جلیل شعبانی درگذشت+بیوگرافی و علت فوت خلق اثر هنری نقاشان مشهدی به یاد شهید «سیدحسن نصرالله» + فیلم دیپلم افتخار جشنواره روسی برای «آوای ابرها» بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی‌ از طریق داستان‌نویسی ضروری است یادی از مرحوم غلامعلی پورعطایی، استاد بی بدیل دوتار از خطه تربت جام هم زمان با سالروز درگذشتش جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است + فیلم دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است بررسی وضعیت نسبت هنر و فرهنگ دفاع مقدس | واجب فراموش شده برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان مشهدی با عنوان «ماشین طبیعی» | نگاه هنرمندانه به زیست شناسی در عصر هوش مصنوعی اجلاس همکاری‌های علمی‌فرهنگی زبان و ادبیات فارسی در نیشابور، فرصتی برای تقویت ارتباط در حوزه تمدنی زبان فارسی گفتگو با دکتر محمود اکرامی فر درباره نسبت‌های شعر و رسانه در گذر زمان | شعر بیشتر شده، اما قوی‌تر نشده است اجرای نمایش «برش» با حضور صحرا اسدالهی و آرش عدل‌پرور در مشهد اعلام جدول زمانبندی مسیر بازبینی آثار در جشنواره تئاتر خراسان رضوی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ پخش فیلم‌های پلیسی و استکبارستیزانه از تلویزیون در آخر هفته (۱۲ و ۱۳ مهر ۱۴۰۳) درمیشیان، سینماگر ایرانی، نامزد جایزه «افشین یداللهی» شد درخشش «پریسان» در جشنواره‌های خارجی آرش مجیدی با «تانک‌خورها» روی آنتن شبکه سه + زمان پخش
سرخط خبرها

آخرین بازمانده فیلم «بربادرفته» درگذشت

  • کد خبر: ۳۶۲۱۴
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
آخرین بازمانده فیلم «بربادرفته» درگذشت
«اولیویا دو هاویلند» (Olivia de Havilland) آخرین بازمانده فیلم «بربادرفته» و مسن‌ترین دارنده جایزه اسکار نقش زن و همچنین از آخرین بازماندگان عصر طلایی هالیوود، در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از نیویورک پست، اولیویا دو هاویلند که با ایفای نقش ملانی همیلتون در فیلم کلاسیک بربادرفته به شهرت رسید، دیروز (یکشنبه) در منزلش در پاریس به مرگ طبیعی درگذشت.

دو هاویلند با فیلم رویای شب نیمه تابستان (۱۹۳۵) ساخته ماکس راینر به سینما معرفی شد. وی در ۶ دهه فعالیت هنری خود در فیلم‌های متعددی چون ماجراهای رابین هود (۱۹۳۸)، بربادرفته (۱۹۳۹) و حمله زنبورها (۱۹۷۸) بازی کرد و بخاطر بازی در فیلم‌های وارث (The Heiress) و هر کس سوی خودش (To Each His Own) جایزه اسکار و جوایز سینمایی دیگری چون جایزه حلقه منتقدان فیلم و گلدن گلوب را به دست آورد.

از ارج و قرب این بازیگر انگلیسی-آمریکایی در صحنه سینما همین بس که در سال ۲۰۰۶ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مراسم تجلیلی را برایش تدارک دید؛ در سال ۲۰۰۸ نشان ملی هنر را از جورج دابلیو بوشرئیس جمهوری وقت آمریکا دریافت کرد و دو سال بعد نیز نشان لژیون دونور فرانسه به وی اعطا شد.

دو هاویلند نه تنها یکی از بزرگترین بازیگران عصر طلایی هالیوود بود، بلکه در سال ۱۹۴۴ میلادی با شکایت از استودیو فیلمسازی برادران وارنر عرصه فیلمسازی در هالیوود را متحول کرد. پیروزی وی در این پرونده منجر به ایجاد قانون دی هاویلند شد که طول مدت قرارداد را برای بازیگران به حداکثر هفت سال کاهش می‌داد.

این بازیگر علاوه بر سینما در تلویزیون نیز فعال بود. وی در برنامه هایی چون ساعتی با دنی تامس و قایق عشق در نقش بازیگر مهمان ظاهر شد و در برخی سریال‌های محبوب دوران خود از جمله ریشه‌ها: نسل‌های آینده (۱۹۷۹) نیز بازی کرد. وی همچنین به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی آناستازیا: معمای آنا موفق به کسب جایزه گلدن گلوب برای بهترین نقش مکمل زن شد.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->