به گزارش شهرآرانیوز، مجید اسماعیلی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی با تأکید بر اهمیت مقابله با تهدیدات رسانهای دشمن، گفت: دعوای بزرگ دنیا تغییرات زیادی به همراه داشته است و اگر ما در این شرایط وارد عمل نشویم، دشمنان بهراحتی میتوانند به هدف خود برسند.
وی افزود: تصور من این است که دشمن در حال حاضر بهجای حمله مستقیم به مردم عادی، به دنبال آسیبزدن به ما از طریق فضای مجازی است. باید توجه کنیم که دشمن دیگر تنها در مسائل بیحجابی و نماز و روزه فعالیت نمیکند، بلکه در حال حاضر فضای داخلی جامعه را هدف قرار داده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، حس غیرقابلتحملی در جامعه شکل میگیرد که نباید اجازه بدهیم این احساس گسترش یابد.
اسماعیلی با اشاره به وضعیت کشور در مقایسه با دهههای گذشته، اظهار داشت: اگر به گذشته نگاه کنیم، شرایط امروز نسبتبه ۲۰ یا ۳۰ سال قبل تغییرات عمدهای داشته است. ما در شرایطی زندگی میکنیم که باید تمام تلاش خود را برای مقابله با عملیات رسانهای دشمن به کار بگیریم. در این مسیر، رسانهها نقش حیاتی دارند. بهویژه در فضای مجازی باید با دقت بیشتری عمل کنیم و مخاطب خود را بشناسیم تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم.
وی در ادامه افزود: در دنیای امروز، رسانهها مهمتر از هر زمان دیگری هستند. هر تولیدمحتوای درست میتواند به تغییر نگرشها و افکار مردم کمک کند. در واقع، رسانه باید نقش اصلاحی و هدایتگری ایفا کند و فقط به تکرار اطلاعات نپردازد. امامخمینی(ره) در مسیر جهاد رسانهای همواره تأکید داشتند که باید اثرگذار باشیم و از ابزارهای مختلف ازجمله داستانگویی، برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.
این فعال رسانه و مدرس و تهیهکننده سینما همچنین با تأکید بر اهمیت شبکهسازی و تقسیم کار در فضای مجازی گفت: دشمن در حال انجام یک عملیات روانی گسترده بوده و هدفش این است که ما را به عنوان اقلیتی بیاثر در نظر بگیرد. برای مقابله با این تهدید، باید گروههای همفکر خود را پیدا کرده و با هم هماهنگ شویم. همچنین باید از فضای مجازی برای تقویت صفوف خود استفاده کنیم.
اسماعیلی با اشاره به تأثیرگذاری رسانهها بر سرنوشت مردم، گفت: اگر امروز در مسیر رسانهای بهدرستی عمل نکنیم، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. بسیاری از جوانان این کشور به یک کلیپ، جمله یا کار رسانهای ما وابسته هستند. پس باید با تمام دقت و تعهد در این مسیر حرکت کنیم و به رسانه به عنوان یک ابزار جهاد نگاه کنیم.