خط و نشان ترامپ برای TSMC: یا در آمریکا کارخانه بسازید یا مالیات ۱۰۰ درصدی بدهید آیفون ۱۷ پرو یک قابلیت ویژه خواهد داشت: ضبط هم‌زمان با دوربین جلو و عقب نتایج بررسی‌های تلسکوپ هابل: یک روز در اورانوس طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم درخواست ایلان ماسک از ترامپ برای لغو تعرفه‌های جدید ChatGPT روی تصاویری که رایگان تولید می‌کند برچسب می‌زند هجوم آمریکایی‌ها برای خرید آیفون از ترس گرانی بعد از اعمال تعرفه‌های جدید ترامپ تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۴ بر کوانتوم، فوتونیک و هوش مصنوعی خواهد بود احتمال قطعی گسترده خطوط مخابرات و اینترنت در تابستان امسال (۱۴۰۴) سازمان فضایی ایران کپسول زیستی حمل انسان به فضا را امسال آزمایش می‌کند زمان انتشار آپدیت One UI ۷ برای گوشی‌های سامسونگ + فهرست نتیجه پژوهشی جدید: مصرف ماریجوانا بر فعالیت مغز و حافظه تأثیر می‌گذارد کاهش مصرف اینترنت کشور در زمان پخش سریال «پایتخت»! + عکس معنای «گوگل» افشا شد| تاریخ سازی یک اشتباه تایپی گوشی هوشمند، سومین کالای عمده وارداتی در سال ۱۴۰۳ بوده است آیا طراحی آیفون ۱۷ پرو متفاوت از نسل قبل خواهد بود؟ هوش مصنوعی واتساپ و اینستاگرام معرفی شد | Llama ۴، قوی‌تر از مدل‌های گوگل و OpenAI درباره گوشی جدید اینفینیکس که در هوا عطر پخش می‌کند + مشخصات و قیمت همه‌چیز درباره Corleo، ربات چهارپای کاوازاکی که می‌توانید سوارش شوید + فیلم راهنمای افزایش سرعت اینترنت رایتل 4g نتایج تحقیقات جدید: افراد متأهل بیشتر از مجردان به زوال عقل مبتلا می‌شوند دانشمندان می‌گویند ممکن است ما در کره ماه زندگی میکروبی به جا گذاشته باشیم
سرخط خبرها

تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی

  • کد خبر: ۳۰۳۷۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی
نتایج یک بررسی علمی در آمریکا نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های تاکسی یاب این کشور مانند اوبر، لیفت و غیره از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد تبعیض میان مسافران می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ونچربیت، این بررسی که در دانشگاه جرج واشنگتن انجام شده، نشان می‌دهد برنامه‌های تاکسی یاب این شرکت‌ها از برخی مسافران بابت طی مسیرهای مشابه با زمانی تقریباً یکسان مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و این مساله حاصل تبعیض‌هایی است که اپلیکیشن‌های مذکور به علت محل سکونت، سن، میزان تحصیلات و غیره میان مشتریان خود قائل می‌شوند.

 

بررسی یادشده با دسترسی به اطلاعات بیش از ۶۸ میلیون جابجایی با استفاده از برنامه‌های تاکسی یاب مذکور از نوامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر سال ۲۰۱۹ انجام شده است. همچنین مبالغ اخذ شده از مسافران مختلف با مبالغ مسیرهای مشابه که توسط مسافران تاکسی‌های عادی پرداخت شده، نیز مقایسه شده است. ۷۲ درصد از داده‌ها مربوط به اوبر، ۲۷ درصد مربوط به برنامه لیفت و ۱ درصد مربوط به برنامه ویا بوده است.

 

پژوهشگران با استفاده از یک روش آماری موسوم به IESB به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی برنامه‌های تاکسی یاب مذکور در صورت سوار و پیاده شدن مسافر در مناطقی به شرح زیر پول بیشتری از مسافران طلب می‌کنند: ۱- مناطقی که در آنها تعداد افراد بالای ۴۰ سال کم است. ۲- مناطقی که در آنها تعداد افراد تحصیل کرده کم است. ۳- مناطقی که در آنها قیمت خانه‌ها از میانگین قیمت خانه‌ها در شهر شیکاگو کمتر بوده و نواحی فقیرنشین شهر محسوب می‌شوند.

 

بر همین اساس برنامه‌های تاکسی یاب از افراد فقیر، با سطح تحصیلات کمتر و جوان‌تر مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و در این شرایط افراد رنگین پوست در مقایسه با افراد سفید پوست باید پول بیشتری بدهند. زیرا به طور کلی در آمریکا بخش اعظم افراد فقیر و کم درآمد را سیاهان تشکیل می‌دهند.

 

بررسی مشابهی که در سال ۲۰۱۶ در شهرهای بوستون و سیاتل صورت گرفته بود نشان می‌داد رانندگان اوبر و لیفت در مواجهه با افرادی که اسامی آفریقایی – آمریکایی دارند ۳۵ درصد بیشتر از مسافران سفیدپوست این افراد را معطل می‌کنند و ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که مسافرت ذخیره شده آنها را لغو کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->