بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

امیدواری ترامپ به روز واپسین انتخابات

  • کد خبر: ۴۸۶۰۹
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
امیدواری ترامپ به روز واپسین انتخابات
دونالد ترامپ از حامیان خود خواسته است که آرایشان را در روز انتخابات به صندوق‌ها بیندازند و کمپین انتخاباتی ترامپ امیدوار است که طرفدارانشان با حضور حداکثری خود، نتیجه را ناگهان به‌سوی او برگردانند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ بیش از ۹۱ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پایان روز شنبه، در انتخابات عمومی ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کرده‌اند؛ آماری بی‌سابقه در تاریخ آمریکا که با وجود چالش بزرگی به نام ویروس کرونا، از اشتیاق شهروندان آمریکایی برای تغییر سرنوشت کشورشان حکایت دارد. این اولین بار است که چنین تعدادی از رأی پیش از روز انتخابات محاسبه می‌شود.

آخرین نتایج سرشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که جوزف بایدن در چهار ایالت کلیدی آمریکا، آشکارا نسبت‌به دونالد ترامپ پیشتاز است. رقابت انتخاباتی ترامپ و بایدن با تعداد زیاد رأی‌دهندگانی که در انتخابات سال‌۲۰۱۶ شرکت نکرده بودند و حالا عمدتا به سود دموکرات‌ها حضور پیدا کرده‌اند، شدت پیدا کرده است.

طبق نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سی‌ینا، بایدن نسبت‌به رقیب جمهوری‌خواه خود، آرای بیشتری را در ایالت‌های شمالی ویسکانسین و پنسیلوانیا و همچنین دو ایالت کلیدی فلوریدا و آریزونا از آن خود کرده است. برتری او به‌ویژه در ویسکانسین، با ۵۲ درصد به ۴۱ درصد، بیش از دیگر ایالت‌ها مشهود است. به‌نظر، عملکرد بایدن در کسب آرای الکترال، جایگاه او را تا روز انتخابات محکم‌تر کرده است. در ایالت فلوریدا، بایدن با اختلاف کمی و با ۴۷ درصد به ۴۴ درصد، از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. وی همچنین با اختلافی ۶‌امتیازی، آرای دو ایالت آریزونا و پنسیلوانیا را از آن خود کرده است.

در هیچ ایالتی حمایت از ترامپ به بیش از ۴۴ درصد نرسیده است. ناتوانی آشکار ترامپ در دستیابی به آرای الکترال ایالت‌های کلیدی، راه او را برای رسیدن به ۲۷۰‌رأی الکترال مورد‌نیازش و پیروزی در انتخابات، دشوارتر از گذشته کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ از حامیان خود خواسته است که آرایشان را در روز انتخابات به صندوق‌ها بیندازند و کمپین انتخاباتی ترامپ امیدوار است که طرفدارانشان با حضور حداکثری خود، نتیجه را ناگهان به‌سوی او برگردانند.

با نزدیک‌شدن به روز انتخابات، نگرانی‌ها درباره تنش‌های احتمالی نیز شدت پیدا کرده است. روز شنبه، راهپیمایی‌ای برای دعوت از مردم به رأی‌دادن و حمایت از سیاه‌پوستان به راه افتاده بود که به دستگیری چند تن انجامید.
از حدود ۹۱‌میلیون‌نفری که تا پایان روز شنبه، در انتخابات شرکت کرده‌اند، ۳۲.۹ میلیون نفر آرای خود را به‌صورت حضوری به صندوق‌ها انداخته‌اند. طبق آمار تارگت‌اسمارت، حدود ۲۸‌درصد از آرای زودهنگام در سراسر آمریکا به کسانی تعلق دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌۲۰۱۶ شرکت نکرده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->