استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خدمات شهری در خیابان امام رضا (ع) | فعالیت ۴۲۶ نفر پاکبان در سه شیفت
سرخط خبرها

صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه

  • کد خبر: ۳۳۶۴۰۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۲
صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه
در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است. اجرای این طرح‌ها بخشی از برنامه‌های جامع شهرداری مشهد برای بهینه‌سازی شبکه معابر و کاهش ترافیک است و انتظار می‌رود در آینده نیز پروژه‌های مشابهی در نقاط دیگر شهر اجرایی شود.

در همین راستا مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، با اشاره به نتایج مثبت طرح تبدیل میدان شهید کاوه به چهارراه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از ۹ بهمن ۱۴۰۳ آغاز و نتیجه کار به کاهش چشمگیر ترافیک در ساعت اوج و صرفه‌جویی مالی برای شهروندان منجر شد.

رضا نوروزی افزود: با‌توجه‌به اینکه در آیین‌نامه معابر شهری ایجاد و گسترش میدان‌های تداخلی توصیه نشده است، این میدان به یک چهارراه کارآمد تبدیل شد تا روان‌سازی و کنترل ترافیک در ساعات پرترافیک به‌خوبی محقق شود.

کاهش صف‌های طولانی برای عبور از میدان

به گفته این مقام مسئول، کاهش گره ترافیکی در بازوی شمالی، یکی از نتایج این تغییر و اصلاح بوده است. پیش از این، در ساعات اوج عصر، صف‌های طولانی در مسیر میدان جمهوری به سمت میدان شهید کاوه تشکیل می‌شد که با اجرای این طرح، از شمار و تعداد این صف‌ها به‌نحو شایان‌توجهی کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر نتایج تغییر این میدان به چهارراه می‌توان به کاهش ۶۰‌درصدی طول صف در ساعات غیراوج در بازوی شمالی، کاهش ۵۵‌درصدی طول صف در ساعات اوج در بازوی غربی، کاهش ۴۶ درصدی زمان سفر در ساعت اوج در مسیر میدان جمهوری اسلامی به تقاطع جدید شهید کاوه و کاهش ۴۰ درصدی مسیر غربی (دعبل خزایی به میدان شهید کاوه) اشاره کرد. این همه در حالی است که با کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، هزینه‌های حمل‌ونقل برای شهروندان کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->