بیانیه کشورهای عربی و آمریکا درباره توافق با ایران

  • کد خبر: ۴۲۵۲۷۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۰۲
بیانیه کشورهای عربی و آمریکا درباره توافق با ایران
کشور‌های عربی و آمریکا بیانیه مشترکی دربارۀ توافق با ایران صادر کردند

به گزارش شهرآرانیوز، در این بیانیه آمده است: ما از امضای یادداشت تفاهم بین واشنگتن و تهران استقبال می‌کنیم و اهمیت تلاش‌های میانجیگرانه انجام شده توسط پاکستان و قطر را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

ما بر اهمیت حفظ روند مذاکرات برای پایان دادن به خصومت‌ها و جلوگیری از توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران تأکید می‌کنیم.

صلح در منطقه مستلزم مقابله با تهدیدات ایران، از جمله موشک‌ها، پهپاد‌ها و حمایت از نیرو‌های نیابتی آن است.

ما بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز تأکید می‌کنیم و اینکه آزادی نامحدود دریانوردی برای امنیت منطقه و جهان ضروری است.

هرگونه سرمایه‌گذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی این کشور به یادداشت تفاهم و توافق نهایی است.

ما تعهد خود را به حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی لبنان مجدداً مورد تأکید قرار داده و از مذاکرات تحت حمایت ایالات متحده بین اسرائیل و لبنان استقبال می‌کنیم.

ما بر اهمیت حفظ روند مذاکرات بین اسرائیل و لبنان و اطمینان از عدم ارتباط آن با سایر درگیری‌ها تأکید می‌کنیم.

ما تأکید می‌کنیم که حاکمیت لبنان تا زمانی که بازیگران غیردولتی قابلیت‌های نظامی خود را خارج از اختیارات دولت حفظ کنند، محقق نخواهد شد.

ما خواستار خلع سلاح همه گروه‌ها، احیای انحصار دولت لبنان در استفاده از زور و حمایت از نیرو‌های مسلح آن هستیم.

ما حملات گروه‌های عراقی وفادار به ایران علیه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را محکوم می‌کنیم.

ما با اعمال هرگونه هزینه یا اخذ مالیات در تنگه هرمز یا تلاش برای کنترل آن مخالفیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.