مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نشان مشهد برای شهروندان

  • کد خبر: ۳۶۹
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷
نشان مشهد برای شهروندان
با مصوبه شورا، مشهدی‌های برگزیده نشان دریافت می‌کنند

الهام مهدیزاده - با رأی اعضای شورای پنجم، نشان مشهد به مشهدی ها اختصاص می یابد.
یکی از مهم ترین دستورکارهای جلسه علنی دیروز شورای شهر بررسی آیین نامه اعطای نشان مشهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در این باره توضیح داد: اعطای نشان مشهد، یکی از موضوعات مورد‌تأکید شورای پنجم است.
احسان اصولی با اشاره به تغییرات اعمال شده در این لایحه بیان کرد: یکی از بندها به موضوع دبیرخانه مربوط می شود. در این باره دبیرخانه اجرایی با یک تیم عملیاتی از کارشناسان اجتماعی و به ریاست معاونت اجتماعی و مشارکت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تشکیل می شود. در حوزه کارگروه افراد نیز مقرر شده است که این کارگروه با حضور صاحب نظران، کارشناسان و افراد حقیقی و حقوقی متخصص تشکیل شود.این عضو شورای شهر مشهد با قرائت ماده واحده این لایحه گفت: به منظور اعتلای هویت و تقویت حس تعلق شهری در شهروندان، افزایش انگیزه برای خدمت رسانی و توسعه شهری و همچنین بزرگداشت و حمایت از مفاخر و چهره های برجسته ای که خدمت ویژه ای در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ارائه کرده اند، آیین نامه اهدای نشان مشهد، به شرح پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر تصویب شد.
در جریان بررسی این دستور کار محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر، به موضوع شفافیت آیین نامه ها تأکید کرد و گفت: سؤالی که در باره این آیین نامه دارم، این است که چرا سهم و تعداد افرادی که در بخش های مختلف شایسته اعطای این نشان هستند، مشخص نشده است. اصولی در پاسخ به بندهای آیین نامه اشاره کرد و گفت: تمام این موارد بر عهده کارگروه شناسایی است و شرایط و ضوابط نیز به صورت کامل در بندهای آیین نامه آمده است.رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار نیز با طرح 3پیشنهاد گفت: در یکی از بندها آمده است که افراد حقوقی در دستگاه های دولتی و عمومی به صرف جایگاه نمی توانند در میان منتخبان قرار گیرند. منتخبان از میان اشخاص حقیقی و حقوقی فعال که در بخش فرهنگی و اجتماعی ورزشی، اقدام و خدمت شاخص و برجسته ای در مشهد انجام داده باشند، انتخاب می شوند. پیشنهاد می کنم در این بند صراحتا اعلام شود افراد غیر شاغل در دستگاه های دولتی و عمومی می توانند درمیان افراد منتخب قرار بگیرند.اما رئیس کمیسیون فرهنگی در پاسخ به این اظهارات گفت: هر فردی که در هر حرفه ای کار می کند می تواند یک اقدام شاخص و برجسته انجام دهد؛ مثلا یک رفتگر، یک کارمند یا ورزشکار هر یک می توانند فعالیت یا خدمت برجسته ای فارغ از جایگاه خود ارائه کنند. اگر موضوع افراد غیرشاغل در دستگاه های دولتی و عمومی را ملاک قرار دهیم، سبب حذف جامعه بزرگی از مردم خواهیم شد.نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر نیز با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: چرا افراد شاغلی را که اقدام شاخص داشته اند، می خواهید با این پیشنهاد نادیده بگیرید؟این پیشنهاد به رأی اعضای شورای شهر گذاشته شد و مورد موافقت قرار نگرفت. فیضی خواستار صراحت برای وظایف هیئت داوران بود که این پیشنهاد با 9 رأی موافق مصوب شد.
اما یکی از سؤالات اعضای شورای شهر درباره تعداد افراد برگزیده برای دریافت نشان بود که اصولی در توضیحاتی گفت: در مجموع به 8 نفر نشان مشهد و 8 نفر دیپلم این نشان اهدا می شود. در این حوزه نخواستیم محدودیت ایجاد کنیم؛ چون این یک نشان عمومی برای هر فردی است که در یک حوزه خاص اقدام و خدمتی برجسته انجام داده است. شاید در یک سال حوزه ورزش ما موفق باشد و در سالی دیگر حوزه های دیگر. اگر محدودیت ایجاد کنیم، ممکن است این نشان به افرادی که واقعا شایسته هستند و لیاقت دارند، نرسد.
