۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عرق کاسنی چه خواصی دارد؟

  • کد خبر: ۴۰۰۲۷
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
عرق کاسنی چه خواصی دارد؟
کاسنی گیاهی آبی یا ارغوانی رنگ و متعلق به راسته‌ی گل مینا است که دو نوع صحرایی (وحشی) و گلخانه‌ای دارد. این گیاه در ایران به وفور رشد می‌کند و از سال‌ها پیش در کشور‌های مختلف مورد استفاده‌های مختلفی قرار می‌گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کاسنی یکی از گیاهان ایرانی است که در مناطق کوهستانی رشد می‌کند، این گیاه در میان ایرانیان مصرف بالایی دارد، عطاران و صاحب‌نظران در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می‌دانند که از جمله فواید عرق کاسنی در از بین بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تاثیراتش قابل مشاهده است.
 
خواص شگفت انگیز عرق کاسنی

عرق کاسنی و کبد

کاسنی مسئول درمان کبد است و کاسنی با تأثیرات آن بر روی کبد باعث دفع صفرا در بدن می‌شود و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

عرق کاسنی و پوست

بسیاری از جوش‌های صورت، به خاطر گرمی یا خون کثیف ایجاد می‌شود که منشأ همه این پدیده‌ها، "کبد" است. بنابر این کبد باید از خون کثیف و غلیظ پاک شود. وقتی کبد تمیز می‌شود، صورت پاک و بدون لکه و جوش می‌شود. برخی دیگر از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.

عرق کاسنی و یبوست

کاسنی همچنین فیبر دارد و این خاصیت روده را تحریک می‌کند، یبوست را از بین می‌برد و به کنترل شرایط کمک می‌کند.

عرق کاسنی و سرطان

عصاره کاسنی رشد تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد، گزارش‌های اخیر حاکی است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار است که اجازه رشد تومور‌ها را نمی‌دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنول‌های کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند.

عرق کاسنی و رفع نفخ و چربی شکم

ریشه کاسنی خاصیت ضد نفخ داشته و خاصیت چربی سوزی عرق کاسنی موجب رفع چربی‌ها بخصوص چربی دور شکم می‌شود.

خواص عرق کاسنی برای مردان

مصرف عرق کاسنی میل جنسی مردان را افزایش می‌دهد. در پاسخ به سوال کاربری در خصوص خواص عرق کاسنی برای مردان باید بگوییم که مصرف عرق کاسنی در مردان، موجب تنظیم هورمون‌ها، کروموزوم‌ها و افزایش حجم اسپرم می‌شود و تاثیر به سزایی در باروری دارد.

عرق کاسنی برای کاهش درد مفاصل

عرق کاسنی خواص ضد التهابی دارد و موجب کاهش درد‌های مفصلی و استخوانی می‌شود. افرادی که به بیماری آرتروز دچار هستند می‌توانند با مصرف عرق کاسنی از شدت درد‌های مفصلی و استخوانی خود بکاهند.

منبع:مشرق
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->