عبور ۱۵۲ هزار زائر عتبات از مرز مهران تا صبح عاشورا مصرف سالانه ۶ کیلو نمک توسط هر ایرانی‌ ادامه آتش سوزی در جنگل اولنگ| ۵ هکتار دیگر سوخت دستگاه قضایی علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) اعلام جرم کرد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) زمان انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص شد وزش باد پدیده غالب جوی در خراسان رضوی برخورد پراید وانت با گاردریل کنار بزرگراه مشهد-قوچان حادثه آفرید (۲۶ تیر ۱۴۰۳) حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد + تصاویر وضعیت جاده‌های کشور در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ۱۵ نکته مهم برای مصرف ویتامین‌های مختلف آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟
سرخط خبرها

برق کولر‌ها را دست کم نگیریم!

  • کد خبر: ۳۳۹۵۴
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
برق کولر‌ها را دست کم نگیریم!
توصیه می‌شود خودتان برای سرویس کردن کولر اقدام نکنید و خود را در شرایط بحرانی قرار ندهید و این کار را به سرویس‌کار کولر بسپارید.
به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را بدانند و رعایت کنند. از آنجا که سرویس و راه‌اندازی کولر در فصل بهار انجام می‌شود، توصیه می‌شود خودتان برای سرویس کردن کولر اقدام نکنید و خود را در شرایط بحرانی قرار ندهید. این کار را به سرویس‌کار کولر بسپارید، زیرا نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید با دقت تمام رعایت شود. طبق آمار و گزارش‌ها موارد خطر برق گرفتگی در حین راه اندازی کولر آبی بسیار زیاد است، اما می‌توانید با رعایت نکات ایمنی، این آمار را کاهش دهید.

برای راه اندازی دوباره یا حتی تعمیر و سرویس کولر ابتدا آن را خاموش کنید. در صورتی که کولر با کابل و دوشاخه به برق متصل می‌شود، دوشاخه را از برق بکشید. تحت هیچ شرایطی اقدام به باز کردن کولر روشن نکنید. شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق دار نبودن کولر نیست و در صورت امکان، باید کلید برق اصلی جعبه فیوز ساختمان قطع شود.
 
بدنه کولر را با کف دست لمس نکنید. برای شروع کار، با پشت دستتان بدنه کولر را لمس کنید تا از نبود جریان برق مطمئن شوید.
 
اغلب لوازم برقی دارای سیم ارت هستند. این سیم به زمین متصل شده است و از آسیب دیدگی لوازم برقی در صورت افزایش ولتاژ محافظت می‌کند. پس بهتر است برای کولر آبی هم سیم ارت نصب شود.
 
کولر را روی چهارپایه قرار دهید (روی پایه‌های لرزان و یا پرتگاه نصب نشود) و با زمین ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. در این صورت، اگر زمین خیس باشد هم احتمال اتصال کم خواهد شد.
 
تحت هیچ شرایطی با شیلنگ یا پارچ روی کولر روشن آب نریزید. این کار خطر برق گرفتگی را به دنبال دارد.
 
رشته‌های بیرون زده‌ی پوشال از پره‌های کولر را مرتب کنید. این رشته‌ها را یا کوتاه کنید یا به داخل فشار دهید، زیرا در صورت بیرون زدگی رشته ها، آب از داخل کولر به بیرون نشت می‌کند و این، خود، یکی از دلایل برق گرفتگی است.
 
در آخر مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان بیان کرد این است که توصیه می‌شود خودتان اقدام به تعمیر، سرویس و راه اندازی کولر نکنید. این کار را به تعمیرکار متخصص در این زمینه بسپارید، زیرا به مهارت، دقت و تخصص نیاز دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->