آمازون با الکسا پلاس از رقیبانش در هوش مصنوعی جلو می‌زند؟ بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت ماه رمضان ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت ماه رمضان ۱۴۰۳ + روش فعالسازی توکن میم هش (Memhash) لیست شد + قیمت اولیه و کارمزد برداشت خراسان رضوی، میزبان نخستین رویداد استانی ستاپ در حوزه تعلیم و تربیت اینستاگرام احتمالاً برای بخش Reels یک اپلیکیشن مستقل ارائه می‌کند مشکل نمایش ویدیوهای خشن و نامناسب در اینستاگرام برطرف شد شیائومی ۱۵ اولترا معرفی شد + مشخصات و قیمت نحوه رجیستری گوشی‌های آیفون موجود اعلام شد + جزئیات گزارش کامل زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲+ لینک دانلود همکاری ۱۰۰۰ نوازنده در اعتراض به هوش مصنوعی: انتشار آلبوم بی‌صدا! واکنش سخنگوی دولت به احتمال رفع فیلتر یوتیوب و تلگرام تا پایان سال ۱۴۰۳ گوشی‌های مجهز به نسل ۸ تراشه‌های کوالکام می‌توانند تا ۸ سال آپدیت اندروید دریافت کنند شرکت هوش مصنوعی Perplexity از مرورگر کامت (Comet) رونمایی کرد لوگو همراه اول تغییر کرد | ریبرندینگ برای تبدیل‌شدن به یک اپراتور پیشرو آذری‌ جهرمی: رئیس‌جمهور دستور داده‌اند تلگرام و یوتیوب تا قبل از نوروز ۱۴۰۴ رفع فیلتر شوند تبلیغ رمزارزها در همه رسانه‌های داخلی ممنوع شد آیا اپل می‌تواند مشکل چین‌خوردگی در نمایشگر گوشی‌های تاشو را برطرف کند؟ گوگل احتمالا احراز هویت با SMS را کنار می‌گذارد آیا هوش مصنوعی گروک ۳ مطالب نامطلوب درباره ترامپ و ماسک را سانسور می‌کند؟ هم وام بگیرید، هم سود کنید
سرخط خبرها

آمازون با الکسا پلاس از رقیبانش در هوش مصنوعی جلو می‌زند؟

  • کد خبر: ۳۱۹۳۵۴
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
آمازون با الکسا پلاس از رقیبانش در هوش مصنوعی جلو می‌زند؟
به روز رسانی بزرگ آمازون برای دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی‌اش تقریباً از راه رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حدود ۱۸ ماه پس از اینکه الکسا برای اولین بار پیش‌نمایش «نسل بعدی الکسا» ساخته شده با هوش مصنوعی مولد را انجام داد، حالا از الکسا پلاس رونمایی کرد. نسخه اولیه الکسا پلاس از ماه مارس در دسترس خواهد بود. الکسا + در کنار الکسای قدیمی‌تر وجود خواهد داشت و ماهیانه ۲۰ دلار هزینه دارد، مگر اینکه عضویت پرایم داشته باشید که استفاده از آن را رایگان می‌کند. دستیار جدید با تمام ارتقاهای مدرنی که معاصرانش مانند سیری یا جمینای بازطراحی شده ارائه می‌دهند، مانند تعامل مکالمه بیشتر، درک متنی بهتر و توانایی «خلاصه‌سازی موضوعات پیچیده» و «ارائه پیشنهادات بر اساس علایق شما» ارائه می‌شود. اما یک چیز را متفاوت انجام می‌دهد، و این روشی است که آمازون ادعا می‌کند با برنامه‌های شخص ثالث و بقیه اینترنت ادغام می‌شود که می‌تواند این محصول را متمایز کند.

در این ارائه، معاون الکسا و Fire TV یعنی دانیل راش سه راه را که دستیار جدید می‌تواند با سایر خدماتی که استفاده می‌کنید ادغام شود، بیان کرد. اولاً اینکه از قبل با «ده‌ها هزار» ادغام که در دسترس آن قرار داده شده کار می‌کند، که در میان آن‌ها Uber، Sonos، Samsung و Xbox تعدادی از برند‌هایی هستند که در ارائه راش نمایش داده شدند. احتمالاً این بدان معناست که آمازون با این شرکا کار کرده است تا برنامه‌هایشان را از طریق API هایشان با الکسا پلاس به خوبی سازگار کنند.

