سرخط خبرها

ما به هم پیوند خورده‌ایم

  • کد خبر: ۳۲۸
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
ما به هم پیوند خورده‌ایم
گزارشی از جشن ده سالگی روزنامه شهرآرا در منطقه ۵

میترا صدر - از همان کودکی و بعد از خواندن و نوشتن، کتاب اولین دوستی بود که در خانه‌مان همراهم شد. کتابخانه پدر اولین پناهگاه مطمئنی بود که به سراغش رفتم و در بین کتاب‌های بی‌شماری که در کتابخانه بود، 5کتاب در قطع بزرگ همیشه برایم جذابیت خاصی داشت. کمی بزرگ‌تر شدم و فهمیدم آن کتاب‌ها، اخبار و اطلاعات روزانه، روزنامه اطلاعات است که حالا صحافی شده است و به صورت کتاب در اختیار ما قرار دارد. حالا پس از سال‌ها قلم زدن، اینجا در شهر مشهد در روزنامه شهرآرا و در ضمیمه‌ای محلی، فرصتی مغتنم به دست آوردم تا به قول هنری رابینسون لوسی؛« روزنامه نگار باشم و به قلب جهان نزدیک‌تر.»در هفته‌ای که گذشت به مناسبت دهمین سالگرد روزنامه شهرآرا، مراسم صمیمی و دوستانه « ما و محله» را همچون دیگر مناطق شهرداری مشهد برگزار کردیم. موضوع مراسم نقد و بررسی روزنامه شهرآرا و ضمائم آن به‌ویژه ضمیمه منطقه5 بود. در ادامه گزارشی از شرح برنامه را می‌خوانید.

قلب گلشهر؛ میهمان خانه ما
اواسط اردیبهشت بود که مدیر شهرآرا محله منطقه5 به سراغ تحریریه این محله یعنی سید محمد عطایی و من آمد تا درباره جشن و مراسم شهرآرامحله منطقه با هم گفت‌وگو کنیم. برگزاری هر مراسم سختی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. باید با افراد مختلف همفکری می‌کردیم تا بهترین برنامه اجرایی ممکن را انتخاب کنیم. قرار بر این شد تا فهرستی از مخاطبان و شهروندانی که از سال گذشته تا به امروز با آن‌ها گفت‌وگو کرده بودیم، تهیه کنیم. تالار قصر زیتون در یک بعدازظهر گرم بهاری، میزبان شهرآرامحله منطقه5 و میهمانانش بود. برعکس تصورمان سالن شلوغ شد، از نگون‌بختی ما مراسم هم‌زمان با فوتبال ایران و کره برگزار می‌شد ولی از همان ساعت‌های آغازین شروع مراسم، مخاطبان زیادی به تالار آمدند و دقایقی را هم تا زمان شروع رسمی مراسم منتظر ماندند. شهرآرا محله، ضمیمه‌ای با 8 صفحه، فرصتی کم نظیر و قطعا تکرار نشدنی برای من و همکارم آقای عطایی خواهد بود که جامعه‌شناسی خوانده‌ایم و‌ خوب می‌دانیم که باید در دل مردم بود نه بالای سرشان.
از اهالی ملت عشق
در محوطه تالار ایستاده‌ام و در همین افکارم که اولین میهمان از راه می‌رسد. میهمان که نه صاحب‌خانه، رضا سلیمان نوری، سردبیر شهرآرامحله، اینجاست تا رودررو حرف‌های مخاطبان شهرآرا در منطقه5 را درباره روزنامه و ضمائم آن بشنود. میهمان بعدی‌مان از مدیریت شهری منطقه5 است. دکتر حسین عبدا...زاده نزدیک به یک سال است که در سمت شهردار منطقه به مردم خدمت می‌کند. عبدا...زاده با همراهی معاونان و کارشناسان منطقه میهمان ما می‌شود. ساعت 4:30 بعدازظهر است و بیشتر میهمانان در سالن حضور دارند. با طنین قرآن کریم در سالن مراسم به طور رسمی آغاز می‌شود، سید محسن رضوی، روزنامه نگار و تهیه‌کننده «ملت عشق»، به عنوان مجری برنامه اجرا را با خیرمقدم و معرفی خودش آغاز می‌کند. «ملت عشق» برنامه‌ای موفق از مؤسسه شهرآراست که با موضوع مهاجران توانسته است یک‌سال میهمان فضای مجازی در اینستاگرام و آپارات باشد.
