فردا شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) هوای ۱۰ استان کشور بارانی است هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق
سرخط خبرها

مرگ حشرات حیاتی با امواج گوشی‌های هوشمند و وای فای

  • کد خبر: ۴۴۴۲۹
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
مرگ حشرات حیاتی با امواج گوشی‌های هوشمند و وای فای
تحقیق بر روی جمعیت حشرات متمرکز شده نشان می‌دهد، امواج گوشی همراه درواقع به حشراتی آسیب می‌رساند که برای زندگی روزمره ما حیاتی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز،گوشی‌های همراه همه‌جا هستند. این روزها تقریبا همه یک گوشی همراه دارند و بسیاری از افراد تمایل دارند که برای همه‌چیز از همگام شدن با رویدادهای اجتماعی گرفته تا پرداخت قبض از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند. آن‌ها بخشی از زندگی ما شده‌اند که نمی‌توانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم، اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که اشعه تولیدشده از این دستگاه‌ها ممکن است اثرات مضر به همراه داشته باشد.

این تحقیق بر روی جمعیت حشرات متمرکز شده است و شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد امواج گوشی همراه درواقع به حشراتی آسیب می‌رساند که برای زندگی روزمره ما حیاتی هستند.

این تحقیق توسط اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی در آلمان با مشارکت سایر گروه‌های علمی انجام‌شده  و یک فرایند تحلیل بیش از ۸۰ مطالعه مستقل در مورد تاثیرات تشعشعات گوشی همراه است.

آنچه محققان دریافتند این بود که از ۸۳ مطالعه‌ای که بررسی کردند، ۷۲ مورد از آن‌ها ارتباط واضحی بین تابش و اثرات منفی بر روی حشرات مانند مگس و زنبور نشان داده است.

نتایج تحقیقات نشان داد، اشعه حاصل از گوشی همراه و  وای فای می‌تواند سلول‌های زنده را به‌ویژه با جذب یون‌های کلسیم با سرعت بالاتر از حد طبیعی مورد تاثیر قرار دهد.

مطالعات حاکی از آن است که این تغییر و سایر تغییرات می‌توانند تاثیرات مخربی بر روی حشرات داشته باشند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها از چرخه‌های معمول خواب‌وبیداری خود خارج شوند و حتی در معرض بیماری قرار گیرند. اگر این تاثیرات گسترده باشد، مطمئنا می‌تواند کاهش جمعیت برخی از گونه‌های مهم را به همراه داشته باشد.

یوهانس انسل از اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی (NABU) در بیانیه‌ای اعلام کرد: "نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هنگام تجزیه‌وتحلیل علل کاهش چشمگیر حشرات باید تمامی موارد را در نظر داشته باشیم. این موضوع برای بسیاری از ما ناراحت‌کننده است زیرا در عادت‌های روزمره ما تداخل ایجاد می‌کند. "

ممکن است مشاهده حشرات در خانه شما آزاردهنده باشد، اما برای زنجیره غذایی بسیار مهم هستند، نیازی به ذکر نیست که وظایف حیاتی آن‌ها گرده‌افشانی است. به‌ویژه در مورد زنبورهای عسل که به دلیل آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی که امروزه به‌طور گسترده استفاده می‌شوند، مورد آسیب قرار گرفتند. علاوه بر این، پرتوهای ناشی از فناوری بر کاهش سریع و زندگی گیاهان و حیوانات تاثیر دارد.

در این مورد چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ مشخص نیست تلفن همراه و فناوری ارتباطات بی‌سیم آن‌چنان جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما باشد که رهایی از آن سخت باشد. بااین‌حال، اگر به این مورد توجه نکنیم  ممکن است فاجعه‌ای به بار آید که باعث شود چنین تجملاتی بی‌معنی باشد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->