دوم اینکه برای بخش بزرگی از دنیای آنلاین که برنامه‌ها یا منابعی برای کدنویسی یک API فقط برای الکسا+ ندارند، دستیار باید بتواند اینترنت را برای وب‌سایت خود جست‌و‌جو کند و از طرف شما در آن پیمایش کند. در طول ارائه، راش نشان داد که چگونه Alexa+ توانست به وب‌سایت Thumbtack برود تا یک متخصص را برای تعمیر فر صاحب خود استخدام کند. راش به جای اینکه مجبور باشد تلفن یا لپ‌تاپ را بیرون بیاورد تا خودش روی منو‌ها کلیک کند، فقط می‌توانست به طور شفاهی به الکسا پلاس بگوید به چه چیزی نیاز دارد و چه زمانی در دسترس است، و هوش مصنوعی بقیه کار‌ها را انجام داد.

این مثال به‌طور خاص به نظر من بسیار شبیه به سیستم رزرواسیون رستوران گوگل Duplex بود، که از سال ۲۰۱۸ می‌تواند از طرف شما با کسب‌وکار‌ها تماس بگیرد تا میز رزرو کنند. تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که به گوگل بگویید چه تاریخ و ساعتی را در نظر می‌گیرید، چند نفر در مهمانی شما حضور دارند و حتی با صدایی شبیه به انسان با رستوران صحبت کنید. روشی که Alexa+ از طرف شما روی وب‌سایت‌ها کلیک می‌کند، مدل قوی‌تر Duplex به نظر می‌رسد.

در نهایت، الکسا پلاس می‌تواند با «عامل‌های هوش مصنوعی» در سایت‌های دیگر کار کند، بنابراین می‌توانید به جای ده‌ها ربات چت، فقط با یک دستیار صحبت کنید. در این ارائه، راش از Alexa+ خواست تا با تولیدکننده موسیقی هوش مصنوعی Suno همکاری کند تا آهنگی به سبک کانتری درباره گربه‌های بودگا ارائه دهد.

پس از ارائه آمازون، با راش صحبت شد تا شفافیت بیشتری در مورد نحوه کار Alexa+ با بقیه دنیای آنلاین مطرح کند که آیا روش سوم با چت بات‌های خدمات مشتری از شرکت‌هایی مانند Capital One، United Airlines و ... کار می‌کند یا خیر. در حالی که راش گفت که هیچ جزئیاتی برای به اشتراک گذاشتن نام‌ها یا خدمات خاصی ندارد، اما تایید کرد که "SDK همه چیز در مورد ادغام‌هایی از این دست است" و گفت که این به خود مردم مرتبط است که از الکسا برای ارتباط با نمایندگان از طرف آنها برای تکمیل وظایف استفاده کنند.

راش می‌داند که هرگونه اصطکاک در فرآیند پذیرش و راه‌اندازی می‌تواند مردم را از این محصول دور کند. برای این منظور، ارتقاء به الکسا+ نباید به ورود به سیستم یا احراز هویت اضافی نیاز داشته باشد. شما باید بتوانید تمام وسایل متصل، دوربین‌های امنیتی و کار‌های روزمره خانه خود را بدون هیچ تلاشی با این سیستم داشته باشید.

راش می‌گوید: «دلیل اینکه مشتریان، الکسا را دوست دارند این است که همه پیچیدگی‌ها را از بین می‌برد. برای مثال، مردم نیازی به یادآوری مارک پلاگین WeMo ندارند که بتوانند به الکسا بگویند لامپ را خاموش کند. او گفت: «ما هرگز این قابلیت را از بین نخواهیم برد. راش تاکید کرد که هنگامی که خدمات جدیدی را پس از ارتقا به الکسا+ اضافه می‌کنید، به روشی که قبل از این انجام می‌داید یا حتی ساده‌تر خواهد بود، زیرا الکسا می‌تواند در موارد بسیار بیشتری شما را از طریق این تنظیمات راهنمایی کند».

