آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد (۷ آبان ۱۴۰۳) خانه‌های اشتراکی عامل بروز مشکلات اخلاقی شده است جان باختن بیش از ۸۵۰۰ ایرانی بر اثر گازگرفتگی طی یک دهه گذشته خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳) آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد
سرخط خبرها

آیا می‌توانیم عوارض نشستن طولانی‌مدت در محل کار را با ایستادن کاهش دهیم؟

  • کد خبر: ۲۹۵۴۹۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
آیا می‌توانیم عوارض نشستن طولانی‌مدت در محل کار را با ایستادن کاهش دهیم؟
اگرچه ثابت شده که نشستن طولانی‌مدت برای سلامتی مضر است، اما آیا می‌توان با ایستادن، آن را جبران کرد؟ متخصصان به حل این پرسش پرداخته‌اند و پاسخ آن‌ها ممکن است برای برخی ناامیدکننده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهروندان آلمانی در طول روز‌های کاری به طور متوسط بیش از ۹ ساعت در روز می‌نشینند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز هشدار داده است که نشستن طولانی‌مدت می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

استفاده از میز‌های قابل تنظیم به طوری که بتوان ایستاده کار کرد یکی از راه‌حل‌هایی است که برای پیشگیری از این عوارض پیشنهاد می‌شود، اما آیا این راه حل واقعاً مفید است؟ شاید خیر.

یک مطالعه جدید از سوی متخصصان دانشگاه سیدنی با بررسی عادات نشستن در بیش از ۸۳ هزار بزرگسال در انگلیس به مدت ۷ تا ۸ سال نشان داد که ایستادن به تنهایی در مقایسه با نشستن باعث بهبود سلامت در طولانی‌مدت نمی‌شود. برعکس، ایستادن طولانی ممکن است خطر اختلالات گردش خون مانند واریس و ترومبوز وریدی را افزایش دهد.

اما اگر ایستادن نتواند عوارض نشستن درازمدت را جبران کند، پس چه کاری می‌توان کرد؟

به گزارش دویچه وله، متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که مدت طولانی می‌نشینند یا می‌ایستند، در طول روز به طور منظم حرکت کنند. انجام فعالیت‌های بدنی منظم و تمرینات ساختاریافته می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.

فراموش نکنید که برای جلوگیری از عوارض نشستن طولانی، علاوه بر فعالیت منظم بدنی باید از سیگار کشیدن و مصرف الکل و گوشت اجتناب و به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->