وزیر نفت برای شرکت در اجلاس گروه بریکس راهی هند شد

  • کد خبر: ۴۲۴۹۶۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۵
وزیر نفت برای شرکت در اجلاس گروه بریکس راهی هند شد
محسن پاک‌نژاد برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران انرژی بریکس، صبح امروز (سوم تیر) راهی این کشور شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی دستاورد‌ها و ابتکار‌های اعضای گروه بریکس در مسیر توسعه پایدار بخش انرژی و بحث و تبادل‌نظر درباره ظرفیت‌های همکاری در چارچوب گروه بریکس از محور‌های اصلی برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس در هند خواهد بود.

وزیر نفت در جریان این سفر با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند برای گفت‌و‌گو درباره ظرفیت‌های همکاری تهران و دهلی‌نو در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دیدار می‌کند. تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر حداکثرسازی همکاری با هند و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی است. ملاقات و گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با شماری از وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در این سفر خواهد بود.

گروه بریکس، ۱۱ بازار نوظهور و کشور‌های در حال توسعه بزرگ جهان شامل برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی را گردهم آورده است.

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) در شهر گوروگرام هند برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.