت تحقیقات بازار eMarketer، در سال ۲۰۲۲، تبلیغ‌کنندگان حدود ۱۸.۶ میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیون هوشمند هزینه کردند و این ارقام در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته است.

فناوری شناسایی خودکار محتوا (ACR)، تمامی محتوای نمایش داده شده روی تلوزیون را شناسایی می‌کند. ACR این‌کار را با گرفتن اسکرین شات‌های مداوم و ارجاع متقابل آنها با پایگاه داده وسیعی از محتوای رسانه‌ای و تبلیغات انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند تا ۷۲۰۰ تصویر در ساعت یا تقریباً دو تصویر در هر ثانیه ثبت و شناسایی کند. این فناوری با ردیابی گسترده محتوای مورد علاقه کاربران، بینش‌های پول‌سازی را برای بازاریابان و توزیع‌کنندگان محتوا ارائه می‌دهد، زیرا می‌تواند ارتباط بین اطلاعات شخصی بینندگان و محتوای ترجیحی آنها را آشکار کند.

با درک محتوای مورد علاقه و جذاب کاربران، بازاریابان می‌توانند درباره توصیه‌های محتوا برای ایجاد مکان‌های تبلیغاتی سفارشی تصمیم بگیرند. با این حال اطلاعات حساس جمع‌آوری‌شده از طریق ACR می‌تواند مورد بهره‌برداری یا سوء استفاده قرار گیرد، که ممکن است منجر به خطرات امنیتی و یا حتی سرقت هویت شود.

از آنجایی که ACR به صورت مخفیانه در پس زمینه فعالیت می‌کند، بسیاری از ما حتی از حضور فعال آن هر بار که از نمایش‌های مورد علاقه خود لذت می‌بریم آگاه نیستیم. اشتراک‌گذاری بی‌درنگ عادت‌ها و ترجیحات تماشای محتوا، ما را در معرض خطرات بالقوه حریم خصوصی قرار می‌دهد. انصراف از استفاده از ACR نیز پیچیده و گاهی چالش برانگیز است. حتی فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی‌شود.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->