اینجا هستیم تا بشنویم
 بعد از موسیقی، محسن رضوی از میلاد رهنما، رئیس اداره مناطق شهرآرا، برای سخنرانی دعوت می‌کند. رهنما ضمن خوشامدگویی به حاضران و عذرخواهی بابت جلسه‌ای که برای خرمی، مدیرمسئول روزنامه، پیش آمده و نتوانسته در مراسم حاضر شود، می‌گوید:«به مناسبت ده سالگی شهرآرا امروز و در منطقه5 در خدمت مسئولان و مدیران شهری، نخبگان فرهنگی و فعالان اجتماعی هستیم تا از نقطه نظرات و راهنمایی شما عزیزان برای روزنامه شهرآرا، ضمائم دیگر و ضمیمه شهرآرامحله منطقه5 استفاده کنیم.»
پررنگ کردن قابلیت‌های منطقه
 رضوی، پس از آن از سیدمحمدعطایی، دبیر شهرآرامحله منطقه5، دعوت می‌کند تا گفت‌وگوی خودمانی با شهروندان منطقه داشته باشد. دغدغه‌مندی و حساسیت درباره موضوع‌ها و مسائل حاشیه شهر را در این یک سال که همکار عطایی بودم، بارها و بارها دیدم. او در این مراسم صحبت‌های دوستانه خود را خطاب به حاضران این گونه بیان می‌کند:« خوش‌حالم که امروز و در این مراسم در خدمت شما هم محله‌ای‌های عزیز هستیم. مدت یک‌سال و نیم است که در این منطقه به فعالیت و قلم زدن مشغول هستم. متأسفانه منطقه5 به یک‌سری آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، کارتن خوابی، گورخواب‌های صد متری مشهور است که مسائلی شهری هستند ولی اغلب منطقه‌ای دیده می‌شوند. مشکل بزرگ دیگر مسئله جمع‌آوری ضایعات و فاضلاب است که شهردار منطقه نیز دغدغه آن‌ها را دارد و برای رفع مشکلاتی از این دست پیگیر هستند. ولی واقعیت این نیست. در این یک سال و نیمی که اینجا فعالیت دارم قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهروندان آن را به چشم دیدم. ما وظیفه داریم که قابلیت‌های منطقه را پررنگ کنیم، باید به ورزشکاران و ورزش دوستان این منطقه بپردازیم. همچنین به نوجوانان و جوانانی که با تمام محدودیت‌ها و نبود امکانات تلاش کردند تا سرآمد باشند.»
عطایی در ادامه افزود:« از همه شما عزیزان درخواست همکاری بیشتر با شهرآرامحله را دارم. آن چه می‌گویم نه تعارف است و نه هنجار زبانی، واقعیت است. شهرآرا محله را خیلی‌ها دست‌کم می‌گیرند در حالی که تک تک شما در این ضمیمه صحبت کردید یا انتقادی داشتید که چند روز بعد چاپ و متعاقب آن در صفحات مجازی هم منعکس شد. این نشریه مال شماست و در هر لحظه‌ای که بخواهید امکان صحبت برای شما و گفتن انتقادها و نشان دادن توانمندی‌هایتان را دارد. با اینکه این قابلیت در این ضمیمه وجود دارد، استفاده چندانی از آن نمی‌برید. البته همکاری بسیار خوبی در این مدت به وسیله تک تک حاضران در این جلسه با تحریریه شهرآرامحله5 انجام شده است ولی بازهم جا دارد که این نقش پررنگ‌تر شود. از همین منطقه بود که قضیه فاطمه؛ کودکی که زودهنگام ازدواج کرده بود، مطرح شد که به بررسی ماجرای کودک همسری در نشریات مختلف منتهی شد و الان هم شاهد اصلاح قانون آن هستیم. همچنین بررسی رسانه‌ای پدیده‌هایی چون کودکان کار، امنیت زنان و مباحث هویتی فرزندان مادران ایرانی دارای همسر مهاجر از این منطقه شروع شد که در مورد آخر روند اصلاح قانون آن در حال اجراست. وقتی موضوعی در رسانه مطرح شود موجی ایجاد می‌کند که در اختیار ما نیست. تمام صحبت من و همکارانم در منطقه5 این است که در این ضمیمه می‌توان کارهایی بزرگ و اثرگذار انجام داد که گاهی ممکن است به نظر نیاید. شهرآرامحله برای شما و متعلق به شماست. فرصتی مغتنم و خاص برای همه شهروندان منطقه.»
