اسلامی: هیچ گزینه جایگزینی برای غنی‌سازی نیست عراقچی عازم مصر شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) وزارت دفاع روسیه درباره حملات پهپادی اوکراین بیانیه صادر کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) قالیباف به مقام سیمون بولیوار ادای احترام کرد شلیک مجدد موشک از سمت یمن به فلسطین اشغالی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) قالیباف با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) اوکراین مدعی ساقط کردن بیش از ۴۰ فروند هواپیمای نظامی روسی شد فضائلی: انقلاب اسلامی به راحتی شکل نگرفته و دشمن هم نمی‌تواند به راحتی آن را از پا در آورد دیدار الجولانی با امیر کویت رئیس جمهور: مصرف انرژی ما نسبت به همسایگان مناسب نیست قالیباف وارد کاراکاس شد | توسعه روابط پارلمانی در ونزوئلا عراق در همکاری با چین اولین رآکتور هسته‌ای خود را می‌سازد رئیس جمهور لبنان بر نقش آیت‌الله سیستانی در ترسیم نقشه راهی برای آینده‌ای بهتر تاکید کرد بقائی: حفظ و گسترش زبان فارسی در جهان بخشی از برنامه‌های دیپلماسی عمومی وزارت خارجه است | حامی تلاش‌ها در معرفی این زبان غنی و تمدن‌ساز هستیم اورتگاس به زودی از مسئولیت فرستاده آمریکا به خاورمیانه و مسئول پرونده لبنان کنار خواهد رفت دستور پزشکیان برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد دولت، سیدعلی مدنی‌زاده را به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) رژیم کودک‌کُش پدر ۹ کودک شهید فلسطینی در غزه را نیز به شهادت رساند رایزنی‌های سیاسی ایران و کره جنوبی متن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «روح الله» + فیلم مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد برگزار شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) دژبان جدید کل ارتش معرفی شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) انگلیس از یمن خواست اجازه عبور ناو هواپیمابرش از دریای سرخ را بدهد مهلت قانونی معرفی وزیر اقتصاد به مجلس امروز تمام می شود | امضای سرپرست وزارت دیگر قانونی نیست واکنش غریب آبادی به گزارش سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی دیپلمات پیشین آمریکا: عراقچی در مذاکرات بسیار باهوش است | دانش با بمباران از بین نمی‌رود وزیر خارجه آلمان: از اول مشخص بود شکست روسیه ممکن نیست چین از آمریکا خواست اتهام‌زنی را متوقف کند
سرخط خبرها

حاجی‌میرزایی: رئیس جمهور به دنبال ایجاد عدالت آموزشی با مشارکت مردم است

  • کد خبر: ۳۰۹۷۷۰
  • ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
حاجی‌میرزایی: رئیس جمهور به دنبال ایجاد عدالت آموزشی با مشارکت مردم است
محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور در نشستی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان شهرستان قدس، گفت: مسعود پزشکیان به دنبال ایجاد عدالت آموزشی بر مبنای ایجاد یک مدل کارآمد مدیریتی است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیرو بازدید سرزده پزشکیان رئیس جمهور از دو مدرسه شهرستان قدس، جلسه «نهضت توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی استان تهران - بررسی موردی شهرستان قدس» بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و شهرستان قدس برگزار شد.

در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان قدس پائین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در میان شهرستان‌های استان تهران دارد، گزارش مفصلی از وضعیت آموزشی شهرستان، اعم از تعداد دانش‌آموزان، تعداد مدارس فعال، تعداد مدارس در حال ساخت و تعداد مدارس مورد نیاز برای رسیدن عدد سرانه فضای آموزشی به حداقل مورد نیاز ارائه شد و مسئولان شهرستان نیز به تشریح نیازها، کمبودها، ظرفیت‌ها و راهکار‌های رفع کاستی‌ها پرداختند.