در ادامه و پس از بیان این نظرات، کلیات و جزئیات طرح به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.
بهای خدمات ورود به محدوده برای وسایل نقلیه باری سنگین
از دیگر مصوبات روز گذشته صحن علنی شورای شهر مشهد، تعیین بهای خدمات ورود به محدوده زمانی و مکانی وسایل نقلیه باری سنگین بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد، در توضیحاتی درباره این دستور کار بیان کرد: نظر به اهمیت موضوع ترافیک مشهد، از زمان ارائه تا رسیدن این دستور کار به صحن، زمان زیادی گذشته است. بیشتر این زمان نیز صرف هماهنگی با حوزه های دیگر مانند استانداری و بخش های دیگر شده است. اولین بار این مصوبه در شورای شهر چهارم به تصویب رسید.بتول گندمی انضباط ترافیکی را محور اصلاح این لایحه دانست و افزود: با قطعیت می گویم که هدف از ارائه این لایحه درآمد زایی نیست. در مصوبه قبل، به زمان و نوع تردد اشاره نشده بود که این موضوع دغدغه های ترافیکی ایجاد کرد. بر این اساس، هفته گذشته و در جلسه ای که در استانداری برگزار شد، این دغدغه مطرح شد که در حوزه مدیریت ترافیکی، گامی مهم برداشته شود.
ماشین های حمل باری که دوبل پارک می کنند
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد، درباره این دستورکار گفت: شهرداری در محدوده های ترافیکی و در طول روز مجوز قانونی برای کنترل و نظارت بر خودروها در این محدوده ها را نداشت. به عنوان مثال در خیابان امام رضا(ع) یا میدان استقلال، ماشین های تخلیه بار عموما دوبل پارک می کنند تا کالای خود را تخلیه کنند. این نیز ناشی از پر بودن پارک حاشیه ای این خیابان است. خود این مسئله، ترافیک این محدوده را دوبرابر می کرد. اکنون تردد این خودروها به شب و بازه زمانی 23 تا 6 صبح موکول شده
است.خلیل ا... کاظمی افزود: نکته دیگر، استفاده نکردن از کنار گذر شمالی است. متأسفانه تعداد زیادی خودرو ترانزیتی از بولوارکلانتری و صدمتری عبور می کنند؛ این در شرایطی است که از کنارگذر شمالی که با سرمایه گذاری ساخته شده است، استفاده نمی کنند؛ این مسئله سبب دلسردی سرمایه گذار است. محمد حاجیان‌شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت: دریافت بهای خدمات قبل از ورود به محدوده ابهاماتی دارد. شهرداری نمی تواند خودروها را جریمه کند؛ چون در حوزه کاری شهرداری نیست. کاظمی درباره این موضوع گفت: خودروها باید قبل از ورود به محدوده مجوز دریافت کنند. اما اگر خودرویی بدون مجوز وارد شود، مشمول جدول بند2 - افزایش مبلغ دریافتی به میزان 100 هزار تومان- می شود. این به معنای جریمه نیست؛ بلکه به نوعی به معنای دریافت بهای خدماتی است که شهرداری در محدوده ارائه می کند. این رقم فقط جنبه بازدارندگی دارد و جریمه نیست؛ به عبارتی این همان بهای خدمات است، اما از آنجا که راننده در ابتدا بدون مجوز وارد شده است، مشمول این هزینه می شود.
درنهایت این دستور کار به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.
تمدید مهلت اجرای یک لایحه
تمدید مدت اجرای نام گذاری یکی از معابر، میادین، فرهنگ سراها و... به نام «خواجه نصیر الدین طوسی» و «پوران شریعت رضوی» مصوبه دیروز صحن علنی شورای شهر مشهد بود. بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد مهلت داده شد تا پایان خرداد، برای ارسال لوایح نا م گذاری یکی از معابر، میادین، فرهنگ سراها و... به نام «خواجه نصیر الدین طوسی» و «پوران شریعت رضوی» به شورای اسلامی شهر اقدام کند. راه اندازی و بهره برداری از مجموعه تفریحی گردشگری بوستان خورشید به روش ساخت، بهره برداری، تسهیل درآمد و انتقال (B.O.S.T)، ارائه مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج و نیز تشکیل اداره صدور مجوزهای ساختمانی پروژه های بزرگ مقیاس، از دیگر مصوبات روز گذشته شورای شهر بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->