گزارش تصویری | یکصدوپانزدهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (دوم تیرماه ۱۴۰۵) گزارش تصویری | صبح‌ها بفرمایید روضه گزارش تصویری | ورود رئیس‌جمهور پزشکیان به اسلام آباد گزارش تصویری | عزاداری شب هشتم محرم در شهرک عرب‌ها ـ مشهد گزارش تصویری | آیین مشعل گردانی نجفی های مقیم مشهد گزارش تصویری | یکصدوچهاردهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (یکم تیرماه ۱۴۰۵) گزارش تصویری | عزاخانه‌ی سادات خوشرو گزارش تصویری | مراسم عزاداری مشق شمشیر گزارش تصویری | اقامه عزای امام حسین(ع) در خانه شیخ الاسلام گزارش تصویری | آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی گزارش تصویری | تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلژیک گزارش تصویری | یکصدوسیزدهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | بازی ایران و بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۶ (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | کنترل «تنگه هرمز» در دستان ایران گزارش تصویری | دامادی در سایه ماتمروایت آیین حضرت قاسم(ع) در دهه اول محرم گزارش تصویری | ویژه‌برنامه «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی گزارش تصویری | حضور و دیدار‌های تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو سوئیس (۳۱ خرداد ۱۴۰۵) گزارش تصویری | نوزادان نارس در لبه تاریکی مطلق گزارش تصویری | یکصدو دوازدهمین شب حضور مردم مشهد در خیابان گزارش تصویری | دیدار تیم‌های ملی آلمان و ساحل عاج در جام جهانی ۲۰۲۶
سرخط خبرها
| کد خبر: ۴۲۱۲۸۵ | ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰ | دریافت تصاویر

گزارش تصویری | برداشت «انبه» - میناب

انبه، میوه‌ای گرمسیری با خاستگاه جنوب آسیا، امروزه یکی از مهم‌ترین محصولات باغی مناطق گرم و مرطوب جهان به شمار می‌رود. در ایران نیز اقلیم جنوب استان هرمزگان شرایطی کم‌نظیر برای پرورش این درخت فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که هرمزگان بزرگ‌ترین تولیدکننده انبه کشور محسوب می‌شود و بخش عمده محصول انبه ایران در شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس تولید می‌شود. در میان این مناطق، شهرستان میناب جایگاهی ویژه دارد. این شهرستان با حدود ۱۸۰۰ هکتار باغ انبه، بزرگ‌ترین قطب تولید این محصول در استان هرمزگان است و سالانه بین ۱۷ تا ۲۰ هزار تن انبه از باغ‌های آن برداشت می‌شود. چرخه تولید انبه در میناب تنها به برداشت میوه رسیده محدود نمی‌شود. بخش قابل توجهی از محصول در مرحله نارس یا «کال» برداشت می‌شود؛ انبه‌هایی که ماده اولیه تولید ترشی، شور، سس و دیگر فرآورده‌های سنتی جنوب ایران هستند. این شیوه مصرف، که ریشه در فرهنگ غذایی هرمزگان دارد، سبب شده فرآوری انبه به اندازه باغداری آن در اقتصاد محلی اهمیت داشته باشد. لازم به ذکر است ۳۰ درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به‌صورت سبز و بخش دیگر از نیمه دوم خردادماه به‌صورت رسیده برداشت می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
Start Google Analytics Code <-- End Google Analytics Code -->