وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

وزیر اقتصاد: بورس را سیاسی نکنید!

  • کد خبر: ۴۱۷۴۰
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
وزیر اقتصاد: بورس را سیاسی نکنید!
وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهارنظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر اقتصاد و اموردارایی در یک نشست بانکی با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه یک نقش کلیدی برای تامین مالی دارد،  اظهار کرد: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهارنظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

فرهاد دژپسند نقش دولت و سازمان بورس در بازار سرمایه را نظارتی دانست و ادامه داد: جنس بازار سرمایه به گونه‌ای است که باید مداخله دولت به حداقل برسد. این بازار MARKET BASE است، بنابراین باید حرفه‌ای اداره شود.

وی افزود: بازار سرمایه دارد عمق، ریشه و پایداری پیدا می‌کند، البته طبیعت بازار هم این است که گاهی با خوداصلاحی مواجه شود. بنابراین خویشتن‌داری هم برای فعالان و سهامداران بازار سرمایه و هم برای کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور از این منافع استفاده کند، بسیار ضروری است.  این بازار باید میان‌مدت و بلندمدت دیده شود.

رئیس شورای عالی بورس بازار سرمایه را فرصتی برای نظام بانکداری دانست و گفت: بنگاه‌های مالی بزرگ ما برای سرمایه در گردش می‌توانند به خوبی از این بازار استفاده کنند تا صنعت بانکداری به سمت اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط متمرکز شود.  با این کار، پلکان ترقی اقتصاد ایران را در درون برای افزایش رفاه و در اقتصاد بین‌الملل برای افزایش سهم در بازار بین‌المللی فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حاکمیت شرکتی را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پیام اصلی حاکمیت شرکتی مبتنی کردن تصمیمات بر نظام‌های حرفه‌ای، علمی و تجربی است در واقع تصمیمات باید به صورت حرفه‌ای در قالب حاکمیت شرکتی اتخاذ شود.

دژپسند گفت: اگر بتوانیم حاکمیت شرکتی را رعایت کنیم، اموال مازاد را بفروشیم، با بازار سرمایه برای تکمیل حلقه‌های تامین مالی پیوند برقرار کنیم و با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم، بانک صادرات ایران همواره در نظام بانکی یک رقیب جدی باقی خواهد ماند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->