تشدید حداکثری نظارت بر بازار مشهد با ورود زائرین در دهه پایانی صفر کدام خودرو‌ها در طرح فروش ایران خودرو مورد توجه بیشتر قرار گرفت؟ آزادسازی مبالغ بلوکه و وکالتی ایران خودرو در حساب‌ها از فردا دوشنبه (۵ شهریور ۱۴۰۳) ایلان ماسک به دستگیری پاول دوروف واکنش نشان داد جدول قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو (شهریور ۱۴۰۳) ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ (۴ شهریور ۱۴۰۳) بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود
سرخط خبرها

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت

  • کد خبر: ۵۴۶۳۶
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت
موج اخیر افزایش قیمت بیت کوین ماه اکتبر گذشته آغاز شد. قیمت این ارز دیجیتال دو روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرده بود. اما امروز هر بیت کوین به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۲ دلار معامله شد.
به گزارش شهرآرانیوز، قیمت بیت کوین، نخستین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی جهان روز شنبه برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت.

هر بیت کوین ساعت ۱۴ بعدازظهر روز شنبه به وقت اروپای مرکزی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۲ دلار معامله شد. این در حالی است که بهای بیت کوین روز ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) برای اولین بار از ۲۰ هزار دلار فراتر رفته بود.

قیمت نخستین ارز رمزنگاری شده جهان دو روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرده بود. موج اخیر افزایش قیمت بیت کوین ماه اکتبر گذشته به دنبال راه اندازی امکان خرید و فروش بیت کوین و همچنین امکان پرداخت با این ارز مجازی از سوی «پی پل» (PayPal)، شرکت آمریکایی فعال در زمینه تجارت الکترونیک آغاز شد.

این در حالی است که بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاری که تاکنون رویکردی محتاطانه در برابر بیت کوین اتخاذ کرده بودند نیز اکنون به خرید این ارز دیجیتالی روی آورده‌اند.
 
از سیاست حمایتی بانک‌های مرکزی در برابر بحران شیوع کرونا که منجر به افزایش نقدینگی شده است به عنوان یکی از دلایل رونق بیت کوین یاد می‌شود. بانک آمریکایی «جی پی مورگان» مانند بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی و بانکداری در این کشور به سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال روی آورده است. این بانک اخیرا درباره موج سرمایه گذاری در بیت کوین اعلام کرد که «استفاده سرمایه گذار‌های سنتی از بیت کوین تازه آغاز شده است.»

سرمایه گذاری در بیت کوین در حالی که نرخ بهره پائین است به بسیاری از سرمایه گذاران امکان می‌دهد تا محل سرمایه گذاری‌های خود را متنوع‌تر کنند. این در حالی است که قیمت بیت کوین از ماه مارس گذشته (همزمان با موج اول شیوع کرونا در کشور‌های غربی) نسبت به بسیاری از شاخص‌های بورس از جمله شاخص «اس اند پی ۵۰۰» (S&P ۵۰۰) که شامل سهام‌های برتر از جمله سهام شرکت‌هایی همچون اپل، توئیتر و نتفلیکس می‌شود نوسان کمتری داشته است.

با این حال سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان در مقایسه با خرید طلا پرخطرتر محسوب می‌شود.

نتیجه یک نظرسنجی از سرمایه گذاران در پایان سال ۲۰۲۰ نشان داده بود که بیت کوین به یکی از سه محل اصلی سرمایه گذاری تبدیل شده است.
 
منبع: یورونیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->