به گزارش شهرآرانیوز، فیلم «گوزنهای اتوبان» به کارگردانی ابوالفضل صفاری، یکی از آثار مهم سینمایی جشنواره چهل و سوم است که در ژانر اجتماعی و هیجانی ساخته شده است. داستان این فیلم حول محور شخصیت عابس، راننده پیکموتوری، میچرخد. عابس که به طور اتفاقی به دنبال خودروی یک بلاگر معروف میافتد، در شرایطی پیچیده قرار میگیرد. بلاگر که فکر میکند عابس قصد خفتگیری دارد، از آنجا که گوشیاش روی لایو است، همه چیز به سرعت در فضای مجازی وایرال میشود. این حادثه باعث ایجاد چالشهای مختلفی برای عابس و دیگر شخصیتها میشود و به نوعی تصویرگر تاثیرات دنیای دیجیتال و فضای مجازی بر روابط انسانی است.
«گوزنهای اتوبان» بهعنوان یک اثر متفاوت، با فضاسازی خاص و ترکیب بازیگران شناختهشده به تولید شده است. از آنجا که دنیای دیجیتال و تاثیر آن بر زندگی روزمره به یکی از موضوعات داغ روز تبدیل شده است، فیلم صفاری به این مسئله بهطور مستقیم پرداخته و آن را در بستری پرهیجان و پرتنش قرار داده است. فیلم ترکیبی از درام اجتماعی و هیجان است که در آن اشتباهات فردی و اجتماعی به سرعت در فضای آنلاین گسترش مییابد و به تبعاتی غیرقابلپیشبینی منجر میشود.
در این فیلم، بازیگران برجستهای، چون الناز شاکردوست، نوید پورفرج، صدف اسپهبدی، سامان صفاری، بهنوش بختیاری و پیمان قاسمخانی به ایفای نقش پرداختهاند. هر یک از این بازیگران توانستهاند به شخصیتهای داستان عمق بخشیده و در جذب مخاطب موفق عمل کنند. بازیگران مکمل نیز از جمله ندا حسینی، مریم شاهولی، نسیم اسدپور و دیگر چهرههای شناختهشده در این فیلم حضور دارند که به غنای اثر افزودهاند.
کارگردانی این اثر بر عهده ابوالفضل صفاری است، که پیش از این با ساخت مستندهای متعددی برای شبکه چهار شناخته میشد. او در حوزه سینما نیز تجربیات موفقی دارد و فیلمهایی، چون «از تهران تا بهشت» و «یک کامیون غروب» را در کارنامه خود دارد. در «گوزنهای اتوبان»، صفاری دوباره به دنیای داستانی بازگشته و توانسته با ترکیب ژانر اجتماعی و هیجانانگیز، اثری متفاوت و جذاب خلق کند.
یکی از ویژگیهای بارز این فیلم، تولید مشترک آن میان ایران و آلمان است که باعث شده تا این اثر بهعنوان یک پروژه بینالمللی دیده شود. سرمایهگذاری این فیلم بر عهده محسن بیابانکی و شرکت لینکیپر فیلم بوده است. این ویژگی تولید مشترک به فیلم بُعدی جهانی بخشیده و امکان بهرهبرداری از تجربیات سینمایی و تکنیکی دو کشور را فراهم کرده است.
در بخش فنی، «گوزنهای اتوبان» از تیمی مجرب و حرفهای بهرهمند است. مدیر فیلمبرداری علیرضا برازنده و تدوین پویان شعلهور نقش پررنگی در شکلدهی به ریتم و فضای بصری فیلم داشتهاند. موسیقی فیلم که توسط پیام آزادی ساخته شده، در ایجاد فضای احساسی و تنشهای موجود در داستان تاثیر زیادی داشته است. طراحی صحنه، طراحی گریم، طراحی لباس و دیگر جنبههای فنی فیلم نیز به دقت و حرفهای انجام شده است.
با توجه به ترکیب بازیگران برجسته، فیلمنامه جذاب و فضاسازی خاص فیلم، «گوزنهای اتوبان» انتظار میرود یکی از آثار پربحث جشنواره چهل و سوم باشد. این فیلم بهخوبی توانسته است در فضای جشنواره توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کند و جزو آثار برجسته امسال قرار گیرد. موضوعاتی که این فیلم مطرح میکند، همچنان یکی از دغدغههای روز جوامع دیجیتال و اجتماعی است و میتواند تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد.