سرخط خبرها

شهرخودرو محکوم به پیروزی برای آسیایی شدن

  • کد خبر: ۳۷۷۶۶
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
شهرخودرو محکوم به پیروزی برای آسیایی شدن
شهرخودرو برای زنده‌ماندن امید‌های آسیایی‌شدنش باید در مشهد از سد استقلال بگذرد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ انگار تمام نبض زندگی عنابی‌ها به این بازی بند است. شهرخودرو در ورزشگاهی خالی از تماشاگر دوئلی مر‌گ‌بار را با استقلال پایتخت دارد. ۲۰ هزار هوادار تیفوسی مشهدی اگرچه نمی‌توانند به ورزشگاه شیک شهر بیایند و همچون سال گذشته حماسه آسیایی را خلق کنند، اما انرژی‌هایشان را از بیرون ورزشگاه و در خانه‌ها برای تیم شهرشان می‌فرستند.
 
نبرد بزرگ هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر فوتبال بدون‌تردید جدال شهرخودرو و استقلال است که امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد برگزار خواهد شد؛ نبردی که برای شاگردان سهراب بختیاری‌زاده شاید آخرین شانس امیدوارماندن به کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد. ناکامی شهرخودرو می‌تواند تمام آرزو‌های یک شهر را به باد بدهد؛ جدالی شش‌امتیازی با یک خروار هیجان بیرون و داخل زمین.


شهرخودرو؛ گربه‌سیاه آبی‌ها!

شهرخودرو در تاریخ جدال‌های لیگ‌برتری‌اش با استقلال ۶ بار به تساوی رسیده و ۵ بار بازنده بوده است. باوجود‌این، ۲ پیروزی عنابی‌ها، ۲ سرمربی استقلال را از کار بیکار کرده و حتی بعد از یکی از برد‌های استقلال مقابل این تیم مشهدی هم باز سرمربی استقلال با ماجرایی متفاوت عوض شده است! اتفاقات متوالی که شهرخودرو را به حریفی ترسناک برای هواداران تیم آبی پایتخت تبدیل کرده است.
 
اولین برد نماینده مشهد برابر استقلال به ۲ سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که شهرخودرو ۲ بر ۰ در ورزشگاه آزادی استقلال را زمین‌گیر کرد و آن تصاویر ماندگار در تاریخ لیگ برتر رقم خورد؛ علیرضا منصوریان، سرمربی وقت آبی‌ها، وسط مستطیل سبز روی زمین نشست و فاتحه خودش را بر زمین آزادی خواند! او بعد از آن بازی استعفا کرد و یک‌جور‌هایی از این تیم کنار گذاشته شد، اتفاقی که سال گذشته هم به‌نوعی دیگر رقم خورد و این‌بار شهرخودرو با دومین برد برابر استقلال، این‌بار در مشهد، طومار سرمربی آلمانی این تیم را نیز درهم‌پیچید و بعد از بازی، مرد موسپید آبی‌ها از کار بیکار شد.
 
اما داستان سومین مربی آبی‌ها که بعد از بازی شهرخودرو از روی نیمکت این تیم جدا شد، کمی متفاوت است. آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان، باوجود نتایج درخشان در استقلال و محبوبیت نزد هواداران این تیم بعد از برتری ۱ بر ۰ مقابل شهرخودرو ایران را به سبب اختلافات مالی با استقلالی‌ها ترک کرد و برای همیشه رفت. شاید حالا فرهاد مجیدی هم از تیم مشهدی هراس داشته باشد؛ هراس از اینکه مبادا ناکامی در مشهد، کار او را نیز یکسره کند.


لشکر مصدومان و محرومان در مشهد

۲ تیم استقلال و شهرخودرو با لشکری از مصدومان و محرومان به‌مصاف هم خواهند رفت. مربی جنوبی شهرخودرو در این بازی محمدعلی فرامرزی را به‌دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد و ازسوی‌دیگر سعید صادقی، محمدحسین مرادمند و حسن جعفری بازیکنانی هستند که با مصدومیت رو‌به‌رو شده اند و رسیدنشان به این بازی در هاله‌ای از ابهام است. در سوی مقابل استقلالی‌ها نیز علی دشتی را به‌خاطر مصدومیت و آرش رضاوند را به‌خاطر اخراج در بازی قبل، به‌همراه نخواهند داشت. سیاوش یزدانی، بازیکن مشهدی آبی‌های پایتخت، هم چندهفته‌ای است که مصدوم است و به نظر به این زودی قصد بازگشت به میادین را ندارد.


