سند جامع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مشهد رونمایی شد واکنش سازمان خصوصی سازی به شایعه تجمیع و عدم توزیع ۶۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت چهارمین سال خشکسالی در خراسان رضوی آغاز تحویل ۷۹ هزار قطعه سکه طلا از مرحله اول طرح پیش‌فروش سکه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) حقوق اردیبهشت بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) یارانه نقدی اردیبهشت برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی «مشهداینوکس» و «مشهدفاینکس» | مشهد، میزبان حضور ۸۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی رئیس سازمان بورس در مشهد: ۸۰ درصد از گردش مالی بازار سرمایه مربوط به اشخاص حقیقی است بورس به خراسان رضوی می‌آید| ابلاغ اساسنامه سامان‌دهی صندوق‌های مالی اعتباری، به‌زودی شرایط فروش علی الحساب محصولات مدیران خودرو اعلام شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) خراسان رضوی روی ریل جهش صنعتی| افزایش ۹۰ درصدی حجم سرمایه‌گذاری و صادرات صنعتی در خراسان رضوی ساعت کاری انجام عملیات ساتنا در روزهای پنجشنبه تغییر کرد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی از ابتدای سال ۱۴۰۴ بورس کماکان در سراشیبی | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تحویل سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی از امروز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز شد + جزئیات و نحوه دریافت سکه قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افزایش قابل توجه قیمت طلا ماینرها، یک‌پنجم برق کشور را مصرف می‌کنند! کارت سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه ابطال می‌شود کاهش زمان ثبت شرکت‌ها به کمتر از ۲ ساعت | فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی غیرممکن می‌شود مشهد، قطب آموزش قانون به فعالان اقتصادی | دومین همایش منطقه‌ای «ثبت، پیشران سرمایه‌گذاری برای تولید» برگزار شد برق خورشیدی، نور امید در تاریکی ناترازی | گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی درباره راه‌حل‌های ناترازی انرژی الزامات جذب سرمایه در نمایشگاه مشهد اینوکس–فاینکس تأمین برق صنایع با هزینه گزاف از طریق دیزل‌ژنراتور‌ها | بار اضافه روی دوش صنعت زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۴ ویژه دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد ۶۰ لیتر بنزین سهمیه خرداد امشب شارژ می‌شود (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟
سرخط خبرها

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

  • کد خبر: ۴۸۷۷۸
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
  • ۵
تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو
مدیرعامل سایپا به شکل رسمی خبر تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ در داخل کشور را تایید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ به یک پروژه دانشگاهی برمیگردد که چندین سال قبل توسط دانشگاه علم و صنعت آغاز شده بود، اما طی ماه‌های اخیر و در اثر خروج کامل رنو از بازار ایران، زمزمه‌های تجدید حیات این پروژه شنیده می‌شد و حالا مدیرعامل سایپا نیز به شکل رسمی این خبر را تایید کرده است.

 

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

 

سیدجواد سلیمانی در این رابطه گفته است: «تا قبل از تحریم‌ها در تولید رنو L۹۰ وابستگی داشتیم و ۴۵درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین می‌شد. اما با آغاز تحریم‌ها که رنو از ایران رفت در عمل امکان تولید خودرو را نداشتیم از این رو در گروه سایپا برنامه ریزی کردیم که در مدت ۱۸ ماه خودروی جدید ال ۹۰ با استفاده از امکاناتی که در داخل کشور ایجاد شده از جمله موتور و گیربکس و بخشی از قطعات وارداتی در گروه سایپا تولید شود و با تغییراتی که روی آن اعمال می‌کنیم بر روی خودرو نصب شود تا بتوانیم این خودرو را به تولید انبوه برسانیم ضمن اینکه میزان ساخت داخل را از حدود ۵۵درصد به بیش از ۸۵درصد ارتقا دهیم.»

