اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ تیر ۱۴۰۵)

  • کد خبر: ۴۲۴۹۷۲
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۱:۲۵
اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ تیر ۱۴۰۵)
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام یکهزار و هشتصد و چهل‌وهشتمین عمل اهدای عضو در این مرکز خبر داد و گفت: اعضای حیاتی اهداکننده مرگ مغزی، جان ۶ بیمار نیازمند را در نقاط مختلف کشور نجات داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم خالقی، اظهار کرد: این مورد، که به‌عنوان چهل‌ونهمین اهدای عضو در سال ۱۴۰۵ ثبت شده است، از اهداکننده مرگ مغزی، مرحومه سیده مریم قرشی ۲۷ ساله، انجام شد که از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده بود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده‌یاد سیده مریم قرشی توسط تیم پیوند کلیه بیمارستان منتصریه به یک خانم ۴۱ ساله ساکن بیرجند و یک آقای ۴۱ ساله ساکن تربت‌حیدریه پیوند شد.

دکتر خالقی با اشاره به سایر اقدامات انجام‌شده در این فرآیند گفت: کبد مرحومه در بیمارستان منتصریه به یک بانوی ۳۵ ساله ساکن سبزوار که از نارسایی کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی همچنین اظهار کرد: قرنیه‌های این اهداکننده جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده و بخشی از پوست وی نیز برای استفاده در بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان تأکید کرد: اهدای عضو این بانوی ۲۷ ساله، بار دیگر نقش حیاتی فرهنگ اهدای عضو در نجات جان بیماران نیازمند را نشان داد و موجب امیدبخشی به خانواده‌های بیماران در صف انتظار پیوند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.