ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟ ایرپادهای اپل به قابلیت ترجمه زنده مجهز می‌شوند
سرخط خبرها

تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی

  • کد خبر: ۳۰۳۷۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی
نتایج یک بررسی علمی در آمریکا نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های تاکسی یاب این کشور مانند اوبر، لیفت و غیره از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد تبعیض میان مسافران می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ونچربیت، این بررسی که در دانشگاه جرج واشنگتن انجام شده، نشان می‌دهد برنامه‌های تاکسی یاب این شرکت‌ها از برخی مسافران بابت طی مسیرهای مشابه با زمانی تقریباً یکسان مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و این مساله حاصل تبعیض‌هایی است که اپلیکیشن‌های مذکور به علت محل سکونت، سن، میزان تحصیلات و غیره میان مشتریان خود قائل می‌شوند.

 

بررسی یادشده با دسترسی به اطلاعات بیش از ۶۸ میلیون جابجایی با استفاده از برنامه‌های تاکسی یاب مذکور از نوامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر سال ۲۰۱۹ انجام شده است. همچنین مبالغ اخذ شده از مسافران مختلف با مبالغ مسیرهای مشابه که توسط مسافران تاکسی‌های عادی پرداخت شده، نیز مقایسه شده است. ۷۲ درصد از داده‌ها مربوط به اوبر، ۲۷ درصد مربوط به برنامه لیفت و ۱ درصد مربوط به برنامه ویا بوده است.

 

پژوهشگران با استفاده از یک روش آماری موسوم به IESB به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی برنامه‌های تاکسی یاب مذکور در صورت سوار و پیاده شدن مسافر در مناطقی به شرح زیر پول بیشتری از مسافران طلب می‌کنند: ۱- مناطقی که در آنها تعداد افراد بالای ۴۰ سال کم است. ۲- مناطقی که در آنها تعداد افراد تحصیل کرده کم است. ۳- مناطقی که در آنها قیمت خانه‌ها از میانگین قیمت خانه‌ها در شهر شیکاگو کمتر بوده و نواحی فقیرنشین شهر محسوب می‌شوند.

 

بر همین اساس برنامه‌های تاکسی یاب از افراد فقیر، با سطح تحصیلات کمتر و جوان‌تر مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و در این شرایط افراد رنگین پوست در مقایسه با افراد سفید پوست باید پول بیشتری بدهند. زیرا به طور کلی در آمریکا بخش اعظم افراد فقیر و کم درآمد را سیاهان تشکیل می‌دهند.

 

بررسی مشابهی که در سال ۲۰۱۶ در شهرهای بوستون و سیاتل صورت گرفته بود نشان می‌داد رانندگان اوبر و لیفت در مواجهه با افرادی که اسامی آفریقایی – آمریکایی دارند ۳۵ درصد بیشتر از مسافران سفیدپوست این افراد را معطل می‌کنند و ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که مسافرت ذخیره شده آنها را لغو کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->