سرخط خبرها

شناسایی مشکلات شهروندان در تب و تاب کرونا

  • کد خبر: ۳۰۵۲۱
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
شناسایی مشکلات شهروندان در تب و تاب کرونا
دو محله منطقه ۶ زیر ذره‌بین مسئولان شهری قرار گرفت

انسیه شهرکی - دبیر شهرآرامحله
گفت‌وگوی مسئولان با شهروندان و مشاهده عینی معضل به‌مثابه مذاکره برد-برد است که باعث ایجاد سود مشترک به نفع هر دو طرف مذاکره خواهد بود. شهروندی که دلش می‌خواهد گوش شنوایی پیدا شود مشکلش را با زبان خودش به مسئول ذی‌ربط بگوید و گره کارش باز شود و از سوی دیگر مسئولان هم برای آن مسئله راه‌حل قانونی پیدا کنند.
اتفاقی که در محله‌گردی‌های شهردار منطقه که گاه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم حضور دارند، رخ می‌دهد. گرچه تب کرونا هم بر این برنامه تعامل‌محور بی‌تأثیر نبوده است و شهروندان هر محله سعی می‌کنند نماینده خود را به صحنه بفرستند تا مشکلات محله را بازگو کند. ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته، پنجمین محله‌گردی شهردار و معاونانش در محله شهید شیرودی رقم می‌خورد. تعدادی از اهالی شهید شیرودی هم حوالی فرهنگ‌سرای غدیر ایستاده‌اند. به محض اینکه شهردار منطقه ۶ را می‌بینند نزدیک آمده و سردرددلشان باز می‌شود. مطالبه عمومی‌شان نگهداری و بازپیرایی لچکی فضای سبز محله است که مشکلات ثانویه‌ای مثل تردد سخت و نازیبایی به وجود آورده است.
اما در ادامه مسیر حجت‌الله حیدری، شهردار منطقه، آماری از کار‌هایی که برای محدوده مصلی انجام داده است به شهرآرامحله ارائه می‌دهد: در خیابان مصلی ۱۵ مشکل منازلی را داریم که تبدیل به انبار کالا شده‌اند. ۶۰ درصد این منازل را شناسایی کرده‌ایم و قرار است رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را بگیریم و به واحد‌هایی که حسب شرایطشان می‌توانند مجوز دریافت کنند مجوز بدهیم و آن‌هایی که شرایط تجاری موقت ندارند اخطار تخلیه و در صورت بی‌توجهی برخورد قانونی کنیم.

•برخورد قهری؛ راهکار اساسی
در آن موقع صبح هیچ مغازه‌ای کرکره مغازه‌اش را بالا نکشیده است و نمایشگاه‌های خودرو خیابان شهید رستمی نیز از این قاعده مستثنا نیست. وقتی از شهردار منطقه درباره سد معبر برخی از این نمایشگاه‌داران و پارک خودرو در مسیر تردد عابر پیاده می‌پرسم می‌گوید: پلیس راهور باید نظارت کند. ما هم آماده هر گونه همکاری با آن‌ها هستیم. نه‌تن‌ها برای این موضوع که برای ترافیک سنگین در خیابان مصلی ۱۵ که یک مشکل اساسی است و فقط برخورد‌های قانونی مثل نصب دوربین ثبت تخلف و جریمه و ایستادن یک پلیس در زمان پیک کار کاسبان می‌تواند از حجم ترافیک و تخلفات بکاهد.
موضوعات بعدی که شهردار منطقه در پشت سر گذاشتن معابر فرعی ناحیه یک برای اصلاح آن تأکید دارد بهسازی پیاده‌رو مقابل مجموعه ورزشی جمعه‌زاده است. همچنین استفاده بهینه از مغازه‌های بدقواره و نازیبای دور و بر استخر ۲۲ بهمن و مذاکره با مالک آن تا شکیل‌تر شده و استفاده مفیدتری شود.

•ششمین محله‌گردی در خیابان حرّ
اما ششمین گپ و گفت مردم و مسئولان حدود ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه بامداد شنبه ۲۴ خرداد ماه است. حدود ۲۰ نفر از اهالی انتهای حر ۶۴ برای اینکه حرف‌هایشان را با شهردار منطقه و شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر، بگویند کنار دیوار ایستاده‌اند.
آن‌ها مصرّند مسئولان شهری را تا انتهای این محله‌گردی ۳ ساعته همراهی کنند و از کوچک‌ترین فرصت برای طرح معضلات منطقه استفاده می‌کنند. امینی یکی از اعضای شورای اجتماعی محلات اروند و انصار می‌گوید: در
حر ۷۰ تردد به‌دلیل نیوجرسی‌های داخل زمین برای رهگذران سخت و محور اصلی بسته است و شهرداری منطقه باید با آستان قدس مکاتبه کند تا این مسیر باز شود.
شهروند دیگر به رفع خطر خانه مخروبه در انتهای حر ۶۶ اشاره می‌کند و شهردار منطقه ۶ پاسخ می‌دهد با دستور مقام قضایی و حکم ماده ۱۰۰ وارد عمل شویم.
همچنین شهردار منطقه با پیشنهاد اجرای قاشقی (جویچه کوچک برای دفع آب‌های سطحی) در خیابان شهید ثابتی ۱۲ که یکی از شهروندان مطرح می‌کند، موافقت می‌کند.

•چرا آسفالت کردید؟
موضوع چالش‌برانگیز طرح شده از سوی برخی شهروندان محله اروند که شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، به آن واکنش نشان می‌دهد: آسفالت معابر در مجاورت مجتمع ورزشی المهدی در انتهای خیابان اروند است. او می‌گوید: آسفالت این معبر درخواست مردم بوده و، چون آسفالت نامناسبی داشته و دو طرف زمین کشاورزی بوده است برای اینکه تردد خودرو‌ها به‌ویژه سرویس مدارس آسان شود، این‌کار انجام شده و این بی‌انصافی است که این زحمت را نادیده بگیریم. اگر فکر می‌کنید حقی از شما تضییع شده است قانونی وارد عمل شوید.
او درباره مطالبه شهروند برای ساخت و ساز مسکونی در این زمین‌های کشاورزی هم می‌گوید: پیش از خرید ملک یا زمین باید از شهرداری منطقه استعلام می‌گرفتید و اکنون بنا به کاربری تعریف‌شده اجازه ساخت و ساز مسکونی را ندارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->