 

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت

 

سلیمانی اضافه کرد: «تولیدات قبلی خودروی ال ۹۰ با استاندارد‌های فعلی کشور همخوانی ندارد، زیرا استاندارد‌های ما ۸۵ گانه است، اما استاندارد ال ۹۰ با استاندارد‌های ۶۵ گانه انطباق داشت از این رو مجبور شدیم تغییرات عمده در این خودرو ایجاد کنیم و یک برنامه زمانبندی کامل تعریف شده تا تغییرات در خودرو با شکل جدید انجام شود. البته امکان ساخت داخل برخی قطعات از جمله کاتالیست وجود ندارد، زیرا جنس آن از فلزاتی است که در ایران تولید نمی‌شود و به طور انحصاری در یک یا دو کشور تولید می‌شود، اما در مجموع برنامه ما این است که تا حد ممکن‏، خودرو را ساخت داخل کنیم یعنی در مجموع بیش از ۸۵درصد ساخت داخل باشد.»

سایپا در رابطه با پروسه داخلی سازی قطعات مورد نیاز خود از کمک شرکت‌های دانش بنیان نیز استقبال می‌کند.

 

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت

 

کاهش قیمت ال ۹۰ ایرانی با احتمال استفاده موتور خانواده تیبا

به گفته مدیرعامل سایپا: با «داخلی سازی‌های انجام شده در مقایسه با قطعاتی که از خارج وارد می‌شود کاهش قیمت خواهیم داشت.»

 

این مورد در حالی مطرح می‌شود که پیش از آغاز تحریم ها، شاهد مونتاژ موتور رنو توسط خطوط داخلی مگا موتور بودیم، اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که نسخه از سری پیشرانه‌های خانواده تیبا (و حتی شاید موتور توربوچارجر مشترک با شاهین) بتواند نقش قلب تپنده تندر ۹۰ ایرانی را بازی کند.

 

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت

 

از طرف دیگر مدیرعامل سایپا در صحبت‌های خود به نهایی شدن این پروژه تا ۱۸ ماه آینده اشاره کرده است که به معنای احتمال عرضه این خودرو در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. با این حساب می‌توان گفت که طبیعتا مشخصات محصول نهایی می‌تواند ارتباط تنگاتنگی به شرایط سیاسی و اقتصادی کلی کشور تا آن زمان داشته باشد و در صورت بازگشت رنو به بازار کشور، این احتمال وجود دارد که در نهایت این پروژه به نسخه ارتقا یافته تندر ۹۰ (براساس استاندارد‌های ۸۵ گانه) مبدل شده و یا به کلی از دستور کار خارج شود.

 

تولید ال ۹۰ ایرانی توسط سایپا + تصاویر خودرو

 

در نسخه اولیه مربوط به دانشگاه علم و صنعت از چراغ‌های خودرو جک s۵ استفاده شده بود.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
1
این چه مسخره بازی دارین اول ماشین بسازید بعد ازش تعریف کنید
Mamn
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
2
خوبه این تحریمها اومد که کسی پیدا بشه به پروژه‌های دانشگاهی اهمیت بده وبه قول نویسنده محترم این متن ،حیاتی دوباره پیدا کنه،البته مطمئن باشید اگه تا هجده ماه دیگه اگه تحریم ها کنار رفت ومثلا همین رنو دوبار راه افتاد اومد،همین پروژه تو هر مرحله‌ای که باشه کنار گذاشته خواهد شد و اولین خودتحریمی از پروژه‌های دانشگاهی آغاز خواهد شد!!؟؟
ج
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
2
چقدر زشت بود شکل بدنه
حاج حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دوسال گذشت خب ساختید؟ تولید انبوه بماند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
اگر بجاش از اتاق مگان یا سراتو ۲۰۱۳ که خط تولید اتاقش در ایران هست استفاده می‌کردند خیلی بهتر بود
از نظر بهای تمام شده هم تقریبا همانقدر در می آمد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->