ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟ ایرپادهای اپل به قابلیت ترجمه زنده مجهز می‌شوند
سرخط خبرها

رکوردزنی قطار سریع‌السیر در ژاپن

  • کد خبر: ۴۸۳۴۷
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
رکوردزنی قطار سریع‌السیر در ژاپن
ژاپنی‌ها اخیرا به آزمایش یک قطار گلوله‌ای در راه‌آهن شرق این کشور پرداخته‌اند. این قطار که ALFA-X نام دارد، در تئوری قادر به دست یافتن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در تست اخیر نیز به سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ژاپنی‌ها اخیرا به آزمایش یک قطار گلوله‌ای در راه‌آهن شرق این کشور پرداخته‌اند. این قطار که ALFA-X نام دارد، برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی تست شده بود و حالا تستی دیگر را پشت سر گذاشته است. این قطار در تئوری قادر به دست یافتن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در تست اخیر نیز به سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.

تست موفقیت‌آمیز ژاپنی‌ها در راه‌آهنی انجام شد که توکیو را به استان آئوموری متصل می‌کند. این قطار فاصله میان ایستگاه‌های «سندای» و «موریوکا» را در حدود ۴۰ دقیقه طی کرد که به صورت معمول ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
 
قطار سریع‌السیر ژاپن به رکورد سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست یافت
اگرچه فاصله میان دو آزمایش بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما قطار گلوله‌ای ALFA-X از ماه مه سال گذشته تاکنون بیکار نبوده است. تست اخیر نخستین تستی بود که با حضور خبرنگاران انجام شد، اما این قطار گلوله‌ای ۱۰ واگنه برای مدت‌های طولانی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت و بدون هیچ مسافری در حال سفر کردن بوده تا با جمع‌آوری داده، توسعه قطار‌های گلوله‌ای نسل بعد را تسهیل کند.

یکی از تفاوت‌های عمده این قطار نسل جدید نسبت به قطار‌های گلوله‌ای قبلی، طراحی واگن جلویی و انتهایی آن است. طراحی این دو بخش با توجه به اختلاف فشار باد به هنگام سفر به سمت شمال یا جنوب طراحی شده است. واگن دماغه قطار ارتفاعی معادل ۲۲ متر دارد که ۷ متر از واگن وسطی قطار بلندتر به حساب می‌آید و برای سفر به شمال استفاده می‌شود. به هنگام سفر به جنوب نیز، از واگن دماغه دیگر که ۱۶ متر ارتفاع دارد بهره گرفته می‌شود.

علاوه بر این، سیستم ترمز ALFA-X روی سقف آن تعبیه شده و در کنار سیستم جدید مقاومت الکرومغناطیسی، با بهبود‌های فراوان همراه بوده. از سوی دیگر سازندگان توانسته‌اند لرزش‌های عمودی و افقی را به حداقل برسانند تا مسافرین هنگام سفر با سرعت بسیار بالا، کماکان احساس راحتی داشته باشند.

خبرگزاری جاپان تایمز در گزارش خود راجع به تست قطار نوشته که هنگام دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، هیچ صدایی از قطار به گوش نمی‌رسید. در سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت، می‌شد اندکی نویز شنید و احساس کرد. در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز نویز موتور و باد به گوش می‌رسید. ناگفته نماند که بعد از فاز تست یک سال و نیمه، ALFA-X بالاخره برای مصرف عمومی آماده است و مسافرین را با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->