شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است
سرخط خبرها

توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر

  • کد خبر: ۳۰۷۵۶۰
  • ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر
هفته حمل و نقل را به خادمان این عرصه که جهادگرانه در میسر خدمت به مردم مشهد و زائران این آستان خدمت می‌کنند، تبریک می‌گوییم، خادمانی که در سرمای هفته‌های اخیر، به صورت شبانه‌روزی برای تردد شهروندان پای کار بودند.

هفته حمل و نقل را به خادمان این عرصه که جهادگرانه در میسر خدمت به مردم مشهد و زائران این آستان خدمت می‌کنند، تبریک می‌گوییم، خادمانی که در سرمای هفته‌های اخیر، به صورت شبانه‌روزی برای تردد شهروندان پای کار بودند. در شورای ششم شهر مشهد رویکرد حوزه حمل‌ونقل، رویکرد جامعی بود و توسعه همه‌جانبه و کرامت‌محور را در این حوزه دنبال کردیم تا نیاز‌های مردم برای جابه‌جایی ایمن و سریع و در دسترس را برآورده کند.

با تکیه بر همین نگاه، در حوزه قطار شهری مشهد اتفاقات ارزشمندی رقم خورده است؛ فاز یک خط ۳ مترو به زودی بهره‌برداری می‌شود و حفاری این خط در یک جبهه تمام شده و در جبهه دیگر نیز وارد قاسم‌آباد شده است. خوشبختانه مشکل کمبود ناوگان خط یک نیز درحال برطرف شدن است و قرارداد تأمین شصت دستگاه واگن در مراحل نهایی انعقاد قرارداد است. طی سه سال اخیر، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس وارد چرخه خدمات‌رسانی شده است و این روند تا پایان دوره ششم تداوم خواهد داشت.

در حوزه تاکسی‌رانی نیز پانصد دستگاه ناوگان جدید به‌کارگیری شده و مشکلات مربوط به تعدادی از ون‌ها هم برطرف شده و فرایند واگذاری، درحال انجام است. در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی، بیش از ۲ هزارو ۷۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی برای کاهش آلودگی هوا به مردم واگذار کردیم که هیچ‌گونه اثر مالی برای شهرداری ندارد.

در دوره اخیر اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری را سال گذشته افتتاح کردیم. از سوی دیگر، پارکینگ هشت‌آباد و توحید هم با ۱۵۰۰ جای پارک عمومی بهره‌برداری شده و اصلاح هندسی بیش از ۲۱۵ نقطه تاکنون انجام شده است و بیش از چهل اصلاح هندسی دیگر نیز در دست اجراست. علاوه بر اینها، نگاه ویژه‌ای هم به حوزه حمل‌ونقل پاک داشتیم.

برای توسعه پیاده‌رو‌ها و دوچرخه‌سواری در سطح شهر امروز ۲۱۰ کیلومتر در سطح شهر داریم که شصت ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی را به دویست ایستگاه رساندیم و دویست دستگاه دوچرخه اشتراکی به ۱۷۰۰ دستگاه افزایش یافت که ۱۳۰ دوچرخه در بوستان‌های بانوان خدمات‌رسانی می‌کنند.

همه این موارد به اضافه ناگفته‌های فراوان دیگر که در این مجال نمی‌گنجد، نشان دهنده عزم جزم شورای ششم برای هموارتر کردن مسیر حمل و نقل عمومی در مشهد است؛ مسیری که نه تنها مردم مشهد بلکه به نوعی همه مردم ایران از آن بهره‌مند می‌شوند. مشهدالرضا (ع) با توجه به جایگاه ویژه خود، علاوه بر همت مدیریت شهری، نیازمند توجه و عنایت ویژه‌تر دولت است تا ارائه خدمات با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->