مدیرعامل معاینه فنی تهران حرف‌های خودش علیه ایران خودرو و سایپا را تکذیب کرد! ترانزیت، زیربنای ۱۰ درصد اقتصاد کشور پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی از محل مالیات بر ارزش افزوده رشد ۴۸ درصدی خانوار‌های مستأجر درگیر فقر، طی ۶ سال تک‌نرخی‌شدن ارز به‌نفع مردم، یا به ضررشان؟ رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی مشهد: قطع برق خانگی اتفاق خوبی است | بخش خصوصی حاضر به رقابت با دولت نیست کاهش نرخ دام | قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۵ دی ۱۴۰۳) چگونه دولت از گرانی ارز، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به دست آورد؟ | یک نماینده مجلس افشا کرد ارزش معاملات خرد در بورس شگفتی آفرید | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۵ دی ۱۴۰۳) | هایما ۲۰ میلیون تومان ارزان شد افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۵ دی ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ دی ۱۴۰۳) | خودرو سایپا یک میلیاردی شد ترانزیت، فرصتی برای رونق اقتصادی خراسان رضوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: یک سوم دنیا مالیات می‌گیریم نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ دی ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۷۹ هزار تومان افت قیمت خودرو بار مالی ۳۰ تا ۵۰ همتی برای بیمه‌ها دارد علت ادامه رشد قیمت طلا و سکه در بازار چه بود؟ (۵ دی ۱۴۰۳) ماجرای واردات برنج بی‌کیفیت چیست؟ | مخلوط‌کردن برنج نامرغوب با محموله‌ها ۶۰ درصد خودرو‌های جدید تولید داخل در آزمون معاینه فنی مردود می‌شوند ویدئو | بورس به‌زودی ۲۴ساعته خواهد شد قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۵ دی ۱۴۰۳) | نارنگی موجود در بازار با ۳ قیمت شرایط فروش ۲ خودرو کیا وارداتی اعلام شد رکورد معاملات روزانه گواهی شمش طلا شکسته شد (۵ دی ۱۴۰۳) کشف فرار مالیاتی از فعالیت ۷ صندوق قرض‌الحسنه آیا بازار بورس فردا چهارشنبه (۵ دی ۱۴۰۳) فعال است؟ نور نبوغ دانش‌بنیان‌ها بر تاریکی شهر| هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق آغاز به‌کار کرد + ویدئو پیش بینی قیمت سکه و طلا (چهارشنبه ۵ دی ۱۴۰۳) قیمت کارخانه محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۴ دی ۱۴۰۳) مبلغ یارانه‌، سال ۱۴۰۴ بیشتر می‌شود؟
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->