کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد
سرخط خبرها
لزوم بهره‌مندی از تلاش‌های استادان در راستای تحول در حقوق زنان و خانواده

لزوم بهره‌مندی از تلاش‌های استادان در راستای تحول در حقوق زنان و خانواده

  • کد خبر: ۲۹۶۴۳۱
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم بهره‌مندی از تلاش‌های استادان در پیشبرد مسائل خانواده در راستای تحول در حقوق زنان و خانواده تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در دیدار با استادان حقوق خانواده ایران، استاد حسین صفایی و اسدالله امامی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا از تلاش‌های استادان در پیشبرد مباحث علمی حقوق خانواده در راستای تحول در حقوق زنان و خانواده استفاده کنیم.

وی به جایگاه پیشکسوتان علم حقوق خانواده اشاره کرد و گفت: استادان امامی و صفایی ارزشمندترین سرمایه‌های علمی کشور در حوزه حق خانواده و حقوق مدنی هستند و قدردان این عزیزان هستیم. آنها با استفاده از دانش و سرمایه اجتماعی خود می‌توانند به توسعه ظرفیت‌های حقوقی با هدف ارتقای حقوق زنان و خانواده در راستای اصول بیستم، بیست و یکم و دهم قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده کمک کنند.

بهروزآذر افزود: تلاش می‌کنیم تا در معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در این خصوص به طور مستمر برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتباط بیشتر وکلای دادگستری، قضات، حقوقدانان، دانشگاهیان، علما و نظریه‌پردازان برای رسیدن به تحولات ضروری در این حوزه از علم حقوق داشته باشیم و به صورت خاص به آن بپردازیم.

سید حسین صفایی در این دیدار، با اشاره به لزوم توجه به سند سیاست‌های کلی خانواده، در ۱۶ بند اظهار کرد: مقام معظم رهبری به نکات اصلی حقوق خانواده در این سند اشاره کرده‌اند و مواردی، چون تهیهٔ مسکن و شغل مناسب برای جوانان، تشویق جوانان به ازدواج و تسهیل ازدواج آنها در این سند ذکر شده است و باید در برنامه‌های آینده بر روی این مباحث به طور جدی کار کرد.

اسدالله امامی، همچنین به قواعد فقهی و تفاسیر اسلامی اشاره و افزود: قوانین حمایت خانواده جامعی داریم که ظرفیت‌های فراوانی برای تحول‌آفرینی دارند. اینکه به حقوق زنان در قوانین خانواده به تدریج توجه بیشتری شده است و با قوانین فعلی می‌توان شاهد تحولاتی جدید بود.

وی اضافه کرد: برای ایجاد تحولات در حقوق خانواده به ایجاد زمینه‌های اجتماعی و علمی نیاز داریم که بخشی از آن آماده است و البته سند سیاست‌های خانواده سند مهمی است که باید تقویت شود.

این استاد حقوق خانواده بر حضور جوانان به‌خصوص حقوقدانان در عرصه‌های مختلف در راستای ترویج و توسعه علم تاکید کرد و گفت: حضور جوانان می‌تواند در همه عرصه‌ها راه‌گشا باشد.

وی همکاری پیشکسوتان و جوانان را در تاملات فقهی، ارتباط با علمای دین اسلام و اساتید فقه با هدف ایجاد تحولات در عرصه‌های تقنینی ضروری دانست و عنوان کرد: با ایجاد گفتگو و همکاری بین علمای دینی و حقوقدانان می‌توان راهکار‌هایی اصولی برای حل مشکلات و تغییرات اجتماعی پیدا کرد.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.