وزارت امور خارجه حملات بامداد ۷ تیر آمریکا به ایران را محکوم کرد

  • کد خبر: ۴۲۵۸۷۹
  • ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۰۶
وزارت امور خارجه حملات بامداد ۷ تیر آمریکا به ایران را محکوم کرد
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ تاکید کرد: «این حملات وحشیانه نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه این حملات وحشیانه را نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ دانست و تاکید کرد: این حملات نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

در پایان بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

گفتنی ست؛ در پی حملات شبانه‌روز گذشته آمریکا به تاسیساتی در جزایر ایرانی، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از پاسخ قاطع نیرو‌های دریایی و هوا فضای سپاه به تجاوز‌های اخیر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: من‌بعد با کشتی‌های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه‌ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوز‌ها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. دشمن بداند نقض آتش‌بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام‌آباد است و توقف کلی روند‌ها را در پی خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.