به گفته راش، به جای اینکه مجبور شوید در برنامه الکسا جست‌و‌جو کنید، فقط می‌گویید الکسا، می‌خواهم یک حساب در جریان مثلاً با شبکه استریم Hulu راه‌اندازی کنم» یا چیز دیگری. یک کد QR در یک دستگاه اکو با صفحه نمایش برای تسهیل این کار به شما ارائه می‌شود و دستیار باید کاربران را در طول مسیر راهنمایی کند.

راش تاکید می‌کند: «ما دوست داریم بگوییم الکسا یک متخصص است و اکنون یک متخصص در مورد خودش.»

آمازون تنها شرکتی نیست که دستیار خود را وادار به پشتیبانی فنی از کاربران کرده است. این رویکرد بسیار شبیه به این است که سیری چگونه می‌تواند به شما یاد دهد که مثلاً چگونه در حالت سینمایی فیلمبرداری کنید یا یک Genmoji بسازید. این نظریه در به‌روز‌رسانی‌ها وجود دارد که این دستیاران صوتی کجا بهتر از خود محصول برای دریافت کمک در مورد محصولی که استفاده می‌کنید به شما توضیح ارائه دهند؟ و چرا شخص را مجبور کنید برای کسب اطلاعات به مکان دیگری برود؟

راش در این باره می‌گوید: «از دیدگاه تجربه مشتری، مشتریان فقط می‌خواهند کار انجام شود. آنها نباید مسئول باشند یا به هیچ یک از این چیز‌ها اهمیت دهند، درست است؟ او معتقد است که مردم فقط می‌خواهند لوله کش یا رزروشان انجام شود و نمی‌خواهند با وب سایت‌ها و تماس‌های تلفنی سر و کله بزنند.»

مردم می‌خواهند دستیار دیجیتالی آنها مفید و آسان باشد، اما آیا دقیق و قابل اعتماد بودن این سرویس‌های هوش مصنوعی به همان اندازه مهم نیست؟

وقتی از راش این سوال پرسیده شد که آمازون چگونه روی گرایش هوش مصنوعی مولد به توهم و گاهی اوقات انتشار اطلاعات نادرست کار می‌کند، او گفت: «در واقع فکر می‌کنم در صنعت هوش مصنوعی، تصور اینکه یک مدل زبانی جدید را یک محصول معرفی کرده‌اند، کاری اشتباه بوده است.» او همچنین گفت: مدل زبانی در پایه معماری است، اما آنها تنها چیزی نیستند که به این سوال پاسخ می‌دهند.»

به عبارت دیگر، الکسا پلاس از ترکیبی از نمودار‌های دانش آمازون، منابع قابل اعتماد در اینترنت و مشارکت با رسانه‌های معتبر استفاده می‌کند. راش می‌گوید: «سایر محصولات به سادگی به شما پاسخی خارج از زبان متنی خود می‌دهند. اگر به دنبال پاسخی معتبر هستید، در واقع گاهی اوقات این راه برای دریافت پاسخ نیست و من فکر می‌کنم این چیزی است که شما آن را مورد توجه قرار می‌دهید.»

راش اضافه کرد که آمازون مراقبت زیادی نسبت به ساخت الکسا داشته است است. او اضافه کرد: «آیا این دستیار اشتباه خواهد کرد؟ هر نرم افزاری اشتباه می‌کند. اما ما سخت کار می‌کنیم تا جایی که می‌شود آن را قابل اطمینان سازیم.»

هنوز الکسا+ به صورت کامل توسط منتقدان مورد آزمایش قرار نگرفته و همه چیز‌هایی که تاکنون دیده‌ایم در مدل آزمایشی بسیار کنترل‌شده بوده است، بنابراین تشخیص عملکرد در دنیای واقعی دشوار است. اما اگر الکسای جدید واقعاً بتواند با خدمات شخص ثالث به روشی یکپارچه و مؤثر کار کند، نه تنها آمازون را به رقابت هوش مصنوعی باز خواهد گرداند، بلکه احتمالاً می‌تواند به آن برتری خوبی نسبت به شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل و OpenAI بدهد. با در نظر گرفتن اینکه آمازون واقعاً ایده وارد کردن دستیار مجازی به خانه‌های سراسر جهان را اجرایی کند، این می‌تواند تأثیری فراتر از کاربران متبحر فناوری خدمات هوش مصنوعی امروزی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->