قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت رکوردشکنی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و انتشار اوراق مشارکت | تأمین مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های شهری + فیلم خراسان رضوی، میزبان ۱۰ درصد موزه‌های کشور | گزارش شهرآرانیوز از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در موزه‌های استان هوا آلوده است؛ شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه
سرخط خبرها

روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل

  • کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱
روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل
سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

به‌طورعمده این درگاه در چهارچوب‌های اداری سازمان «روابط‌ عمومی» نام نهاده شده است و وظیفه دارد به بهترین، بیشترین و با‌کیفیت‌ترین شکل ممکن رابطه‌ای دوسویه را بین سازمان و جامعه هدف ایجاد کند و رابطه‌ای کارآمد مبتنی بر کسب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان و عرضه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص کالاها، محصولات و خدمات نهاد و سازمان مربوط را شکل دهد. البته بر کسی پوشیده نیست که رسالت اصلی روابط‌عمومی یک سازمان برندسازی و ویژه‌سازی خدمات و محصولات سازمان در افکار و انظار عمومی است و نهادینه کردن برند نزد جامعه هدف را با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون عهده‌دار است. 

چنین امر دشوار و حائز‌اهمیتی در عصر کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته بر دوش روابط‌عمومی گذاشته شده است. این نقش خطیر در قالب میانجیگری مرزی و استفاده از ظرافت‌های بی‌شمار امکان‌پذیر می‌شود. میانجیگری مرزی شیوه‌ای است که در آن روابط‌عمومی کاملا در قامت یک مخاطب خدمات‌پذیر و بهره‌بردار از محصول قرار می‌گیرد و بر همه زوایای پیدا و پنهان آن وقوف می‌یابد و هم‌زمان بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های نهاد و سازمان، مدیر ارشد و همکاران تخصصی در لایه‌های مختلف نیز اشراف دارد. 

چنین منظری که دقیقا از ایستادن در میانه حکایت دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که در قامت میانجیگری مرزی هر دو طیف این معادله را به هم نزدیک کند و با بهره‌گیری هنرمندانه و هوشمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون امکان تبادلات لازم را با افکارسنجی، امکان‌سنجی، نظرسنجی و دیدار‌های چهره‌به‌چهره و سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی و انعکاس رسانه‌ای و نشست‌های خبری و تولید محصولات رسانه‌ای فراهم آورد. 

روابط‌عمومی با رویکرد میانجیگر مرزی، سطحی از ارتباط عمیق، منصفانه و خردورزانه است که از پختگی و نگاه ژرف و دوراندیشانه به حوزه ارتباطات حکایت دارد. ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات به همه فعالان و کنشگران این حوزه، واضح و بدیهی است که روابط‌عمومی در مجموعه مدیریت شهری از حیث پیچیدگی و دشواری و تنوع مأموریت‌ها، حوزه‌ای ویژه قلمداد می‌شود و رسیدن به بهره‌وری و کارآمدی مجموعه مدیریت شهری به‌شدت به نوع رویکرد‌ها و عملکرد این حوزه ارتباط مستقیم دارد. این موضوع توجه بیش‌از‌پیش همه ارکان مجموعه مدیریت شهری را به موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات پدیدار و هویدا می‌کند و حمایت همه‌جانبه را از این حوزه مهم طلب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->