شیخ دیاباته به‌دنبال هت‌تریک در دبل گل‌زنی

مهاجم ترسناک خط آتش استقلال که شادی گل‌هایش به کابوسی برای خط دفاع تیم‌ها تبدیل شده است، با انگیزه دبل در گل‌زنی برابر شهرخودرو به میدان خواهد رفت. شیخ دیاباته که در بازی رفت توانست تک‌گل سه‌امتیازی استقلال را مقابل شهرخودرو به ثمر برساند، در صورت گل‌زنی در بازی امروز می‌تواند سومین دبل گل‌زنی خود در این فصل مقابل یک تیم را جشن بگیرد. او در این فصل برابر صنعت‌نفت آبادان و سپاهان در گل‌زنی دبل کرده است.


تغییر بحث‌برانگیز داور دیدار مهم

یکی از اتفاقات بحث‌برانگیز نبرد امروز، تغییر داور در فاصله ۴۸ ساعت مانده به شروع رقابت است؛ جایی که سازمان لیگ بعد از اعلام نام حمید کاظمی به‌عنوان قاضی دیدار استقلال و سپاهان در جام حذفی و موعود بنیادی‌فر به‌عنوان داور بازی شهرخودرو و استقلال، به‌یک‌باره در تصمیمی عجیب قاضیان این میدان را جابه‌جا می‌کند! بنیادی‌فر باتجربه قاضی بازی استقلال با سپاهان می‌شود و کاظمی جوان‌تر این دیدار حساس لیگ برتر را سوت می‌زند؛ مسئله‌ای که البته شهرخودرویی‌ها به آن اعتراض داشته و عنوان کردند نگران اتفاقات داوری این دیدار هستند.


طلسم استقلال در مشهد می‌شکند؟

آبی‌های پایتخت ۱۱۹۵ روز است که در مشهد نتوانسته‌اند از پسِ نماینده این شهر بربیایند. شاگردان فرهاد مجیدی آخرین‌بار در لیگ برتر شانزدهم با هدایت علیرضا منصوریان توانسته بودند در مشهد ۲ بر ۱ از سد پدیده (شهرخودرو) بگذرند؛ بردی که با گل‌های جابر انصاری و امید نورافکن دربرابر تک‌گل معین عباسیان به دست آمد.


مجیدی و رحمتی به هم رسیدند

یکی دیگر از قاب‌های جذاب این دیدار می‌تواند رودر‌رویی رحمتی و مجیدی باشد. سیدمهدی رحمتی، گلر شهرخودرو، که در ابتدای فصل از استقلال جدا شد و به مشهد آمد، فصل قبل بعد از اخراج شفر و مربیگری موقت مجیدی در استقلال نیمکت‌نشین شد و خیلی‌ها معتقدند مجیدی یکی از عوامل جدایی رحمتی از استقلال بود. باید دید رحمتی در دیدار امروز به‌سمت مجیدی خواهد رفت یا نه؟


۵ تقابل جذاب بازیکنان ۲ تیم در زمین

اولین و جذاب‌ترین نبرد درون زمین، بی‌تردید تقابل رحمتی و حسینی، دروازه‌بانان ۲ تیم است. سیدمهدی رحمتی با ۱۲ کلین‌شیت و سیدحسین حسینی با ۸ کلین‌شیت تا‌به‌اینجای فصل از خوب‌های تیمشان بوده‌اند. تقابل دوم، تقابل مدافعان شهرخودرو و مهاجمان زهردار استقلال است. محمدحسین مرادمند، علی نعمتی و فرشاد فرجی، مدافعان مستحکم شهرخودرو، که در یکی‌دو سال اخیر نمایش خوبی داشتند و معمولا این تیم را به تیمی مستحکم در خط دفاع تبدیل کرده بودند، حالا باید برابر مثلث آتشین استقلال در خط حمله بایستند.
 
شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری ۳ مهاجم استقلال در طول این فصل ۳۰ گل از ۴۸ گل تیمشان را به ثمر رسانده‌اند تا خطرناک‌ترین مثلث هجومی لیگ نوزدهم لقب بگیرند. در میانه میدان ۲ تیم هم تقابل هافبک‌دفاعی‌های ۲ تیم می‌تواند جذاب باشد. مسعود ریگی، بازیکن فصل پیش شهرخودرو، این‌بار در لباس آبی استقلال جدال جالب‌توجهی با اکبر صادقی و میلاد سرلک از تیم سابقش خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->