هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

کرم ضدآفتاب بزنید اگر پشت مانیتور می‌نشینید!

  • کد خبر: ۴۱۴۵۹
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کرم ضدآفتاب بزنید اگر پشت مانیتور می‌نشینید!
محققان در آخرین مطالعات خود دریافتند که ۶ ساعت نگاه‌کردن به مانیتور معادل ۲۵ دقیقه در معرض نور خورشید بودن است برای پوست مضر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان شرکت «یونیلیور»، (Unilever) یک شرکت چند ملیتی انگلیسی- هلندی در این مطالعه با بررسی اثرات نور آبی منتشر شده از دستگاه های الکترونیکی روی پوست متوجه شدند که این نور می تواند باعث پیری زودرس پوست شود. 

 

این مطالعه همچنین نشان داد که امروزه ۶۰ درصد مردم بیش از ۶ ساعت در روز در مقابل دستگاه های الکترونیکی قرار دارند که نور آبی ساطع می کنند. محققان متوجه شدند که پنج روز قرار گرفتن در معرض نور آبی برای دست کم ۶ ساعت در روز می تواند همان تأثیر ۲۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون کرم ضد آفتاب را بر پوست داشته باشد.

 

محققان برای مقابله با اثرات بد قرار گرفتن در معرض نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش رایانه ها توصیه می کنند که مدام مقابل صفحه نمایش رایانه ها ننشینید و وقفه هایی در این میان ایجاد کنید همچنین مرتب از کرم های ضد آفتاب و کرم های حاوی آنتی اکسیدان بر پوست صورت خود استفاده کنید.

 

به نوشته روزنامه دیلی میل، محققان اظهار داشتند، قرار گرفتن در معرض نور آبی می تواند باعث بروز لکه های پوستی (هیپرپیگمانتسیون) و پیری زودرس شود اما میزان دقیق قرار گرفتن در معرض مشخص نیست.

 

محققان همچنین در بخشی از این مطالعه خود متوجه شدند که از هر سه نفر، دو نفر از اثرات مضر تابش نور آبی بر پوست خود آگاهی ندارند. محققان این مطالعه می گویند، نور آبی ساطع شده از این صفحه نمایش ها نه تنها اثرات مضری بر پوست دارد بلکه می تواند ساعت بیولوژیکی بدن را نیز مختل کند. 

 

آنها خاطر نشان کردند که نور آبی نسبت به نور ماوراءبنفش ناشی از نور خورشید بسیار عمیق تر در پوست نفوذ می کند به طوری که از لایه های اپیدرم و درم پوست عبور می کنند و به لایه زیر جلدی منتقل می شود.

 

محققان متوجه شدند که نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش رایانه ها می تواند رنگدانه های فوری و مداومی بر پوست ایجاد کند که بعد از سه ماه هنوز هم می توانند وجود داشته باشند. همچنین این اشعه ها می توانند تولید ملاتونین را مهار کنند، سطح هورمون استرس را افزایش دهند و اعصاب را تحریک کنند که به نوبه خود الگوی خواب و ریتم شبانه روزی را مختل می کند.

 

این محققان همچنین متوجه شدند که ۳۰ ساعت قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه نمایش گوشی های هوشمند یا لپ تاپ می تواند سطح التهاب را در سلول های پوست تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

 

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->