توجه به اشتراکات فرهنگی نه تمایزها
پس از این سخنان عطایی، مجری برنامه جمع حاضر در تالار را یک خانواده خواند که می‌خواهند با هم مشکلات محدوده سکونت خود را رفع کنند و سپس از شهردار منطقه5 دعوت کرد تا به ارائه نظرات خود بپردازد. حسین عبدا...زاده هم پس از حضور در پشت تریبون ابتدا به فیضی، رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر، که به میهمانان مراسم اضافه شده بود خیر مقدم گفت و سپس با تبریک سالروز آغاز به کار مؤسسه و نشریه شهرآرا بیان کرد:« از اینجا به بعد صحبتم با دوستان شهرآرامحله است. در منطقه‌ای هستیم که ویژگی‌های خاص خود را دارد. همان‌طور که آقای عطایی هم در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد، تنوع قومیتی ایرانی‌ها، تنوع قومیتی مهاجران و تنوع مذهبی در منطقه ما ویژه است. با توجه به این شرایط وظیفه شهرآرامحله چیست؟ و چطور باید مسیر خود را برای انسجام، مشارکت و همگرایی ادامه دهد؟ به نظر من آنچه که شهرآرامحله باید به آن توجه و فلسفه اصلی خود قلمداد کند؛ توجه و تمرکز بر اشتراکات بین فرهنگی است نه تمایزها. ما انتظار داریم شهرآرامحله به اشتراکات فرهنگی و قومیتی توجه نشان دهد، به ویژگی‌هایی اشاره کند که همگرایی و انسجام را در منطقه بیشتر و ارتباطات درون فرهنگی را تقویت می‌کند، اشتراکات مذهبی را نشان دهد و به افتراق‌ها توجه نکند، جا دارد در اینجا از زحمات تک تک اعضای شورای اجتماعی محلات تشکر و قدردانی کنم.»
شهرآرا محله حواسش به همه جا هست
مراسم با اجرای موسیقی گروه خوب رشید شهنوازی، ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن کلیپ سوژه‌ برتر شهرآرا محله نمایش داده می‌شود. سوژه منطقه5 کسی نیست جز فرشته رضایی که به مناسبت روز بیماری‌های خاص به سراغش رفتیم و طی یک گفت‌وگو دوستانه و صمیمی با تیتر « دردکشیدن آدم را بزرگ می‌کند» صحبت‌هایش را چاپ کردیم. حالا فرشته رضایی به عنوان روابط عمومی «ملت عشق» با این برنامه همکاری می‌کند. محسن رضوی به بالای سن می‌رود و درباره فرشته رضایی می‌گوید:« فرشته رضایی از آن اشخاص خوبی است که در ملت عشق به کمک ما آمد و الان هم روابط عمومی ماست و با انرژی بالا با ما همکاری می‌کند. اینجاست که به رسالت شهرآرامحله پی می‌برید که حواسش به همه جا هست و می‌داند در منطقه چه اتفاق‌هایی می‌افتد.»
