پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال ابراز نگرانی معاون استاندار خراسان‌رضوی از شدت آلودگی هوای مشهد
سرخط خبرها

صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی

  • کد خبر: ۳۱۰۵۴۱
  • ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی
سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

داوود همتیان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به ساخت تجهیزات و قطعات قطارشهری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در مسیر به‌روزرسانی، تعمیر و نگهداری خطوط مترو در کشور ازجمله مشهد، تغییرات نرخ ارز است؛ زیرا هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی به‌شدت افزایش یافته و بهره‌برداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که تأمین برخی قطعات و لوازم خاص را که از خارج کشور تأمین می‌شوند، دشوار کرده است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

همتیان با بیان اینکه مهندسی ارزش در صنعت مترو آورده بسیاری ایجاد می‌کند، گفت: دستگاه ترولی وظیفه حمل تجهیزات خطوط ریلی را دارد که به دست مهندسان در مترو ساخته شده است. ارزش ریالی مشابه خارجی این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که مهندسان قطارشهری مشهد فقط با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان این دستگاه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، ۴ دستگاه ترولی ساخته شده است که سهم خط یک و دو هرکدام، دو دستگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->