نمایش ۴ فیلم کمدی در شبکه نمایش + زمان پخش نرگس آبیار رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم‌های بشردوستانه TRT شد صدور پروانه ساخت برای سام قریبیان و سعید سهیلی تولید فصل دوم سریال «وحشی» در ۱۱ قسمت درباره «شاپور قریب»؛ کارگردان جریان‌ساز سینمای اجتماعی ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش تغییر شکل عجیب کریستین بیل برای فیلم «مدِن»+ عکس خودنمایی مدیران، آفت برگزاری جشنواره‌های هنری است نگاهی به بازار نشر در هفته گذشته (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | «صاد»، حرف تازه سعید تشکری «پدر، مادر، خواهر، برادر» جیم جارموش در راه جشنواره ونیز اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنری زنان و خانواده را بشناسید فیلم کوتاه راننده تاکسی در راه بلغارستان آمار فروش سینما‌های کشور در هفته گذشته (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | گیشه در تسخیر «صددام» بازی مافیایی جدید «سعید ابوطالب» در راه نمایش خانگی انتشار «صاد»؛ نمایشنامه‌ای از زنده یاد سعید تشکری صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
سرخط خبرها

بازی‌ساز خراسانی، برگزیده دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر شد

  • کد خبر: ۳۱۷۴۶۰
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
بازی‌ساز خراسانی، برگزیده دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر شد
حجت ریحانه، بازی‌ساز خراسانی، برگزیده دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت ریحانه، بازی‌ساز خراسانی، با تیم خود توانسته در دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به عنوان برگزیده معرفی شود. او درباره روند تولید بازی، اهداف استودیو و چالش‌های پیش روی بازی‌سازان مشهدی توضیحاتی ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

حجت ریحانه با اشاره به فعالیت استودیوی خود از سال ۱۳۹۲، توضیح می‌دهد: ما کار را به‌صورت دانشجویی آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ عنوان بازی را در مارکت‌های داخلی و بین‌المللی منتشر کرده‌ایم. مجموع دانلود بازی‌های ما بیش از ۴ میلیون بار بوده است. یکی از موفق‌ترین آثار ما، بازی استراتژی تسخیرگران است که سال گذشته جایزه دریافت کرد و همچنین بازی جالب شد تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون بار دانلود شده است.

او اضافه می‌کند: استودیو باباردو در جشنواره امسال با سه عنوان بازی شرکت کرده و موفق به کسب ۴ دستاورد از جمله دیپلم افتخار بهترین بازی تفننی، دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و دیپلم افتخار بهترین بازی شده است.

هدف، تولید بازی‌های استاندارد جهانی و تمرکز بر بازار بین‌المللی

ریحانه درباره اهداف استودیو بیان می‌کند: ما در تلاش هستیم تا بازی‌هایی باکیفیت استاندارد جهانی تولید کنیم و در بازار بین‌المللی منتشر کنیم. هدف ما همکاری با شرکت‌های خارجی، کسب درآمد ارزی و نشان‌دادن توانایی‌های شرکت‌های ایرانی است. این روند می‌تواند به تقویت بازار داخلی نیز کمک کند و فرصت‌های جدیدی برای توسعه صنعت بازی‌سازی در ایران فراهم کند.

چالش‌های بازی‌سازی در مشهد و ایران

این بازی‌ساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چالش‌های بازی‌سازی در ایران و به‌ویژه در مشهد اشاره می‌کند: یکی از مشکلات اساسی ما، کمبود نیروی انسانی متخصص است که نیاز به آموزش و جذب بیشتر دارد. همچنین، تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های داخلی، مانند فیلتر شدن گوگل پلی، مانع بزرگی برای دسترسی فنی و رشد صنعت بازی‌سازی در کشور است. ما مجبوریم همزمان در چند جبهه برای توسعه و انتشار بازی‌های خود بجنگیم.

او همچنین سرمایه‌گذاری محدود در صنعت بازی‌سازی را یکی دیگر از چالش‌های جدی این حوزه می‌داند و می‌گوید: بازی‌سازی پتانسیل بالایی از نظر اقتصادی و فرهنگی دارد، اما متأسفانه در ایران به‌درستی به آن توجه نشده است. درحالی‌که کشور‌هایی مانند ترکیه و عربستان سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این صنعت انجام داده‌اند، در ایران هنوز سرمایه‌گذاری مناسب از سوی دولت و بخش خصوصی صورت نگرفته است. این موضوع باعث شده است که تیم‌های بازی‌سازی نتوانند ریسک مالی بزرگی برای تولید بازی‌های باکیفیت انجام دهند.

ریحانه در پایان تأکید می‌کند: استودیو‌های بازی‌سازی ایرانی از نظر تخصص و توانایی در سطح جهانی قرار دارند و در صورت رفع محدودیت‌ها، می‌توانند به موفقیت‌های بین‌المللی بیشتری دست پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->