همه باید در رأس باشند
رضوی در ادامه از رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر، دعوت کرد که روی استیج برود. فیضی هم پس از عرض سلام و خوشامدگویی به همه حضار ادامه می‌دهد:« تشکر می‌کنم از همکارانم در مدیریت شهری منطقه5 و مؤسسه شهرآرا که این مراسم را در این عصر زیبا برگزار کردند. همه شما حضار شرکت‌کننده، اقشار مختلف بانوان، آقایان، معلولان، کسبه و... می‌دانید که مدیریت شهری امروز نسبت به ادوار گذشته بیست ساله بیشترین فضا را برای نقد و انتقاد باز گذاشته و اهل بردباری است. شورای پنجم شیب خدمت را به سمت مناطق محروم هدایت کرده است و تا روزهای آخر خدمت این روند ادامه خواهد داشت. سیاست فرهنگی شورای پنجم این است که هیچ طبقه ضعیف و فراموش شده‌ای نداریم و نخواهیم داشت. ما از حذف بیزاریم. چه حذف فیزیکی و چه حذف معنوی.»
آمده‌ایم تا کم و کاستی‌های روزنامه شهرآرا را از نظر شهروندان منطقه5 بررسی کنیم
«به قسمت جذاب مراسم می‌رسیم» این را محسن رضوی می‌گوید و از رضا سلیمان نوری، سردبیر شهرآرا محله، می‌خواهد که به بالای سن بیاید و توضیحاتی درباره بخش آخر مراسم یعنی تریبون آزاد بدهد. در همین حال حاضران فرم‌های نظرسنجی مؤسسه شهرآرا را درباره روزنامه پر می‌کنند.
سلیمان نوری مثل دیگر سخنرانان جلسه ابتدا ضمن خوشامدگویی به حاضران می‌گوید:« امروز اینجا جمع شدیم تا کم و کاستی‌های روزنامه شهرآرا از نظر شهروندان منطقه5 را بشنویم. همچنین مهم‌ترین مشکلات شهری منطقه را شناسایی و تلاش کنیم با پرداختن رسانه‌ای به این مسائل تا حد توان در برطرف کردن مشکلات کمک کنیم. از آقای رضوی می‌خواهم که تریبون را در اختیار حاضران در جلسه قرار دهند و بعد از ارائه نظرات در صورت امکان پاسخ نقدها و نظرات را خواهم داد در غیر این صورت آن را به رده‌های بالاتر برای پاسخ‌گویی چه در شهرداری و چه روزنامه شهرآرا می‌سپارم.»
حرف‌های مردم
اولین داوطلب، آقای نیازی، رابط پیش‌کسوتان شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد، است. می‌گوید:« تقاضای من این است که دفتر شهرآرامحله داخل منطقه و در دسترس عموم افراد منطقه باشد.»
نفر بعدی هم رابط خیران شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد، آقای صفدری، است که می‌گوید:«2 درخواست دارم. یکی اینکه دیگر روزنامه شهرآرا که برای اعضای شورای اجتماعی رایگان بود به دستمان نمی‌رسد و به تبع آن شهرآرا محله منطقه5. تقاضای دوم من از آقای فیضی و اعضای شورای شهر است که گروهی را برای پیگیری گزارش‌های چاپ شده در شهرآرا تشکیل دهند و مأموریت آن‌ها پیگیری همین گزارش‌ها باشد.»
نفر بعدی آقای خیرآبادی، عضو شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین، است. او ضمن تشکر از زحمات کارکنان شهرآرامحله 5 می‌گوید:« بارها شده که در ساعت‌های مختلف شب برای تهیه گزارش و خبر خارج از ساعت‌های کاری و نیمه‌های شب مراجعه کردند و خبر تهیه شد. نکته بعدی من درباره دیگر سازمان‌هاست. امروز جای نماینده نیروی انتظامی خالی است، خواهشمندم در جلسات بعدی از سازمان‌های مختلف نماینده دعوت کنید. ما در منطقه گلشهر مشکلات امنیتی زیادی داریم و باید به آن‌ها رسیدگی شود.»
