علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا
سرخط خبرها

رونمایی از سند ملی مناسب‌سازی

  • کد خبر: ۳۴۸۳۴
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
رونمایی از سند ملی مناسب‌سازی
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سند ملی راهبردی مناسب‌سازی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این سند از امروز (شنبه) به همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور ابلاغ می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: در این سند راهبردها و برنامه های ستاد مناسب سازی کشور برای معلولان تدوین شده تا این ستاد بر اساس آن عمل و اقدامات مناسب سازی پنجساله را پیگیری کند. این سند حدود دو سال با حضور اساتید دانشگاهی، سازمان های مرتبط و تشکل های مردم نهاد آماده شده و در آن برنامه پنجساله مناسب سازی کشور در ۶ فصل شامل فصل های مقاصد آرمانی،  اهداف راهبردی،  ارزیابی عوامل داخلی، ارزیابی عوامل خارجی،  شناسایی راهبردها و اولویت بندی راهبردها، تدوین شده است.

وی اضافه کرد: یک شهر باید برای همه افراد ساخته شده و حق طبیعی هر فرد صرف نظر از جنس، کیش، قومیت، نژاد، عقیده و میزان توانمندی این است که همیشه باید بتواند از فضاهای شهری استفاده کند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه افراد معلول در کشور، رقم قابل توجهی است و عمده آنان را نیز جانبازان و سالمندان تشکیل می دهند؛ از سوی دیگر آمار بالای تصادف ها به تبع، نرخ بالاترین مرگ و معلولیت را نسبت به کشورهای دیگر رقم زده است.

مومن سرائی تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، ۱۰ درصد افراد یک جامعه را معلولان تشکیل می دهند و برآوردها حاکی از آن است که بالغ بر دو میلیون نفر در کشور افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند بنابراین طراحی مناسب سازی در تمام فضاها، نمود عدالت اجتماعی است و اثرات روانی فوق العاده ای دارد.

وی افزود: این سند با شناخت موقعیت کنونی کشور از نظر مناسب سازی و در نظر گرفتن توانمندی و نقاط ضعف، فعالیت هایی را در جهت تحقق اهداف تعیین کرده و آنها را در زمان های معین جهت می دهد. با توجه به اینکه در سند ملی راهبردی مناسب سازی از نظر زمانی مشکل نداریم و وضعیت کنونی کشور سنجیده و برنامه آینده، در نظر گرفته شده است، امیدواریم دستگاه ها اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->