اعمال جرایم عدم پرداخت بدهی الیت در مشهد از ابتدای تیرماه ۱۴۰۵

  • کد خبر: ۴۲۰۶۳۷
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۴
  • ۳
اعمال جرایم عدم پرداخت بدهی الیت در مشهد از ابتدای تیرماه ۱۴۰۵
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از اعمال جریمه عدم پرداخت بدهی پارکینگ (الیت) از ابتدای تیرماه خبر داد.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

مرتضی جمشیدی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در خصوص اعمال جرایم عدم پرداخت بدهی الیت در مشهد از ابتدای تیرماه اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مکرر صورت گرفته در خصوص اعمال ۳۰ درصد تخفیف پرداخت بدهی پارکینگ (الیت) تا پایان خردادماه، استقبال مناسبی از سوی شهروندان از این طرح صورت پذیرفته است.

وی افزود: از ابتدای تیرماه به کلیه پلاک‌های بدهکار که در بازه اعلامی نسبت به پرداخت بدهی اقدام نکرده باشند، ضمن پایان بازه تخفیف ماهانه، دو درصد نیز در قالب جریمه دیرکرد پرداخت بدهی به آن افزوده و روی پلاک اعمال می‌شود.  این تصمیم با هدف ایجاد نظم مالی، حمایت از شهروندان خوش‌حساب و تأمین منابع پایدار برای توسعه و نگهداشت زیرساخت‌های شهری اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد بیان کرد: در حال حاضر امکان استعلام و پرداخت حضوری و غیرحضوری بدهی خودرو از طریق درگاه‌های الکترونیکی شهرداری به آدرس sm.mashhad.ir فراهم است و شهروندان می‌توانند در کمترین زمان بدهی پلاک خود را مشاهده و نسبت به تسویه اقدام نمایند.

جمشیدی با بیان اینکه هرگونه تعلل در پرداخت باعث افزایش مبلغ بدهی خواهد شد، عنوان کرد: از ابتدای تیرماه، سامانه‌های مالی شهرداری به‌صورت خودکار جریمه دو درصدی را بر بدهی‌های پرداخت‌نشده اعمال می‌کنند و این جریمه در سوابق پلاک خودرو ثبت خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود شهروندان این موضوع را جدی بگیرند و تسویه بدهی پلاک را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

وی خاطرنشان کرد: وجوه حاصل از عوارض خودرو به‌طور مستقیم در مسیر ارتقای کیفیت شهرنشینی، حمل‌ونقل عمومی و خرید دوچرخه‌های اشتراکی بایدو هزینه می‌شود و همکاری شهروندان در پرداخت به‌موقع این بدهی نقش مهمی در سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر ایفا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
قاسم صد زاده مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
0
1
با سلام اینکه هر کاری را با زور جریمه و قطع کردن امکانات انجام بدین هنر نیست . هنر در این است که ضمن ارایه خدمات رضایت مشتری را هم جلب کنید . شما حداقل کار ارسال اطلاعات مورد نیاز به مشتری را انجام نمیدهید.و فقط صحبت از قطع و بگیر و ببند دارید . لطفا با مردم با زبان تکریم و اطلاع رسانی صحبت فرمایید . قدر این مردم رابدانید .
ناشناس
Finland
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
0
0
این کار غیر قانونی است کلا اساس کار الیت بی پایه است وقتی در هنگام ساخت بنا شهرداری بابت صدور پروانه برایملکهای تجاری حق پارکینگ تجاری اخذ مینماید دیگر معنی ندارد همزمان پارکیگ را به دیگران بفروشد .
احمدنورانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
0
0
این پولی که میگیرید حرومه،قانونی نیست،اصلا یکی توضیح بده درقبال چی این پول گرفته میشه؟چه خدمتی ارائه میشه؟مگه عوارضیه آزادراه که؟خیابانها برای مردمه چرا پول میگیرن؟حتی اگر تعمیر چاله چوله های خیابان روهم میخاستن درست کنن بااین پول بازهم درست نیست چون ما مالیات هم میدیم