روایتی از بانوی باکرامت قم اعلام برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۴ در حرم مطهر رضوی با شعار «ایرانِ امام‌رضا(ع)» + فیلم ثبت‌نام ۵ هزار ایثارگر در کاروان‌های حج ۱۴۰۴ برگزاری پویش ملی سراج‌الله در شب میلاد امام‌رضا(ع) در دهه کرامت ۱۴۰۴ مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی منصوب شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش مقاصد پروازی زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۴ | فرودگاه طائف اضافه شد جانبازان اعزامی به سفر حج، فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهند دهه کرامت ۱۴۰۴ با طعم کتاب | رونمایی از آثار تازه رضوی شروع جشن‌های دهه کرامت به تعویق افتاد درس‌هایی از نهج البلاغه | در ستایش امنیت نمایش قرآن منسوب به امام‌رضا(ع) در موزه ملک طی ایام دهه کرامت ۱۴۰۴ جشن میلاد حضرت معصومه (س)، ویژه بانوان اردوزبان ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند محلی برای تربیت سفرای قرآنی باشند بخش ویژه «اینستا قرآن» به جشنواره قرآن و عترت دانشجویی افزوده شد آغاز مرحله استانی سی‌اُمین مسابقات قرآن و عترت فراجا از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ اهدای «نشان ملی مودت» در همایش ملی بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت ۱۴۰۴ «سه‌شنبه‌های تکریم از جامعه ایثارگری» و پیشنهاد آن به عنوان ثبت روز ملی ائتلاف جهانی مساجد در دفاع از مسجدالاقصی
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: خدمات کریمانه و منصفانه اصناف به زائران، جلوه‌ای از ارادت به حضرت رضا (ع) است

  • کد خبر: ۳۲۱۷۸۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
تولیت آستان قدس رضوی: خدمات کریمانه و منصفانه اصناف به زائران، جلوه‌ای از ارادت به حضرت رضا (ع) است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت‌رسانی خالصانه، کریمانه و منصفانه به زائران نه تنها نشان‌دهنده فرهنگ میزبانی شایسته و مهمان‌نوازی بوده، بلکه بازتابی از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله احمد مروی در دیدار فعالان حوزه سفر‌های نوروزی و خدمات‌رسانی به زائران رضوی که با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس، بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، و اصناف خدمت‌رسان به زائران و دیگر مسئولان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اصناف با ارائه خدمات مناسب و منصفانه، نقشی مهم در تکریم مهمانان حضرت رضا (ع) دارند. رفتار نیکوی آنها، علاوه بر تکریم زائران، موجب جلب محبت و عنایت حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا سفر به مشهد مقدس برای زائران، هم از نظر معنوی و هم از نظر رفاهی، پربار و خاطره‌انگیز باشد. این تجربه نه تنها ارتباط معنوی زائران با امام رضا (ع) را تقویت می‌کند، بلکه به رشد اخلاق و معنویت در جامعه نیز کمک می‌رساند.

وی بیان کرد: اصناف و بخش‌های مختلف خدمت‌رسان به زائران در مشهد مقدس، با فراهم کردن امکانات رفاهی و ارائه خدمات شایسته، تجربه زیارتی زائران را بهبود بخشیده و محبت امام رضا (ع) را در دل‌های آنان تقویت می‌کنند.

آیت‌الله مروی با اشاره به توجه حضرت رضا (ع) نسبت به زائرانشان، عنوان کرد: زائرانی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، مهمان امام رضا (ع) هستند. حضرت رضا (ع) هم امام رئوف و هم امام غیور هستند و هرگونه محبت و تکریم یا بی‌احترامی و جفا به مهمانانشان را پاسخ می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به مسئولیت بزرگ خدمت به زائران، اظهار کرد: افرادی که با خلوص نیت در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و فراهم کردن تجربه سفری آرام و آسوده برای آنها تلاش می‌کنند، در حقیقت نوعی عبادت انجام می‌دهند. این تلاش‌ها نه تنها محبت به امام رضا (ع) را در دل‌های زائران جایی تقویت می‌کند، بلکه به گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به آیه شریف «قُل لَا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربَی، بگو (ای پیامبر)، من هیچ مزدی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم [اهل بیتم]»، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه، مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) را «مودت و محبت نسبت به اهل بیت (ع)» معرفی کرده است که نشان‌دهنده جایگاه رفیع و ارزش والای خاندان پیامبر (ص) نزد پروردگار است.

آیت‌الله مروی با تأکید بر این که محبت به اهل بیت (ع) تنها یک مفهوم عاطفی یا اعتقادی نیست، بلکه دارای ابعاد عملی و اجتماعی گسترده‌ای است، افزود: بر اساس روایات، محبت حقیقی به اهل بیت (ع) در گفتار و ادعا محدود نمی‌شود، بلکه در عمل و با پرهیزکاری، انجام کار‌های نیک و پیروی از سیره و روش آن بزرگواران تحقق می‌یابد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان بیان کرد: خداوند نعمت محبت به اهل بیت (ع) و مجاورت با حضرت رضا (ع) را به ما ارزانی داشته است. هر کاری که در مسیر خدمت به زائران انجام می‌دهیم، در حقیقت خدمت به مهمانان امام رضا (ع) بوده و این افتخار ویژه ساکنان مشهد مقدس است.

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان اصناف مختلف و فعالان بخش خصوصی، به بیان دیدگاه‎ها و نقطه نظرات خود در رابطه با خدمت‌رسانی هرچه شایسته‌تر به زائران پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->