آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در ایام آخر ماه صفر فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد
سرخط خبرها

روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل

  • کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱
روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل
سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

به‌طورعمده این درگاه در چهارچوب‌های اداری سازمان «روابط‌ عمومی» نام نهاده شده است و وظیفه دارد به بهترین، بیشترین و با‌کیفیت‌ترین شکل ممکن رابطه‌ای دوسویه را بین سازمان و جامعه هدف ایجاد کند و رابطه‌ای کارآمد مبتنی بر کسب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان و عرضه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص کالاها، محصولات و خدمات نهاد و سازمان مربوط را شکل دهد. البته بر کسی پوشیده نیست که رسالت اصلی روابط‌عمومی یک سازمان برندسازی و ویژه‌سازی خدمات و محصولات سازمان در افکار و انظار عمومی است و نهادینه کردن برند نزد جامعه هدف را با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون عهده‌دار است. 

چنین امر دشوار و حائز‌اهمیتی در عصر کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته بر دوش روابط‌عمومی گذاشته شده است. این نقش خطیر در قالب میانجیگری مرزی و استفاده از ظرافت‌های بی‌شمار امکان‌پذیر می‌شود. میانجیگری مرزی شیوه‌ای است که در آن روابط‌عمومی کاملا در قامت یک مخاطب خدمات‌پذیر و بهره‌بردار از محصول قرار می‌گیرد و بر همه زوایای پیدا و پنهان آن وقوف می‌یابد و هم‌زمان بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های نهاد و سازمان، مدیر ارشد و همکاران تخصصی در لایه‌های مختلف نیز اشراف دارد. 

چنین منظری که دقیقا از ایستادن در میانه حکایت دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که در قامت میانجیگری مرزی هر دو طیف این معادله را به هم نزدیک کند و با بهره‌گیری هنرمندانه و هوشمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون امکان تبادلات لازم را با افکارسنجی، امکان‌سنجی، نظرسنجی و دیدار‌های چهره‌به‌چهره و سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی و انعکاس رسانه‌ای و نشست‌های خبری و تولید محصولات رسانه‌ای فراهم آورد. 

روابط‌عمومی با رویکرد میانجیگر مرزی، سطحی از ارتباط عمیق، منصفانه و خردورزانه است که از پختگی و نگاه ژرف و دوراندیشانه به حوزه ارتباطات حکایت دارد. ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات به همه فعالان و کنشگران این حوزه، واضح و بدیهی است که روابط‌عمومی در مجموعه مدیریت شهری از حیث پیچیدگی و دشواری و تنوع مأموریت‌ها، حوزه‌ای ویژه قلمداد می‌شود و رسیدن به بهره‌وری و کارآمدی مجموعه مدیریت شهری به‌شدت به نوع رویکرد‌ها و عملکرد این حوزه ارتباط مستقیم دارد. این موضوع توجه بیش‌از‌پیش همه ارکان مجموعه مدیریت شهری را به موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات پدیدار و هویدا می‌کند و حمایت همه‌جانبه را از این حوزه مهم طلب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->