به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در همایش نومعلمان تمدنساز، یاوران جبهه مقاومت در استان قزوین اظهار کرد: ساختن دانشگاه به تنهایی چاره کار نیست، چون بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تعداد آن از کشورهای چین و هند بیشتر است، در عوض باید به خروجی آنها دقت کرد تا پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.
وی با بیان اینکه دروس آموزشی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اصلاح و بازنگری است، بیان کرد: باید علومی که ضرورت ندارد را برداریم و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانشآموزان و جامعه باشد. در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، ۳۹۱ مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و ۱۱ مدرسه متوسط دوم با یک دانشآموز فعالیت دارند.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه آموزش در مدارس ضعفهایی نیز وجود دارد و در برخی از مدارس در شهرهای بزرگ کلاسهایی با ۵۰ دانشآموز داریم که باید این وضعیت را مرتفع کرد. در سه سال گذشته ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش گرفته شد که نیاز به برنامهریزیهای فراوزارتخانهای داشت، زیرا باید تمام تعهدات مالی و اعتباری ۳۰ سال خدمت معلمان در نظر گرفته میشد.
احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امروز در خدمت معلمانی هستیم که قرار است ۳۰ سال آینده زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت نسلهای آینده کنند، تصریح کرد: معلم اگر شایسته نباشد، تمام کتب و امکانات بیفایده است و به طور قطع آموزگار میتواند جای خالی فضای آموزشی و کتب درسی را پر کند. برای اینکه آموزش و پرورش دقیقتری داشته باشیم، سه شاخصه فضای آموزشی، محتوا و کتب مناسب درسی باید تامین شود و در این بین نقش معلم بسیار حساس و کلیدی است.
وی بیان کرد: امروز نه فقط جهان اسلام بلکه تمام دنیا روز به روز بیدارتر و آگاهتر میشوند و معلمان باید حوادث روز مثل جریان مقاومت را برای دانشآموزان تببین کنند. در برنامه هفتم توسعه تعهداتی بر عهده وزارت آموزش و پرورش نهاده شده که ابتدا باید اعتبارات آن تامین شود و در غیر این صورت کاری انجام نمیشود، به عنوان مثال در خصوص توسعه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی تاکیدات ویژهای وجود دارد و برای ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور نیازمند تامین اعتبار و بودجه هستیم.
منبع: ایرنا