وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران: تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲ توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا و درمان آن‌ها
سرخط خبرها

سازمان جهانی بهداشت به واکسن کرونای روسی واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۳۸۵۵۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سازمان جهانی بهداشت به واکسن کرونای روسی واکنش نشان داد
مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده‌اند که این سازمان مشتاقانه منتظر است تا جزئیات آزمایشات واکسن تازه ثبت شده روسیه علیه کووید-۱۹ موسوم به Sputnik V را بررسی کرده و به همین منظور با مقامات روسی ارتباط برقرار می‌کند
به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت روسیه ساخت اولین واکسن کروناویروس جدید را در جهان به ثبت رساند. این تحقیق به طور مشترک توسط موسسه تحقیقات گامالیه و وزارت دفاع روسیه صورت گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت اطلاع دارد که واکسن کووید-۱۹ در ثبت ملی دارو‌های فدراسیون روسیه به ثبت رسیده است. این سازمان اکنون با دانشمندان و مقامات روسی در تماس است و مشتاقانه منتظر است تا جزئیات آزمایشات را بررسی کند.

این سازمان پیش‌رو و بین‌المللیِ بهداشتی از همه پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تحقیقات واکسن کووید-۱۹ استقبال کرده و خاطرنشان کرد: تسریع در توسعه باید مطابق با فرآیند‌های ایجاد شده برای اطمینان از ایمنی انجام شود.

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت، این سازمان از همه پیشرفت‌های تحقیق و توسعه واکسن کووید-۱۹ استقبال می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در سطح جهانی از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی درگیر راهنمایی و تسریع تلاش‌های تحقیق و توسعه در این زمینه بوده است.

تحقیقات تسریعی در مورد واکسن باید پس از انجام مراحل ایجاد شده از طریق هر مرحله از توسعه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هرگونه واکسن که در نهایت به مرحله تولید می‌رسد، ایمن و مؤثر است. هر نوع واکسن ایمنی و مؤثر برای بیماریِ همه‌گیر، یک کالای عمومی جهانی خواهد بود و سازمان جهانی بهداشت دسترسی سریع، عادلانه و منصفانه از هرگونه واکسن در سراسر جهان را ترتیب می‌دهد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت به اسپوتنیک گفت که واکسن ضد کرونا باید از طریق مرحله پیش پردازش انجام شود که شامل "بررسی دقیق و ارزیابی کلیه داده‌های ایمنی و کارآیی لازم از طریق آزمایشات بالینی" است.
 
ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->