پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) دست دلالان از بازار مرغ خراسان رضوی کوتاه شد زمان برگزاری سیزدهمین آزمون استخدامی تغییر کرد قطع برق برخی از صنایع غذایی با وجود مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد بررسی وضعیت بلیت هواپیما و قطار تهران به مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->