۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عثمان محمدپرست گواهی‌نامه ثبت جهانی دوتار را دریافت کرد

  • کد خبر: ۳۶۰۳۳
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
عثمان محمدپرست گواهی‌نامه ثبت جهانی دوتار را دریافت کرد
رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خواف گفت: نسخه‌ای از گواهی‌نامه ثبت جهانی دوتار که به ۲ زبان انگلیسی و فارسی نگارش شده است و به استاد عثمان محمدپرست اهدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود باعقیده افزود: این گواهینامه از طرف دکتر بهروز وجدانی که عهده‌دار پرونده ثبت جهانی دوتار با عنوان "مهارت سنتی ساختن و نواختن دوتار" در یونسکو بود به استاد عثمان محمدپرست اهدا شده است.

در بخشی از پیام دکتر وجدانی به استاد محمدپرست آمده است: سپاس فراوان من را خدمت استاد عثمان محمدپرست (عثمان خوافی) نوازنده منحصر به فرد دوتار برسانید، برای این انسان شریف و نوازنده بی‌ادعا که خیلی از هنرمندان طراز اول کشور برخی از آلبوم های معروف خود را مرهون نغمه‌های دلنشین دوتار او هستند آرزوی سلامتی و شادی دارم.

این پیام می‌افزاید: با توجه به این حقایق و شخصیت شجاع، بی‌ریا و مهربان او بود که اینجانب که پژوهش و نگارش و مدیریت پرونده ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در یونسکو را به عنوان میراث جهانی عهده‌دار بودم گواهینامه انگلیسی را همراه با متن فارسی که خودم تهیه کرده بودم با عنوان "مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار" به خانواده ایشان تقدیم کردم که زینت بخش اتاق محل زندگی ایشان باشد.
این لوح به نمایندگی از دکتر وجدانی توسط محمود باعقیده رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خواف و علی تاجیک رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به استاد محمدپرست تقدیم شد.
عثمان محمدپرست در سال ۱۳۰۷ در شهر خواف استان خراسان رضوی متولد شد و از ۱۰ سالگی با دوتار مأنوس گردید.
استاد محمدپرست آثار مطرح و معروفی دارد که از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقام‌های این دیار، اجراهای گوناگونی را درعین وحدت آفریده ‌است.
وی همچنین دارای فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه مدرسه سازی است.
هشتم شهریور ۱۳۹۶ نیز نخستین کاشی ماندگار خراسان ‌رضوی در راستای حفظ میراث ناملموس کشور از سوی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی بر سردر منزل عثمان محمدپرست نصب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->