پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) دست دلالان از بازار مرغ خراسان رضوی کوتاه شد زمان برگزاری سیزدهمین آزمون استخدامی تغییر کرد قطع برق برخی از صنایع غذایی با وجود مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد بررسی وضعیت بلیت هواپیما و قطار تهران به مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟

  • کد خبر: ۳۲۹۴۵۱
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟
در سال‌های اخیر، صنعت هوانوردی ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است که عمدتاً ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های اقتصادی هستند.
زهیر موسوی
خبرنگار زهیر موسوی

به گزارش شهرآرانیوز؛ تحریم‌ها تأثیرات منفی بر تأمین قطعات و خدمات نگهداری هواپیما‌ها گذاشته و منجر به کاهش قابل‌توجه تعداد هواپیما‌های فعال در ناوگان هوایی کشور شده است. بر اساس آمار، از مجموع ۲۹۵ فروند هواپیمای موجود در ناوگان، تنها ۱۵۷ فروند به عنوان هواپیمای فعال شناخته می‌شوند.

این کاهش چشمگیر در تعداد هواپیما‌های فعال می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور و سفر‌های داخلی و بین‌المللی داشته باشد. در ادامه، آمار تفکیکی از تعداد هواپیما‌های فعال و غیرفعال در شرکت‌های مختلف هواپیمایی کشور ارائه می‌شود:

هواپیمایی آتا: از ۲۰ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آساجت: تمامی ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی آسمان: از ۲۳ فروند موجود، تنها ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آوا: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی اطلس: تنها یک از ۳ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی ایران‌ایر: از ۳۵ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایرتور: از ۱۶ فروند، ۱۱ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایروان: ۲ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی پارس: از ۶ فروند موجود، ۳ فروند فعال هستند.

هواپیمایی پویا: ۵ از ۱۰ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی تابان: از ۸ فروند، ۵ فروند فعال هستند.

هواپیمایی چابهار: ۴ از ۵ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی رایمون: هیچ‌یک از ۳ فروند موجود فعال نیستند.

هواپیمایی زاگرس: ۶ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ساها: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی سپهران: از ۱۱ فروند، ۹ فروند فعال هستند.

هواپیمایی فارس‌قشم: تنها یک از ۲ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی فلای‌پرشیا: تمامی ۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی قشم: ۸ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کاسپین: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کارون: از ۱۴ فروند موجود، ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی کیش: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ماهان: از ۴۳ فروند موجود، ۲۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی معراج: ۴ از ۹ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی وارش: ۷ از ۸ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی یزد: تمامی ۵ فروند موجود فعال هستند.

این آمار نشان‌دهنده چالش‌های جدی در صنعت هوانوردی کشور بوده و نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان و نهاد‌های مربوطه است. با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور، اقدامات فوری برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی ضروری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد ورود دو ایرباس A۳۳۰ با عمر متوسط ۱۳ سال به ناوگان ایران‌ایر بوده‌ایم که به این شرکت جان دوباره‌ای خواهد بخشید و آن را برای پرواز‌های حج آماده می‌کند. همچنین، شرکت تازه‌تأسیس دات‌وان خبر از ورود ۳۲ هواپیمای جدید به کشور داده است. این اخبار و مذاکرات با کشور آمریکا برای رفع تحریم‌های ظالمانه، امید‌ها را برای صنعت هوانوردی در سال ۱۴۰۴ زنده نگه داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->