ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۴۹۰۹۰
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
  • ۱
عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اعلام کرد: طرح تقدم عابر پیاده در بیش از ۶۰ تقاطع شهر مشهد، به‌صورت هم‌زمان در حال اجراست و با سرعتی که تا امروز پیش می‌رود، فازِ عمرانی و عملیاتی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده تا بهمن‌ماه تمام می‌شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: امسال براساس آن چیزی که مشخص شده، قرار است این‌طرح در ۶۷ چهارراه منتخب شهر مشهد که پیش از این‌انتخاب شده‌اند انجام شود.
وی افزود: فعالیت عمرانی در این‌تقاطع‌ها به دلیل بالارفتن سرعت کار به‌صورت هم‌زمان درحال اجراست.


اعتبار ۳۳ میلیاردی برای اصلاح ۶۷ تقاطع

وی با اشاره به جزئیات دیگر این‌پروژه ادامه داد: اعتباری که برای فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابر پیاده در نظرگرفته شده چیزی در حدود ۳۳ میلیارد تومان است. کاظمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم این‌پروژه تا قبل از پایان سال به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا کار در این ۶۷ چهارراه تا ۲۲ بهمن‌ماه تمام شود. البته ممکن است در برخی از تقاطع‌ها با مشکلاتی مواجه شویم که این‌زمان به تأخیر بیفتد، اما بیشتر این‌اصلاح‌های هندسی و دیگرفعالیت‌های عمرانی تا همان تاریخ اعلام‌شده به پایان خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تفاوت اصلاح هندسی و آشکارسازی خطوط در تقاطع‌های مختلف براساس میزان تردد و ترافیک آن‌ها گفت: کاری که برای چهارراه‌های پرتردد و پرخطر انجام می‌شود، با تقاطعی که برحسب ارزیابی‌ها کم‌خطر شناخته شده، کاملا متفاوت است. به عنوان نمونه در تقاطع خیام که چهارراه پرتردد و پرخطری است، خطوط عابرپیاده رنگی نخواهد بود و «تایل‌فرش» خواهد شد و برای تقاطعی دیگر با حجم تردد کمتر وضعیت فرق می‌کند.

فاز اجرایی کلان‌پروژه طرح تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال به صورت رسمی آغاز شد؛ طرحی که براساس گفته‌های مدیران سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است همکاری مشترکی باشد بین این‌سازمان، معاونت فنی و عمران و ترافیک شهرداری و پلیس راهور خراسان رضوی. با اتمام فاز مطالعاتی و هم‌زمان با آغاز گام آموزشی و ترویجی در بیش از ۴۰ تقاطع مشهد توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، فعالیت‌های عمرانی این‌طرح که همان اصلاح هندسی بخشی از معابر و آشکارسازی و تغییر خطوط عابر پیاده است، توسط معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شروع شد و هنوز ادامه دارد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد آغاز شود و به مرحله اجرا برسد این‌بود که مردم آن‌چنان که باید و شاید توجهی به ماجرای عبور امن عابران پیاده از گذرگا‌ه‌هایی که برای آن‌ها ساخته شده است نداشتند. از طرف دیگر بعضی از زیرساخت‌های شهری برای این‌عبور امن و بدون استرس مهیا نبود. در‌همین‌رابطه در ۴۰ تقاطع شهر مشهد ایستگاه‌های ترویجی و آموزشی ویژه عابران و رانندگان ایجاد شده است و در بیش از ۷۵ بیلبورد و استرابورد شهری هم اکران‌های عمومی با همین موضوع در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
سلام طرح سنگین چین نسبت به این نوع رنگ خیلی بهتره بیاید چهارراه لشگر رو ببینید همه ی رانندگان معترضند که اصلا خط عابر دیده نمی شود
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->