 نفر بعدی جمال سجادی، عکاس و خبرنگار آزاد و مهاجر، است.می‌گوید:« قبل از هر چیز کاش آقای فیضی، عضو شورای شهر، در جلسه می‌ماندند و صحبت‌های مردم را می‌شنیدند. دوم اینکه چرا بیشتر ما خوب شعار می‌دهیم ولی خوب عمل نمی‌کنیم. صحبت بعدی من با روزنامه شهرآراست. فکر می‌کنید به جز خود شما کسی روزنامه را در محلات و مناطق می‌خواند؟ یا در گلشهر کسی نشریه شما را می‌خواند؟ فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که آسیب‌ها را بشناسیم. 80درصد ساکنان محله افغانستانی هستند آیا تا به حال یک خبرنگار افغانستانی در روزنامه داشتید؟ با توجه به اینکه آقای خرمی، یک سال و نیم گذشته این قول را به ما داد که صفحه‌ای به مهاجرت اختصاص دهد. توقع نداشته باشید بدون اینکه کمکی به این گروه کنید، روزنامه شهرآرا به وسیله آن‌ها خوانده شود یا تأثیرگذار باشد. نسل جدید مهاجران اصلا افغانستانی و ایرانی بودن برایشان مطرح نیست و به خوبی در گلشهر کنار هم زندگی می‌کنند. تقاضا دارم بیشتر به مردم گلشهر توجه کنید. نکته آخر اینکه ما شهدای مدافع حرم زیاد داشتیم ولی اسمی از شهدای مدافع حرم افغانی در اسم‌گذاری‌ها دیده نمی‌شود.»
نفر بعدی آقای شیردل، از شورای اجتماعی محله مهرآباد، است. او ضمن تشکر از روزنامه شهرآرا برای اجرای مراسم می‌گوید:« متأسفانه ما مشکلات زیادی در محله مظلوم مهرآباد داریم. برای همه محلات و مناطق اعتبار در نظر گرفته می‌شود جز بولوار کرامت. متأسفانه شورای اجتماعی محله مهرآباد ضعیف عمل کرده است، لطفا پیگیری کنید جلسات تشکیل و مصوباتشان پیگیری شود. صحبت بعدی من با دکتر عبدا...‌زاده است. لطفا زمین‌های بایر مهرآباد را در اولویت خود قرار دهید. درست نیست صبح مادری چشمانش را باز کند و رتیل را کنار صورت فرزندش ببیند. همین امروز 10رتیل را از یک خانه گرفتند و به شهرداری آوردند. لطفا مسائل را پیگیری کنید.»
نفر بعدی آقای کریمی است از شورای اجتماعی محله شهید آوینی. می‌گوید:« می‌خواهم از روزنامه به‌ویژه شهرآرا محله تشکر کنم که تمام و کمال و تا جایی که توانستند اخبار و جلسات شورای اجتماعی را پوشش دادند و مشکلات ما را انعکاس دادند. از وقتی که در سال 96شهرآرا محله تغییراتی داشت و حرف‌های مردم را انعکاس داد، خیلی از کوچه‌ها آسفالت شد یا تاریک بود که روشن شد. مکان‌هایی که فضای سبز نداشت در آنجا فضای سبز ایجاد شد. همین‌جا از شهردار محترم منطقه، معاونت فرهنگی، کارشناس فرهنگی ناحیه و آقای عطایی و خانم صدر تشکر و قدردانی می‌کنم. اگر هر کدام ما روزانه 20دقیقه برای مطالعه شهرآرا وقت بگذاریم، خواهیم دید که حرف‌های ما در روزنامه هست و باید پیگیر خواسته‌هایمان از مسئولان باشیم. خواهشمندم هر جا حادثه‌ای هست با عزیزان حاضر در شهرآرامحله تماس بگیرید تا آن‌ها برای تهیه خبر حاضر شوند.»
نفری بعد آقای مهدیزاده، از شورای محله رضائیه، است که می‌گوید:«انعکاس اغلب معضلات در روزنامه و ضمیمه شهرآرا محله تأثیری در وضعیت آن‌ها نداشته است. هیچ‌کدام از سازمان‌ها در جلسات به‌ویژه در حوزه اعتیاد شرکت نمی‌کنند. فاصله ما تا حرم کمتر از 700متر است ولی متأسفانه رفت و آمد معتادان و عاملان فروش آن در اینجا بالاست و حرف‌های ما راه به جایی نبرده است. بازهم از روزنامه شهرآرا تشکر می‌کنم که در دسترس و قیمتش مناسب است. اگر چنانچه روزنامه مثل قبل پشتیبانی مالی داشته باشد و مثل گذشته رایگان توزیع شود، بیشتر در دسترس مردم خواهد بود.»
