افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب
سرخط خبرها

عراق میانجی روابط ایران، عربستان و آمریکا

  • کد خبر: ۳۵۲۵۲
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
عراق میانجی روابط ایران، عربستان و آمریکا
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد: عراق به منظور پیشگیری از وقوع هر گونه درگیری در منطقه به دنبال میانجی‌گری میان ایران با آمریکا و عربستان است. ایران به طور رسمی درخواست چنین کاری از عراق را نداشته است و عراق به دنبال ایفای نقش خود است.

به گزارش شهرآرا نیوز؛ الفائز عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در اظهاراتی روز دوشنبه تأکید کرد که تهران از بغداد درخواستی مبنی بر میانجیگیری میان این کشور و سعودی یا آمریکا نداشته است.

الفائز افزود: عراق سعی دارد بر نقش متوازن خود در منطقه تأ‌کید کند، درگیری ایران با آمریکا یا ایران با عربستان که عواقبی منفی بر عراق خواهد داشت، طی سفر ظریف مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون روابط خارجی عراق تاکید کرد: هدف از سفر وزیر خارجه ایران به بغداد، بررسی مسئله  ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس بود. وزیر خارجه ایران با برخی از اعضای ارشد و مقامات امنیتی عراقی برای بررسی این مسئله دیدار کرد.

وی خاطر نشان ساخت: این دیدار همچنین برای تحکیم همکاری‌ های اقتصادی و فرهنگی عراق و ایران بود. الفائز همچنین گفت: سفر قریب الوقوع الکاظمی به عربستان سعودی در راستای بازگرداندن جایگاه عراق به منطقه عربی است. تلاش در این راستا از دولت‌ های پیشین آغاز شده و گام ‌های بلندی نیز در این خصوص اتخاذ شده است.

وی همچنین پیش ‌بینی کرد که سفر نخست ‌وزیر عراق به عربستان سعودی و هماهنگی ‌های سیاسی میان دو طرف در چندین زمینه به موفقیت بیانجامد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه وارد بغداد شده بود، پس از دیدار با مقامات عراقی و کُرد در بغداد و اربیل، امروز به تهران بازگشت.

منبع: اسپوتنیک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->