هم‌زمان با آغاز امامت امام‌زمان(عج)، کدام مناطق مشهد نورافشانی می‌شوند؟ برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان در حرم امام رضا(ع) پدر شهید سبزیکار حقیقی دار فانی را وداع گفت آزمون استخدامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به شیرینی مهربانی اقیانوسی از ایمان و ایده | درباره مرحوم دکتر علی محمد برادران رفیعی، از مدیران اثرگذار در آستان قدس رضوی ویژگی‌های امام مهدی (عج) در بیان امام حسن عسکری (ع) شبکه‌سازی شیعیان برای عصر غیبت ویژه‌برنامه‌های سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم امام‌رضا (ع) + جزئیات آیت الله شیخ عباس محفوظی درگذشت + بیوگرافی و سوابق تولیت آستان قدس در مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتسال: دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در جام جهانی فوتسال است تطهیر و غبارروبی پنجره‌های فولاد حرم مطهر رضوی در کنار وارثان زمین بررسی فلسفه و آثار سنت خوب قرض‌الحسنه | قرضی که به خدا می‌دهیم جامعه‌المصطفی سکوی نمایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است میزان ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد آیت‌الله علم‌الهدی: جامعه‌المصطفی فرصتی برای توسعه اسلام و انقلاب در عرصه بین‌الملل است یادی از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی | او ابوذر زمانه بود تفحص پیکر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب به دنبال خیر
سرخط خبرها

توقفگاه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل است

  • کد خبر: ۴۰۷۶۵
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
توقفگاه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل است
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: براساس مصوبه و نظر شورای تأمین استان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمام توقفگاه‌های خودرو در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مسدود است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد توکلی افزود: مراسم شام غریبان و خطبه خوانی امسال نیز متأثر از شرایط کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، علاوه بر آن برگزاری این آیین همزمان با شب عاشورای حسینی، شنبه هفته آینده از ساعت ۲۰ در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی با حضور خادمان و جمع محدودی از زائران بارگاه منور رضوی خواهد بود.

وی افزود: قرائت خطبه مراسم خطبه خوانی با حجت الاسلام جعفر اسلامی فر خواهد بود و حجت الاسلام حسینی خراسانی نیز به ایراد سخن خواهد پرداخت، شبکه‌های مختلف سیما نیز این مراسم را برای علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) که امکان حضور در این مراسم را ندارند، به صورت زنده پوشش خواهند داد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: امسال آیین پیاده‌روی شام غریبان حسینی از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی انجام نخواهد شد و تمام برنامه‌ها در صحن انقلاب برگزار خواهد شد و زائران و مجاوران همزمان در تمامی اماکن متبرکه از نمایشگر‌های پهن پیکر می‌توانند مراسم باشکوه خطبه خوانی را مشاهده کنند.

وی گفت: اجرای مراسم پیاده‌روی شام غریبان حسینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضور هر میهمان بر روی یک فرش و استفاده از ماسک ساعت ۲۰ یکشنبه شب برگزار خواهد شد.

توکلی افزود: در این آیین سنتی قریب ۴۰۰ نفر از خدمه و میهمانان ویژه در صحن انقلاب اسلامی اجتماع خواهند کرد و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی نیز در شب شام غریبان حسینی می‌توانند به صورت ایستاده در نیمه جنوبی صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی و بدون دسته روی به عزاداری و سوگواری بپردازند.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->