نفر بعد آقای عبدی، از معلولان مهاجر و باشگاه باور سبز است. می‌گوید:« خواستم به عنوان نماینده معلولان منطقه5 در این جلسه صحبت کنم. طبق آمار اداره اتباع 6000 معلول پناهنده در مناطق حاشیه شهر داریم، تازه این‌ها کسانی هستند که کارت آمایش دارند و بقیه در این آمار نیستند. صحبت من با آقای عبدا...زاده، شهردار منطقه، است. دوست دارم به مؤسسات معلولان حاضر در گلشهر سری بزنید و وضعیت آموزش، درمان، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ورزش و اشتغال آن‌ها را از نزدیک ببینید. چرا هیچ حمایتی از ما دیده نمی‌شود. چرا برای هر موضوعی تابلویی در شهر دیده می‌شود ولی در جلو مؤسسات ما با وضعیتی که داریم دست‌انداز نصب می‌شود. روزنامه شهرآرا بارها با مؤسسات مختلف معلولان در گلشهر صحبت کرد ولی هیچ‌کس ما را ندیده است و از نظرات ما برای بهبود روند شهرسازی استفاده نمی‌کند. کدام بانک و پیاده‌رو ما در محله برای افراد معلول مناسب است.»
نفر بعدی آقای حسینی، از شورای آوینی است. او می‌گوید:« من جزو منتقدان شهرآرا هستم ولی پیش از آن از مدیریت فعال شهری تشکر و قدردانی می‌کنم که برای اعضای شورای اجتماعی محلات ارزش قائل شد و روزنامه به صورت رایگان به دستشان می‌رسد. خردادماه سال گذشته مطلبی را با این عنوان در روزنامه دیدم« دربند نشینی امام» عنوان خیلی پربار و معنی است ولی فقط 4 خط درباره محل زندگی امام نوشته بودند و این به نظرم فقط تعریف معنوی است. پیگیر بودم که عنوان کنم ولی نشد. چند روز پیش هم که خبر آقای نجفی را در تیتر روزنامه کار کرده بودید چند تیتر بود که همگی ناامید کننده بود مثل تاکسی برگشتی و... به همسرم گفتم برخلاف اینکه متن مثبت است، تیترها سیاه و ناامیدکننده است. بابت اینکه این جلسه را تشکیل دادید از شما سپاسگزارم که در تاریخ فعالیت شهرآرا بی‌سابقه بود.»
نفر بعد خانم بهره‌مند، مدیر کتابخانه شهید مفتح، است که می‌گوید: «انتقادم درباره شهرآرا این است که قبلا روزنامه به همه کتابخانه‌ها می‌آمد اما چند وقتی هست که روزنامه به کتابخانه نمی‌رسد. مخاطبان زیادی داریم که برای مطالعه روزنامه به کتابخانه می‌آیند و مراجعان هم دیگر نمی‌توانند از مطالب استفاده کنند.»
نفر بعد خانم اژدری، از شورای محله امیرالمؤمنین و نیزه است که می‌گوید:« کارهایی که ضمیمه شهرآرا محله برای ما انجام داده، کم نیست که به بخشی اشاره می‌کنم. شناسایی و انعکاس مشکلات محله و رفع آن‌ها به وسیله مسئولان ذی‌ربط، انعکاس مشکلات ویژه فردی برای استفاده از توانمندی‌های بالقوه، پیگیری مشکلات مادران ایرانی که همسر خارجی دارند، آشنا کردن مردم با مؤسسات یاری‌رسان و خیران. نمونه‌های زیاد دیگر که فرصت اجازه نمی‌دهد همه آن‌ها را بیان کنم. جا دارد از آقای عطایی و خانم صدر، تشکر و قدردانی کنیم که مشکلات و دغدغه‌های محله را انعکاس می‌دهند.»
