تحول در زیارت با نگاه تسهیل‌گرایانه دولت | دولت به‌دنبال آموزش، ترویج و تسهیل زیارت در ابعاد ملی است شهرداری مشهد میزبان نمایش میدانی «میاندار» در دهه ولایت ۱۴۰۴ | روایت هنری از خط مقدم خاموشان دفاع مقدس برنامه‌ریزی مرحله بازگشت زائران حج ۱۴۰۴ از سه فرودگاه عربستان آغاز شد حجاج بیت الله الحرام رمی جمرات سه‌گانه را آغاز کردند (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تسهیل زیارت با نگاه کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد، آیینه تمام‌نمای محبت علوی در دهه ولایت ۱۴۰۴ | اکران گسترده علوی در این ایام زمان اعلام وصول نامه معرفی «مدنی‌زاده» وزیر پیشنهادی اقتصاد مشخص شد خدا در وهم نمی‌گنجد | توحید و عدالت در بیان امیرالمؤمنین (ع) آماده‌سازی صحن‌های حرم امام‌رضا (ع) برای جشن غدیر ۱۴۰۴ + فیلم در برابر خدا ادب به خرج بده! | معنا و مراتب ادب در پیشگاه خداوند چیست؟ «جشن ۱۰ کیلومتری غدیر» در پایتخت با رونمایی از بزرگ‌ترین اثر خوشنویسی ولایی پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت امام جمعه موقت کرمانشاه هنر در مسجد بازتعریف می‌شود | آغاز راهی نو از مشهد ارائه خدمات رایگان مترو مشهد در مناسبات مذهبی خردادماه ۱۴۰۴ | ثبت بیش از ۴۰۰ هزار سفر تبیین و ترویج حجاب با محوریت فعالیت‌های مردمی در پارک‌های مشهد برنامه ویژه ناشنوایان در حرم مطهر امام رضا(ع) چگونه شکل گرفت؟ انتقاد بازیگر سینما و تلویزیون از غفلت سینمای ایران درخصوص پرداختن به مناسبت‌های دینی کتاب «حج در نگاه قرآن» روانه بازار نشر شد | شرح سفر نویسنده به حج در سال ۹۶ برگزاری اولین کمیسیون تخصصی کارگروه ملی زیارت به میزبانی شیراز
سرخط خبرها

توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی در حرم مطهر امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۳۲۸۰۸۶
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۶
توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی در حرم مطهر امام‌رضا(ع)
رئیس اداره تأمین و توزیع محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: با هدف تعمیق فرهنگ رضوی و پاسخگویی به نیاز‌های متنوع زائران، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی در سال ۱۴۰۳ در حرم امام‌رضا(ع) تولید و توزیع شده است.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، امین یزدی با اشاره به تولید و توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی طی سال ۱۴۰۳، گفت: محصولات فرهنگی، مکمل برنامه‌های متنوع حرم مطهر برای گروه‌های مختلف سنی و زبانی زائران هستند که در قالب کتاب، نشریه، ویژه‌نامه، محصولات کودک و اقلام فرهنگی مناسبتی ارائه می‌شوند.

وی بیان کرد: این اداره نقش کلیدی در پشتیبانی محتوایی و فرهنگی برنامه‌های حرم مطهر رضوی ایفا می‌کند و با تولید و توزیع انواع محصولات فرهنگی از جمله کتاب، کتابچه، نشریه، ویژه‌نامه و بسته‌های متنوع برای گروه‌های سنی و زبانی مختلف (کودکان، نوجوانان، فارسی‌زبانان و غیر فارسی‌زبانان)، تلاش دارد پیام فرهنگی حرم مطهر را به شکلی هدفمند به زائران منتقل کند.

امین یزدی با اشاره به تنوع این محصولات افزود: بخش عمده‌ای از تولیدات ما شامل کتاب‌های عمومی، محوری و مناسبتی است که در نقاط مختلف حرم مطهر و در قالب برنامه‌هایی نظیر کبوترانه برای کودکان یا برنامه‌های فرهنگی برای زوجین جوان توزیع می‌شود.

رئیس اداره تأمین و توزیع محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین از سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۸۶۵ هزار محصول فرهنگی در قالب بسته ویژه کودکان، کتاب، کتابچه، مسابقات فرهنگی و آفرینش‌های کاربردی در بین زائران توزیع شده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی اشاره کرد و گفت: همچنی طی این مدت، ۱۳۰ عنوان مسابقه فرهنگی برگزار شده که ۱۱۳ مورد آن روزانه و هفتگی و ۱۷ مورد نیز مناسبتی بوده است. آمار شرکت‌کنندگان این مسابقات به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۵۱۰۰ جایزه اهدا شده است.

یزدی تاکید کرد: این اداره در تلاش است تا با طراحی نقشه محتوایی دقیق، محصولات فرهنگی متنوعی را متناسب با مخاطبان فارسی‌زبان و غیر فارسی‌زبان همچون عرب‌زبانان و آذری‌زبانان تولید کرده و فضای فرهنگی حرم مطهر رضوی را هرچه بیشتر غنا بخشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->