تبلیغات محصولات ضد پوسیدگی دندان تا چه میزان واقعی است؟ پیش‌بینی هواشناسی کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ورود ۲ موج خنک بارشی به کشور در هفته جاری ویروسی که حجاج را تهدید می‌کند، چه علائمی دارد؟ یک هزار و ۶۵۰ اهدا کننده مرگ مغزی در مشهد به بیش از هفت هزار بیمار زندگی دوباره بخشیدند  اختلال یادگیری ریاضی در کودکان را بشناسیم چگونه می‌توان گرفتگی بینی در فصل بهار را برطرف کرد؟ توضیحاتی در رابطه با ترمیم حقوق و مراحل پرداخت فوق‌العاده خاص بازنشستگان جدید نیرو‌های مسلح حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) با افزایش و اعمال متناسب‌سازی واریز می‌شود هشدار وزیر بهداشت: ۵۰ درصد مردم دچار بی‌تحرکی هستند رسانه عبری فاش کرد: یک‌پنجم نظامیان رژیم صهیونیستی در آستانه طلاق هستند روند نگران‌کننده مصرف دخانیات به‌ویژه در میان نوجوانان و زنان پیام پزشکیان به پاپ لئون: ایران، پیام‌آور صلح، عدالت و گفت‌وگوی بین ادیان است دیابتی‌ها برنج و نان بخورند یا نخورند؟ وحید دستجردی: تأمین سالن‌های عقد و عروسی باید به عهده شهرداری‌ها باشد زلزله گزنک مازندران خسارتی نداشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) خروپف زنگ خطری برای بیماری قلب، عروق و  ریه | هشدار شبانه قلب رونمایی از تمبر الواح هخامنشی استعداد فرزندان در بن‌بست فقر پدران! تبهکار مخوف تبعه خارجی به دام پلیس مشهد افتاد ممنوع‌الخروجی بدهکاران مهریه حذف می‌شود؟ انهدام باند موسرخه در مشهد شورای ویژه اشتغال‌زایی دانش‌آموزان راه‌اندازی خواهد شد گزارشی از حضور نصفه‌نیمه کارمندان در ساعت ۶ صبح | خواب‌ماندن از قانون! ممنوعیت توزیع کتب درسی خارج از سامانه الکترونیکی بودجه‌ای برای تکمیل موزه‌های درحال‌ساخت نداریم آیا روغن زیتون هم فاسد می‌شود؟ هشدار سازمان غذا و دارو: عرقیات فاقد مجوز بهداشتی نخرید عظیمی‌راد: به جای مانع‌تراشی باید معلمان را حمایت کنیم دانش‌آموزان باید در حوزه تولید ابزار هوش مصنوعی آموزش ببینند انهدام ۲ باند کانال‌های جعلی تلگرامی | مجازات انتشار تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی چیست؟ ابرهای عربستان در ایام حج بارور می‌شوند
سرخط خبرها

نحوه برخورد با رفتار‌های توهین آمیز همکاران در محل کار

  • کد خبر: ۳۵۹۶۱
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
نحوه برخورد با رفتار‌های توهین آمیز همکاران در محل کار
اتفاقات زیادی در محل کار رخ می‌دهد که با توجه به طبیعت کار شما و ریسک‌های مختلف، می‌تواند آزار دهنده باشد و جنسیت و نوع کار و محل آن و زمان فعالیت نیز معمولا از فاکتور‌های تاثیر گذار در بروز چالش‌های مختلف برای منابع انسانی در یک سازمان است.
 به گزارش شهرآرانیوز، گاهی اوقات رفتار‌هایی از سوی همکاران سر می‌زند که از نظر ما خارج از عرف و حتی توهین آمیز تلقی می‌شود. این رفتار‌ها گاهی آنقدر تکرار می‌شود که به سوهان روح و فکر تبدیل شده و به کاهش بازدهی منجر می‌شوند. رفتار‌هایی از این دست ممکن است ناشی از ناآگاهی همکاران باشند، اما گاهی هم ممکن است نیت سوئی پشت آن‌ها نهفته باشد. در هر صورت با راهکار‌هایی که در ادامه طرح شده می‌توان مانع از تکرار دوباره آن‌ها شد.

۱. خودتان را کنترل کنید

نحوه برخورد با رفتار‌های توهین آمیز همکاران در محل کار

شما که نمی‌خواهید اوضاع بدتر شود پس قبل از گفتن هر چیز نفس عمیقی کشیده و به افکار و احساساتتان نظم بدهید. وقتی اعصابتان آرام شد در زمان و مکان مناسب به فرد توهین‌کننده واکنش نشان دهید. طبیعتا بازخورد شما باید در سطحی بالاتر و به دور از توهین باشد.

۲. خودتان را جای او قرار دهید

هرچند توهین تحت هیچ شرایطی درست نیست، اما سعی کنید ریشه‌ای به قضیه نگاه کنید. شاید همکارتان با مشکل شخصی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند که نتیجه آن بروز چنین رفتار ناخوشایندی شده. شما از در مهربانی وارد شوید و پس از اینکه کمی آرام شد از وی درباره وجود مشکلات احتمالی سوال کنید.

۳. جلویش بایستید
اگر طرف مقابل دست از سرتان برنمی‌دارد وقت آن رسید که جلویش درآیید. شاید اینکار برای برخی ترسناک باشد، اما بدین شکل او را مجبور با مواجه رو در رو با خود می‌کنید. برای شروع بحث می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اینکه گفتی .. شاید این از نظر تو مشکلی نداشته باشد، اما توهین آمیز است. ممنون می‌شوم اگر دیگر اینکار را تکرار نکنی.
اینکه دائم می‌گویی .... را خیلی‌ها دوست ندارند. لطفا از آن دست بردار.
باید از گفتن .. دست برداری، چون توهین آمیز است و اینجا کسی آنرا تحمل نمی‌کند.

۴. با دیگران صحبت کنید

گاهی اوقات حتی مواجه شدن هم کافی نیست. اگر اقدامی از سوی یکی از همکاران شما را آزار داد، بعید نیست افراد دیگری را هم مورد توهین قرار داده باشد. در این شرایط ممکن است شما بیشتر روی نظر مطرح شده تمرکز کنید تا کاری که لازم است انجام دهید. از تفکرات منفی دوری کنید و به جای آن به فعالیت خود ادامه دهید. با صحبت کردن با یکی دیگر از همکاران در مورد موضوع، از نظر او هم استفاده کرده و تصمیم بگیرید که در قدم بعدی چه کاری انجام خواهید داد و البته دیگر تنها نخواهید بود. اگر احساس کردید در صحبت کردن با دیگران در محل کار راحت نیستید، از مشاوران اینترنتی کمک بگیرید.

اگر مشکلات دنباله‌دار هستند، لازم است اقداماتی جدی انجام داده و با بخش نیروی انسانی یا مدیر خود صحبت کنید. مطمئن شوید که جزئیات را صادقانه و دقیق عنوان کرده و از اتفاقاتی که منجر به این تصمیم شده به خوبی صحبت نمایید.

منبع:govloop
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->