شهرآرانیوز؛ شرکت متا گفته که دوباره محتوای سیاسی را به فیسبوک، اینستاگرام و تردز اضافه خواهد کرد و به افرادی که طرفدار محتوای سیاسی هستند، اجازه میدهد بیشتر در فیدهایشان از این نوع محتوا ببینند.
متا در یک پست وبلاگی اشاره کرده که براساس بازخورد کاربران که میخواستند کمتر از این محتوا را در فیدهای خود ببینند، از سال ۲۰۲۱ محتوای سیاسی در اپلیکیشنهای متا کاهش یافته است. با این حال، تغییرات برای محدودکردن توصیههای فعال در اینستاگرام تنها سال گذشته اجرا شد.
تصمیم متا در اوایل ۲۰۲۴ برای متوقفکردن توصیههای فعال محتوای سیاسی به کاربران در اینستاگرام و تردز با واکنش منفی کاربران مواجه شد. این حرکت در سال انتخاباتی ریاستجمهوری ایالات متحده انجام شد. صدها تولیدکننده محتوا در نامهای عمومی استدلال کردند که تصمیم متا برای محدودکردن محتوای سیاسی باید به صورت اختیاری باشد، نه اینکه به طور پیشفرض فعال شود.
استدلال تولیدکنندگان محتوا این بود که متا چگونه تعیین میکند کدام محتوا سیاسی است. اینستاگرام محتوای سیاسی را هر چیزی که به قوانین، انتخابات یا موضوعات اجتماعی مربوط میشود، تعریف میکند، اما این تعریف، دسترسی به گفتوگوهایی در مورد مسائلی مانند تغییرات اقلیمی، کنترل اسلحه و حقوق باروری را هم محدود میکند.
مخالفان همچنین نگران بودند که چگونه این تغییرات دسترسی آنها را محدود کرده و توانایی آنها برای دستیابی به مخاطبان جدید را تحتتأثیر قرار میدهد و تأثیر مستقیمی بر توانایی آنها در رشد برند شخصی و در نتیجه درآمدشان خواهد داشت.
در همین حال، کاربران احساس کردند که تغییرات متا در نحوه نمایش محتوای سیاسی صدای آنها را در شبکههای اجتماعی سرکوب میکند.
با وجود این تغییرات، همچنان کاربران تقاضای واضحی برای حضور سیاست در فیدشان داشتند، بهویژه در تردز، جایگزین متا برای ایکس/توئیتر، که محتوای سیاسی اغلب بر بخش ترندها تسلط داشت.
متا امروز توضیح داد که تغییراتی در نمایش محتوای سیاسی در فیدهای کاربران ایجاد خواهد کرد و در آینده رویکرد «شخصیسازیشدهتری» اتخاذ خواهد کرد. برای شروع، این شرکت محتوای «مدنی» را از افراد و صفحاتی که در فیسبوک دنبال میکنید، خواهد گرفت و آن را بیشتر شبیه هر محتوای دیگری در فید شما خواهد دانست؛ به این معنی که پستها براساس سیگنالهای صریح و ضمنی، مانند تعداد کاربرانی که یک پست را پسندیدهاند یا آن را مشاهده کردهاند، رتبهبندی و نمایش داده میشود.
این شرکت همچنین گفته که محتوای سیاسی بیشتری را براساس این سیگنالهای شخصیسازیشده به افراد توصیه خواهد کرد و گزینههای افراد برای کنترل میزان محتوایی که میبینند را گسترش خواهد داد. این امر نشان میدهد که متا کنترلهای خاصی را پیادهسازی خواهد کرد که کاربران میتوانند در تنظیمات خود فعال کنند. مشخص نیست که متا این کنترلها را چه زمانی و در کجا در دسترس کاربران میگذارد.