حاجی‌میرزایی در این جلسه در جمع‌بندی مباحث مطرح شده، با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ جلسه در راستای عدالت آموزشی به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است، اظهار کرد: انتخاب شهرستان قدس از سوی پزشکیان به عنوان محل اجرای الگوی آزمایشی طرح تحول در نظام آموزشی می‌تواند ۲ دستاورد داشته باشد؛ اول دستاورد کار جمعی و به نمایش گذاشتن الگویی از هم‌افزایی جمعی و دوم اینکه مسائل آموزش و پرورش را به لحاظ کمی و کیفی در این شهر متحول کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به استقرار تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بزرگ در محدوده شهرستان قدس و ضرورت لحاظ این ظرفیت در انجام این کار جمعی، افزود: در دولت چهاردهم مصوب شده که اعتبارات ناشی از مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها، امسال باید منحصرا برای آموزش و پرورش هزینه شود و این مساله باید در شهرستان قدس به نحو مناسب سازماندهی شود تا سرانه آموزشی این شهرستان به متوسط کشوری برسد؛ این اتفاق حتما باید واقع شود، لذا همه دوستان دور این میز، تمام توان خود را برای این موضوع به میدان بیاورند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که شکل دیگری از مدیریت را به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های نظام مدیریت ما این است که این نظام لَخت و کم‌اثر شده و با این روش مدیریت آنچه در عرصه رفع کمبود‌های فضا‌های آموزشی به دنبال آن هستیم، محقق نخواهد شد. رئیس جمهور به طور مکرر تاکید می‌کند که اگر به دنبال دستاورد و هدف متفاوتی هستیم، با روش‌هایی که تا کنون مبنای عمل بوده‌اند، به آنها نخواهیم رسید.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه شکل نظام مدیریت مدنظر ما جوشش از درون و حرکت از قاعده است، گفت: این مدل از راس هرم قابل انتقال به سطوح پائین نیست و باید از درون فعال شود. از نظر ما خود این روش مدیریت هم موضوعیت دارد و صرف‌نظر از مدرسه ساختن و تحول شیوه آموزشی، اینکه انسان‌ها احساس اثربخشی کنند و در یک فرایندی که می‌خواهد نتیجه‌ای معین خلق کند، مشارکت کنند، به انسان‌ها حس خوب و ارزشمند بودن می‌دهد و ما می‌خواهیم چنین چارچوبی را تمرین کنیم؛ پس به هیچ وجه افق کار را پائین لحاظ نکنید و همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرید.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: آنچه مدنظر پزشکیان است، این است که این کار با محوریت مردم و دیگر بخش‌های عمومی و خصوصی پیش برود و جوشش لازم شکل بگیرد تا هر جا که لازم شد دولت کمکی کند، شما از ما بخواهید نه اینکه ما از شما بخواهیم که چه بکنید و چه نکنید! این هم‌افزایی ناشی از حضور همه افراد کنار هم یکی از نتایج مهمی است که پزشکیان از راه‌اندازی این نهضت مدنظر دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور یکی دیگر از نقائص نظام مدیریت کشور را مدیریت معطوف به اقدام و نه معطوف به نتیجه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه‌ها مرتب از اقدامات خود گزارش می‌دهند، اما کمتر معطوف به نتیجه هستند و از نتایج حاصل شده گزارش می‌دهند، این نهضت یک الگوی عملی برای تمرین یک نظام مدیریت نتیجه محور است که همه ما باید همه توان خود را پای کار بیاوریم تا به نتیجه برسیم.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: باور دارم وقتی این مدل در مثلا شهر قدس به ثمر برسد، تحول ناشی از آن نه تنها مدارس و فضا‌های آموزشی را بلکه همه آن شهر را به یک شهر نمونه و الگو با یک نظام مدیریت هم‌افزا و منسجم تبدیل کرده است که در آن همه ظرفیت‌ها مبتنی بر کسب نتیجه همراستا و هم‌افزا شده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه پزشکیان تاکید دارد که شخصا در عملیات ساخت این مدارس حضور یابد تا عزم و اراده جدی حاکمیت جهت رفع کمبود‌ها در عرصه فضا‌های آموزشی را رسما نشان دهد، افزود: این کار را به عنوان تمرین خودشکوفایی، هم‌افزایی و مدیریت نوین و کارآمد و خلاق هدف‌گذاری و همه کسانی را که در حیطه کاری شما مسئولیت اجتماعی دارند، به این حلقه اضافه کنید.

حاجی‌میرزایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بخش دیگر تحول مدنظر برای ارتقای نظام آموزش و پرورش و ایجاد عدالت آموزشی، باید به گونه‌ای عمل شود که دانش‌آموزان متفاوتی در مدارس و نظام تعلیم و تربیت پرورش یابند، در توضیح آن گفت: در مدل آزمایشی شهرستان قدس، باید با بهره‌گیری از تجارب موفق دیگر کشورها، دانش‌آموزان را به شکل مناسب در اداره مدرسه مشارکت دهیم تا نسبت به بهبود فضای عمومی مدرسه و ساخت مدارسی نشاط‌انگیز با همکاری مسئولان مدارس، همدلی و احساس مسئولیت داشته باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->