بیماران مبتلا به ام‌اس حمایت می‌شوند بیماری «هاشیموتو»، شایع‌ترین اختلال تیروئیدی در زنان امام خمینی (ره) در هویت، روح و جان زن ایرانی انقلابی اثرگذار به وجود آورد معرفی کتاب‌هایی مفید به والدین برای تربیت بهتر فرزندان اهدای چادر امام رضایی به نوعروسان| وقتی زندگی مشترک با عقد بالاسرحضرت آغاز می‌شود وقف خانه مسکونی مردی که مهریه همسرش را پرداخت نکرده، چه حکمی دارد؟ زنان ۳برابر مردان به‌ ام‌اس مبتلا می‌شوند فرصت ۵ ماهه مظفر برای ساخت تیمی جهانی در فوتسال زنان بررسی ارتباط میان تغییرات دما و اقلیم با افزایش نرخ سرطان در زنان پیروزی تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران در نخستین دیدار خود در جام آسیایی زنان پرداخت تسهیلات تکلیفی در زمینه اشتغال‌زایی زنان سرپرست‌خانوار در آینده‌ای نزدیک بانوان فلسطینی، نمونه‌ای از پیروان حقیقی حضرت هاجر (س) در عصر کنونی یک بانوی ایرانی در مسابقات جهانی ترکیه طلایی شد پوشاندن زیورآلات زنان از دید نامحرم چه حکمی دارد؟ روایتی زنانه از دوره قاجار در مکه در یک سفرنامه تجربه افسردگی در زندگی حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد زنان افزایش تعداد شبکه‌های تبلیغی بانوان کشور اعزام ۴ بانوی خراسانی همراه تیم ملی والیبال نشسته به مسابقات قهرمانی آسیا
سرخط خبرها
رابطه الگوی سوم زن مسلمان با ایده زوجیت

رابطه الگوی سوم زن مسلمان با ایده زوجیت

  • کد خبر: ۳۰۹۰۸۵
  • ۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
یک فعال فرهنگی با اشاره به رابطه الگوی سوم زن با ایده زوجیت، گفت: مسئله زوجیت این گونه نیست که وقتی زوجیت شکل می‌گیرد یکی دیگری را نابود کند بلکه باعث تکامل یکدیگر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرضیه عاصی اظهار کرد: الگوی سوم زن از بانوان بزرگ اسلام مانند حضرت زهرا (س) الگو گرفته است که هم فرزندانی همچون امام حسین (ع) و امام حسن (ع) را پرورش دادند و هم فعالیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشتند.

وی با اشاره به رابطه الگوی سوم زن با ایده زوجیت گفت: اگر الگوی سوم را رعایت کنیم و از بانوان نمونه‌ای که در قرآن داریم پیروی کنیم به ایده زوجیت جامعه عمل پوشاندیم.

این فعال فرهنگی افزود: مردان و زنان ویژگی‌های مخصوص خود را دارند به همین خاطر وقتی ازدواج می‌کنند به تکامل می‌رسند. عقل و خرد مرد در امور اقتصادی در کنار احساسات زن، خانه‌ای را ایجاد می‌کند که زوجین می‌توانند بدون هیچ گونه مشکل زندگی را بسازند.

عاصی یادآور شد: خداوند زن را در طول آفرینش قرار داده است. زن فرزند را از خداوند می‌گیرد و بعد از آنکه در بطن خود پرورش می‌دهد به طبیعت می‌دهد. مرد نیز در رزاقیت این گونه است؛ خداوند رزاق اصلی است و مرد در اینجا واسطه‌ای بین خداوند و رزق خانه است. خداوند ویژگی‌هایی برای مرد قرار داده است که با استفاده از آنها می‌تواند کار کند و روزی خانواده را به دست بیاورد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ایده زوجیت را اولین اصل مهم در مسئله منشور زن در اسلام دانستند و در ادامه به تفاوت نداشت زن و مرد برای رسیدن به حیات طیبه و تفاوت نداشتن زن و مرد از لحاظ استعداد‌های فکری و روحی اشاره کردند.



این فعال فرهنگی با بیان اینکه زن و مرد استعداد‌های فراوانی دارند که بالقوه نیستند و باید سعی کنند آنها را بالفعل کنند، افزود: نقش متفاوت زن و مرد در محیط خانواده، محدودیت زن و مرد در ارتباطات و معاشرت با یکدیگر و ارزش معنوی مادری از اصولی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه مسئله زوجیت مهم‌تر از مسئله مرجعیت بانوان است، بیان کرد: دین مبین اسلام و رهبر معظم انقلاب همواره بر همگرایی زن و مرد تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری حوزه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.