پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) دست دلالان از بازار مرغ خراسان رضوی کوتاه شد زمان برگزاری سیزدهمین آزمون استخدامی تغییر کرد قطع برق برخی از صنایع غذایی با وجود مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد بررسی وضعیت بلیت هواپیما و قطار تهران به مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟

  • کد خبر: ۳۳۱۲۱۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱
علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟
به گفته رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو تولید داخل کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم دوست زاده - رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور - در مورد برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد: متأسفانه عواملی از قبیل تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تأمین‌کنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعاً تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌شود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی برای خودروی جدید استفاده می‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تأکید کرد: باید یک نظام منسجمی برای انتخاب تأمین‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی مؤسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌ای انسان خطاکار یافت می‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قرارداد‌ها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌صورت زیر بنایی حل شوند چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تأمین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->