 نفر آخر هم آقای اسماعیل پور، از شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین است که می‌گوید:« برای توزیع به موقع شهرآرا سپاسگزارم ولی بعضی اخبار و اطلاعات محلات کامل ضبط و ثبت نمی‌شود آیا تفاوتی بین محلات وجود دارد؟»
پاسخ‌گویی سردبیر محلات
پس از این صحبت‌ها نوبت به سردبیر شهرآرامحله می‌رسد که سؤالات مطرح شده را پاسخ دهد. سلیمان نوری، از نرسیدن روزنامه به دست اعضای شورای اجتماعی محلات شروع می‌کند و می‌گوید:«توزیع روزنامه به اعضای شورای اجتماعی محلات طبق توافق روزنامه با اداره شورای اجتماعی محلات انجام می‌شود، دوستان اداره شورا هنوز درخواست روند همکاری را به صورت گذشته از ما نداشتند و دلیل آن هم تغییراتی است که در شورای اجتماعی محلات در حال انجام است. درباره رفتن آقای فیضی باید بگویم که در فرهنگ‌سرای انقلاب برنامه بود و باید در آنجا حضور پیدا می‌کردند. یک‌سری مسائل و مشکلات شهری را مطرح کردید که قطعا و به مرور زمان آقای عطایی و همکارانشان پیگیری خواهند کرد. پیشنهاد صفحه مهاجران را داشتید به نوعی برنامه «ملت عشق» جایگزین صفحه مهاجران شد چرا که دسترسی به فضای مجازی برای سایر مهاجرانی که اینجا نیستند و روزنامه به دستشان نمی‌رسد بهتر است. اما بازهم این مطلب را به مدیر مسئول روزنامه منعکس خواهم کرد. به زودی با گرید جدید شهرآرا محله میهمان شما خواهیم بود و بسیاری از نیازهای شما در مدل جدید برطرف خواهد شد. در مدل جدید صفحه‌ای  قرار دادیم که افراد موفق و امید بخش منطقه را در آن معرفی خواهیم کرد تا نسل‌های بعد نیز مسیر آن‌ها را ادامه دهند و رشد فرهنگی منطقه و محله را به دنبال خواهد داشت. درباره دوستی که به تیترها و مطالب انتقاد داشتند باید بگویم مطلب در بند نشینی نوشته خود من بود. آن مطلب درباره مجموعه‌ای از سکونتگاه‌هایی بود که امام خمینی(ره) از زمان تولد تا رحلت در آن‌ها ساکن شده بودند. خیلی‌ها تنها محل سکونت امام را جماران می‌دانند. درباره معلولان منطقه بازهم در شهرآرا محله به آن خواهیم پرداخت. از دوستان ضمیمه «توان شهر» روزنامه هم  می‌خواهم در این‌باره در خدمت توانیابان منطقه باشند. درباره نرسیدن روزنامه به کتابخانه‌ها تا الان اطلاعی نداشتم و این مطلب را پیگیری خواهم کرد. بعضی شورای اجتماعی محلات رسانه‌ای‌تر هستند و برای همین انعکاس اخبار آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید ولی بعضی شوراها این‌گونه نیستند. درباره اعتیاد باید بگویم که از آنجا که مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد خیلی مسائل در حوزه شهرداری و نشریه شهرداری نیست. نکته آخر اینکه اگر این روزها دسترسی‌تان به نشریه شهرآرا کمتر شده به خاطر مشکلی است که همه نشریات کشور درگیر آن هستند و آن مشکل کاغذ است. امیدوارم مشکل کاغذ حل شود تا راحت‌تر در خدمت شما باشیم. درباره رایگان بودن شهرآرا  باید بگویم افتخار می‌کنم در دوره شورای پنجم شهر مشهد به مجموعه شهرآرا بازگشتم. در مجموعه‌ای که کلمه بیت‌المال برایش مهم است. یک زمانی توزیع رایگان داشت که قطعا ضربه زدن به بیت‌المال بود. هرآن چیزی که طالب داشته باشد، رایگان نیست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->