افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهترین داروی درمان درد ناشی از کرونا چیست؟

  • کد خبر: ۵۵۲۰۹
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
بهترین داروی درمان درد ناشی از کرونا چیست؟
یک متخصص طب تسکینی و درد گفت: بهترین درمان درد ناشی از کرونا استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند، توصیه نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص طب تسکینی و درد گفت: بهترین درمان درد ناشی از کرونا استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند، توصیه نمی‌شود.

محمود مرادخانی اظهار کرد: یکی‌از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع آن سردرد و کمردرد شایع‌ترین است.

وی افزود: در صورتی که درد بیش از حد اندازه طول بکشد و یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از ۳ تا ۶ ماه باشد مزمن است.

مرادخانی ادامه داد: کمردرد یکی‌از شایع‌ترین دردها محسوب می‌شود و درمان آن با روش‌های متعدد انجام می‌گیرد که در گام نخست تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش داده و نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام گیرد.

این متخصص طب تسکینی و درد افزود: پس‌از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ساده مانند مسکن مدنظر است و باید توجه داشت اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی از طریق این روش‌ها درد بهبودی نیابد و درمان نشود از راهکارهای مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده می‌شود.

مرادخانی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که کلینیک‌های درد در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: تمرکز این کلینیک‌ها در تهران است و توسعه کلینیک‌های درد در استان‌های مختلف حایز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص طب تسکینی و درد در رابطه با دردهای ناشی از بیماری کرونا، گفت: شایع‌ترین دردها به دلیل ابتلا به این بینماری سردرد است؛ همچنین دردهای استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه کننده باشد.

 وی اضافه کرد: بهترین درمان درد ناشی از کرونا دارو درمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ‌عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->